Nieuwbouw schuur

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

En we zijn weer een stuk verder. De houten balken om het dak te ondersteunen zitten erin. Ze zijn van binnenuit vastgeschroeft door de sandwichpanelen heen het hout in. In de panelen is een uitsparing gezaagd waar de balken in vallen. De deuropening is voorlopig nog even 10cm rondom te klein uitgezaagd, die wordt later nog op maat gemaakt, evenals uitsparingen voor de ramen.
7628 7629 7630

De dakplaten zitten er inmiddels ook op. Deze zijn met lange schroeven en 50mm ringen vastgeschroefd aan de balklaag.
7631 7632

Aan de zijkant en voorkant een luifeltje. Hier komt nog een verlaagd plafond onder.
7633 7634

En zo ziet het er nu van binnen uit.
7635

Volgende klus is een houten balk rondom het dak, die het water tegen moet houden. Hierop komt een aluminium daktrim, en rondom komt een boeiboord van rockpanel. Zodra dit er op zit kan het EPDM zeil op het dak gelijmd worden.
brandaris
Berichten: 280
Lid geworden op: 19 feb 2012 21:00
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door brandaris »

Dat wordt een mooie werkplaats :!:
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door floriske.nl »

Dat schiet zeker op! Zo met het dak er op krijg je ook mooi een indruk hoe groot het wordt.
Kees Moret

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door Kees Moret »

Gaaf :P
Hessel Oosten
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 mei 2011 16:33
Locatie: Molenhoek, bij Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door Hessel Oosten »

.

Zier er VEEL te mooi uit voor een schuur/werkplaats....

Advies...: Verhuren als luxe vakantiewoning... :lol:

Vraagje: Waar zitten nou dan toch die 1150 getapte gaatjes ...?

Hessel
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Haha niet in de schuur, ik moest voor iemand wat onderdelen voor 3d printers maken... 29 frames van twee 6mm alu platen uitgelaserd en de gaatjes opboren, verzinken en M3 tappen.
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door diode »

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat die platen ongeveer kosten per m² en waar je deze vandaan haalt?
Het ziet er namelijk wel verdomd mooi uit en het bouwt ook snel/makkelijk :lol:
Gebruikersavatar
lelieveld
Berichten: 1687
Lid geworden op: 17 mei 2009 00:10
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door lelieveld »

Alles wat een vakman doet ziet er altijd makkelijk uit :lol:
Spreiding van Kennis Macht en Kapitaal
diode
Berichten: 657
Lid geworden op: 23 aug 2008 17:04
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door diode »

Dat had ik me nog niet bedacht, dus volgens jou kan ik beter skillalot inhuren om mijn schuur te bouwen :mrgreen:
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

Bvb-panelen in zaltbommel heeft deze platen. Maar er staan er meerdere op marktplaats die ze aanbieden. Zoek op sandwichpanelen. 2e keus 60mm dik zit meestal rond de 16euro per m2 ex btw dacht ik. 2e keus houd alleen in dat je meerdere kleuren panelen door elkaar heen kunt krijgen, met ook verschillende liniering erop dit was toevallig een restpartij die afgekeurd was omdat de purschuim aan de rand soms iets uitstak. Even met een mesje erlangs en niks aan de hand.
skillalot
Donateur
Berichten: 3253
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door skillalot »

lelieveld schreef:Alles wat een vakman doet ziet er altijd makkelijk uit :lol:

Ik ben echt geen vakman, het is echt gewoon heel makkelijk werken. Zoals ik al zei, een u-profiel op de grond boren en met slagpluggen vastzetten, en de panelen zet je er rechtop in met parkers vastschroeven aan elkaar en aan het u-profiel. Ik heb ook nog nooit eerder hiermee zelf gebouwd. Kende het alleen van he slachthuis waar ik gewerkt heb, hiervan maken ze normaal ook koelcellen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13523
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door Arie Kabaalstra »

ziet er wel netjes uit.. ik heb zelf ooit eens op mijn toenmalige werk een stuk opgetrokken uit dit materiaal.. werkt goed.. en't is niet te duur zo te zien..
Gebruikersavatar
mosoft
Berichten: 801
Lid geworden op: 01 dec 2007 18:09
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door mosoft »

Klopt Bert van Bruchem heeft deze panelen zit bij mij in de achtertuin En zijn broer is mijn buurman :lol:
zeeschuim

Re: Nieuwbouw schuur

Bericht door zeeschuim »

heb je dat gezien van iemand die dat gehoord had?
Plaats reactie