Leuke 3D frees werkstukken

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door Stephan »

2195
2196

Hallo allemaal,

Sinds kort dit forum gevonden en ben mij aan het oriënteren voor verbouw van een machine ik twijfel nog wat het gaat worden. De besturing is en blijft toch wel een leuk vraagstuk (mach usbcnc deskcnc).

Even terug naar de Venus deze heb ik zelf vier vlaks voor bewerkt en daar na 4 assen simultaan nabewerkt, Machine MAHO 600E2, software Vector CAD/CAM, materiaal is POM de schuifmaat ernaast is een normale150er.

Stephan
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Venus van Milo

Bericht door create »

Heej Stephan,

deze hoort eigenlijk thuis in "de mooiste werkstukken" super om te zien.

succes met je keuzes en vraag maar raak als je wat wilt weten.

Het is wel zo dat iedereen een eigen verhaal heeft over welk stukje besturing dan ook. Zelf werk ik met Mach3 en hopelijk binnenkort met usbcnc dan zal ik pas iets kunen zeggen hoe dat werkt en bevalt. als je vragen hebt met een speciaal onderwerp maak er dan een nieuwe topic van!!

gr Create
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Kevers

Bericht door Stephan »

2200
2201

Nog een leuk Frees klusje, gefreesd uit aluminium.

Een leuke Lowrider en natuurlijk de origineele VW kever "brilletje"
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

F15

Bericht door Stephan »

2198
2199

Ook leuk om eens te maken een "ouderwetse" F15
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: F15

Bericht door Arie Kabaalstra »

Stephan schreef: Ook leuk om eens te maken een "ouderwetse" F15
wel aardig... :mrgreen:

Afbeelding

Ook leuk.. een Boeing 747-400...

Nee, zonder gekheid.. die F15 is een leuk stukkie freeswerk.. die kevertjes trouwens ook.. maar hoe kom je aan de 3D modellen?.. ook zelf gemaakt?.. die Boeing kostte me een dag of 2 tekenwerk..
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: F15

Bericht door Stephan »

Arie,

Ik heb het een en ander aan .iges files gekregen en deze dan via een cad cam paket om gezet naar een frees programma, ik beb ook nog een modeletje van een vrouwlijke torso een hoofd en een hand en zo. Zoek maar eens naar gratis iges files en je kan dan een hoop leuks vinden om te frezen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door Arie Kabaalstra »

is misschien een ideetje om hier op't Forum een bibliotheek met 3D files aan te leggen?..
dingen zoals vliegtuigen zijn weer leuk om op mijn modelspoorbaan eens een luchtmacht basis aan te leggen?.. iemand een F4-E en een Panavia Tornado in de aanbieding?.. een F104 mag er ook bij.. de treinen die op mijn baantje rondrijden zijn ook uit die tijd..

de Boeing heb ik zelf getekend in Inventor.. dat was even een dagje of 2 meten en tekenen.. gelukkig heb ik wat meetwerk kunnen doen met mijn probe op de beagle..
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door Stephan »

Ik vind het geen probleem om wat 3d tekeningen op het forum te plaatsen maar deze bestanden zijn wel groot
spieker
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 okt 2009 22:34
Contacteer:

Re: Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door spieker »

mooie werkstukje.

zou ik zelf ook wel willen maken, kun je mij vertellen hoe je aan een tekening komt.

gr

gerard
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door Arie Kabaalstra »

Grabcad eens proberen?..

op Grabcad staan een hele resem leuke 3D modellen.. variërend van simpele dingetjes tot complete uurwerken..
Forumlid MJeuring heeft er laatst een volledig gedigitaliseerde EMCO Compact 5 Draaibank opgezet...
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Leuke 3D frees werkstukken

Bericht door audiomanics »

Er zijn ook helaas een hoop 3D-modellen in omloop die zich in het schimmige gebied bevinden van mogelijk "illegale" kopietjes.. Dat kun je zelf verder niet ontdekken, maar als je die als Forum op je site zet maak je natuurlijk de kans ineens een aanzienlijke prent aan je broek te krijgen....
Nu heb ik zelf ook al wel een aardige verzameling 3D modelletjes bij elkaar gesprokkeld maar kan absoluut niet garanderen dat hier niets illegaals bij zit.. sommige websites.........

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie