Zelfbouw kruistafel

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
seldom
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2008 08:47
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Zelfbouw kruistafel

Bericht door seldom »

Even testen of ik nu wel de fotos erin krijg.

Kortgeleden ook besmet geraakt met het cnc virus. Na alle mooie dingen op de site gezien te hebben, heb ik besloten eerst maar eens een proefopstelling te maken. Motoren van rimpelsteeltje gekocht, interface bij Markus en zelf een voorraadje staal in elkaar gelast. Foto's staan in mijn galery maar ik krijg ze nog niet in het bericht.

Voorlopig nog geen frees, het zal wel een balpoint worden om de interface tussen software en hardware te verkennen. Immers fresen en draaien heb ik voor het laasts op de hts gedaan en toen ware er heel andere dingen veel belangrijker. Zoals ik gelezen heb is 2D al een hele uitdaging maar eerst maar eens beweging...
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: Zelfbouw kruistafel

Bericht door Testa-Rossa »

Welkom op het forum Seldom!

Ik heb de foto's even opgezocht en gelinkt;

725

726

727

728

729

Foto's zijn helaas wat klein en donker, maar het kruistafeltje ziet er wel goed uit. Heb je wat meer info, verplaatsingen, soort spindels ed.?
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
Gebruikersavatar
seldom
Berichten: 106
Lid geworden op: 11 feb 2008 08:47
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Re: Zelfbouw kruistafel

Bericht door seldom »

Merci !, ziet er al veel beter uit. Dacht dat de foto's zo maximaal waren.

Spindels worden gewoom 12mm draadeind. Nu eerst de electronica!
Plaats reactie