Nieuwbouw schuur

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Zo, weer een stukje verder met de werkbank.
Afgelopen vrijdag eerst het staal opgehaald, en omdat we geen zin hebben om alles zelf af te tekenen, centeren, boren, zagen, slijpen, vijlen, balen dat het net niet goed past, etc...
... laten we dat gewoon even uitlaseren uit koker 50x50x2
7980 7981

Alles netjes onder verstek, met positiehulpjes. Uitsparingen en extra materiaal zodat alles mooi als een puzzel in elkaar valt. Past allemaal maar op een manier in elkaar zo, een paar lasmagneten erop, paar hechtjes, en je last de hele boel zo in elkaar. Dit bespaard wel heel veel tijd.
Dus eerst het laskarretje tevoorschijn halen (net nieuw karretje van 50 euro gekocht voor het lasapparaat, staat die ook eens fatsoenlijk ipv los op de grond. En dan eerst maar eens de boel utsorteren.
7982 7987 7983

En een paar uurtjes later heb je de helft dan al weer klaar. Klein kastje voor de kolomboormachine, en een werkbank van 1.20m. Nu de andere werkbank nog in elkaar lassen van 2.40m. Dan platen in de zijkanten maken, likkie verf erop, werkblad erop, en dan druk gaan maken over de voorkant. Schapdragers en deurtjes, of laderails erin. Ik kan het naar eigen smaak inrichten, om de 50mm zit een gaatje in de staanders :)
7984 7985 7986
EyEleSS
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Locatie: Ellewoutsdijk

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door EyEleSS »

Mooi hoor!! Ziet er top uit!!
Gebruikersavatar
JohnnyBerg
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 jun 2013 18:50
Locatie: Asten

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door JohnnyBerg »

Mooi hoor. Elke keer weer super om te zien wat de mechanische jongens toch weer kunnen maken!

Ik heb recent een mooie werkbank in elkaar gezet, van magazijnstelling. 4 meter lang, 80cm diep en 89 cm hoog.

Als elektroman heb ik de bank uiteraard 2x in elkaar moeten zetten (en 1x uit elkaar). De man van de magazijnstelling had deze in het midden doorgedaan (zodat ik niet hoefde te zagen) en zo kwam ik op een werkhoogte van 97 cm. Toen alles klaar was aan de gang en na een uurtje werk pijn ik de rug. En toen maar eens gelezen hoe het moet, en vervolgens de hoogte goed gemaakt. En nu kan ik eindelijk ook eens iets mechanisch prutsen. Alleen nog een keer het licht veranderen, ik heb nu warm white, en mij lijkt cool white beter.

Ik hoop voor je dat het in een keer past.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.
Hessel Oosten
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 mei 2011 16:33
Locatie: Molenhoek, bij Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door Hessel Oosten »

Deze werkplaats wordt *** ZO MOOI *** dat de CNCZone-leden nu al weten,

waar volgend jaar de landelijke CNC-dag gaat plaats vinden ...

Sascha weet het alleen zelf nog niet .... ;-)

Complimenten +++

Hessel
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

En weer een ochtendje lassen er op zitten. Frame staat nu klaar om geschilderd te worden.
7995
Eerst maar eens kijken waar ik een mooi werkblad vandaan ga toveren. Ook nog kijken voor de zijkanten en achterkant of ik daar iets van materiaal voor kan vinden, en ik moet nog even wat laadjes uittekenen in alibre.
Gebruikersavatar
H@ns
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 jan 2009 22:32
Locatie: Vierlingsbeek

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door H@ns »

Gaat een puike hobby ruimte worden Sascha....... 8)

Voor een werkblad heeft Kelder misschien nog wel een 40mm multiplex plaat oid liggen.
Misschien even binnen wandelen.

Succes.
Gebruikersavatar
adv
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 dec 2011 20:27
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door adv »

Zit je aan een houten werkblad te denken?

Zelf heb ik een paar weken geleden een werkblad gemaakt voor op mijn houten werkbank. Dit heb ik gedaan door een sandwich te maken van 2 lagen 15mm bouwmarkt multiplex met 18mm mdf er tussen. Vast lijmen en een paar schroeven er in, gewicht er op en wachten tot de lijm droog is. Eindresultaat is een tafelblad van bijna 5cm dik, en niet zo duur als een multiplex plaat van een centimeter of 4.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Ja dat kan ook, maar kelders is normaal ook niet duur. Zal ze eens bellen of ze wat hebben staan.

EDIT: 4100x660x40 multiplex = 100 euro ex btw per plaat.
1 plaat is genoeg voor de hele werkbank, had hem eigenlijk 700mm diep willen hebben, maar die 4cm minder zal ik niet zo snel missen denk ik. Denk dat ik maar even op en neer rijd.
Gebruikersavatar
adv
Berichten: 132
Lid geworden op: 28 dec 2011 20:27
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door adv »

Dat valt ook nog wel mee wat prijs betreft, kan je zelf niet voor gaan lopen tobben.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Nog eens nagemeten, is net te kort, grmbl!

Werkbank lang: 2400 + werkbank kort 1150 + kastje kolomboor 600 = 4150. En de hoek tussen de werkbanken in wil ik ook dicht. Zou ik het kastje voor de kolomboor achterwege laten dan nog net iets meer als een centimeter te kort om de hoek ook mooi dicht te maken.


EDIT: past wel voor alleen de werkbank. Als ik die schuine hoek zaag en het blad omdraai red ik het net, 15cm over... Even kijken of ik een zaag kan vinden, en dan even daarheen.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Dankjewel voor het helpen tillen Hans :mrgreen:
Gebruikersavatar
H@ns
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 jan 2009 22:32
Locatie: Vierlingsbeek

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door H@ns »

Geen dank, graag gedaan. ;-)

M'n elektrische opspanmagneet blijkt overigens geen opspanmagneet, maar een 26cm lange lineair motor te zijn. :roll:
Een keer aan een drive hangen en kijken wat we er mee kunnen.
wiely
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 apr 2009 13:40
Locatie: Meerdonk
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door wiely »

Is hier nog nieuws te rapen?
Hoe is de inrichting nog verlopen?
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Weinig nieuws, veel te druk met van alles, maar zal binnenkort weer eens een update posten.
Plaats reactie