Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Op verzoek kan iedereen die iets wil laten zien dat te maken heeft met alles wat met cnc-techniek te maken heeft .
Maar!!!: foto's mogen maximaal 640 x 480 zijn. Zo komen de foto`s er goed op en raakt de surfer niet gauw vol.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

cocodile schreef:Emco? :shock: Je was toch ver gevorderd met een HBM te CNC'en, wat is daarmee gebeurd dan?

Dat project staat momenteel even in de "Vriezer", maar zal binnenkort ontdooit gaan worden.. Ik moet er weer eens aan verder.. om horlogekasten te kunnen maken.. zonder dat ik elke snede met de hand moet doen.. niet dat ik het niet kan.. maar 't is een hoop gedoe.. tevens kan ik als ik em CNC heb, een heel pak werk voorbereiden, zodat ik de schuine kanten van mijn horlogekasten alleen maar hoef na te poetsen met de freesbank.. scheelt ook weer..

Die Emco heb ik gekregen van een goede vriend.. dat bankje was van zijn vader, die helaas onlangs is overleden.. de herrinering aan hem blijft voortleven.. elke keer als ik achter het Emcootje zit.. ze staat in mijn Atelier.. en wordt gebruikt voor de echt kleine onderdeeltjes..

't losse kopje van deze machine staat een haartje uit lijn met de hoofdspil, ik ga binnenkort daarom een nieuwe losse kop maken, met zijverstelling zodat ik de kop exact kan uitlijnen.. anders kan ik het maken van Secondenwijzer naafjes wel uit mijn hoofd laten.. ( buisje van een half millimetertje, met een gat van 0.24 die in de secondenwijzer geklonken moet worden.. )
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

Vanavond nog even een uurtje achter de draaibank gestaan.. stukje Alu gepakt om een kaliber-ring te maken..

Afbeelding

Dit is een ring, waar het uurwerk in rust, en waar de wijzerplaat met indices in ligt..
Om dat je dan toch even wilt weten hoe't smoelt.. de wijzers die ik klaar had er even op geperst. en..

Afbeelding

de kast er even overheen gezet.. de ring steunt met zijn bovenste randje in de kast, juist onder de rand om de wijzerplaat.. zodoende is de bovenste ring niet zichtbaar, en zie je alleen de uur-indices uit de rand steken.. alsof ze zweven.. precies zoals ik het bedoeld had..

morgen de ring even op hoogte draaien, zodat het achterdeksel er ook in past.. en dan de kast nabewerken, stiftgat boren, lugholes boren.. bandje is besteld ( 22 mm Nato, navyblue )

dus.. met een beetje mazzel.. deze week klaar
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

Almost there...

Afbeelding

Stift op lengte maken, secondenwijzer pas maken, glaspakking draaien en wijzerplaat lakken.. moet lukken vandaag.. :)
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door hrscharft »

Wordt een erg mooi klokkie zo.
:)

Persoonlijk zou ik het mooier vinden om er ook een Titanium schakelband aan te zetten maar goed dat is een kwestie van smaak.

Zelf heb ik allemaal RVS klokkies.
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4050
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Mcgyver »

mooi werk jan!.. ziet er top uit!
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Leeuwinga »

mooi, maar hoe laat is het? :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door audiomanics »

5
of "alle tijd van de wereld"
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

Inmiddels staat ze gelijk.. :)

Afbeelding

Ik heb het hele schema wat ik me voorgenomen had er door geramd.. en Arie is tevree
Andre-vh
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 nov 2009 18:10
Locatie: Belgie 2500 Lier

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Andre-vh »

Ziet er netjes uit Arie.
Dit wordt ooit nog een verzamel object.
Laatst gewijzigd door Andre-vh op 13 mar 2014 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Elektronica werkt met rook maar heb moeite die erin te houden eens de rook eruit is het heel moeilijk om de juiste soort rook er terug in te krijgen.
zeeschuim

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door zeeschuim »

ziet er gelikt uit!
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Swake »

Ik heb de JHBWI2 vandaag in levende lijve kunnen zien. En ik moet zeggen ook al is het niet direct mijn stijl.... deze tiktak ziet er echt nog veeeel schooner uit dan op de foto's :!:

Arie, ik hoop van harte dat je het maakt, met de verkoop van je watches dan wel te verstaan, want gemaakt is deze al.
When it fits stop using the hammer.
jakob
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2013 18:50

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door jakob »

ziet er mooi uit ja!!
maar ben je van plan een serie horloges te gaan maken of meer naar wat de klant wil? Ik denk zelf namelijk dat een leren of rvs band of iets ook wel gaaf zal zijn. nu is een rvs band misschien wel veel werk..

mvg Jakob
Leeuwinga
Berichten: 2981
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Leeuwinga »

Arie, in een woord geweldig
Zo,n persoonlijk horloge is een mooi bezit.
Of een mooi presentje voor een jubilaris
Tip. ! ben met twee jaar gepensioneerd :roll:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13464
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuw Horloge: JHB Watches Instrument 2

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik ben van plan een serie te gaan maken.. Ook andere ontwerpen, maar alle rondom hetzelfde uurwerk..

binnen dat gegeven kan er nog van alles veranderd worden.. kleur van de wijzerplaat.. andere indices..
Plaats reactie