Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bij vragen en moeilijkheden over het forum kunnen jullie die hier kwijt.

Moderator: Moderators

michel pet
Berichten: 1230
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:43
Locatie: bovenkarspel
Contacteer:

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door michel pet »

als ik het goed zie zit de printerpoort dtuuring bij de vfd dat is al iets wat me niet aan staat.
vfd is een bron van elende kwa stooring enzo nog een vraag is die vfd ontstoord kwa net voeding.
ok het heeft goed gewerkt dus kontroleer een bepaalde afstand op de x en y as of dat klopt bijde kante op dan weet je of de machinen nog goed werkt kwa lagers en kopelingen en omloopmoeren.
led niet op me taal ben woordt blind . hulp op afstand via skype michel.pet
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door DaBit »

Die beste meneer wil gewoon een monteur op bezoek, en zijn vraag is waar hij zo'n monteur kan vinden.

Waar komt die machine vandaan? Kan de leverancier iets voor je betekenen?
Apparaat is te groot om enigzins makkelijk naar iemand te transporteren neem ik aan?

Probleem is een beetje dat ik best zou kunnen zeggen dat ik langs kom. Osss<->Waalwijk is te doen. Maar als ik servicemonteur moet spelen dan doe ik dat niet gratis en voor niks. Vervolgens ben ik bij jou met mijn meetklokje, multimeter, oscilloscoop en vetspuit, en vind ik een probleem. Dan is de kans dat ik het niet ter plekke op kan lossen groot, want ik heb geen servicebus met onderdelen voor Chinese machines voor de deur staan. Geen ervaring met die Chinese machine machines ook niet trouwens, maar appels zijn nog steeds appels en alleen het merk is anders, dus dat is waarschijnlijk geen drama. Dus moet ik weer terug naar huis, en nog een keer naar Waalwijk met de juiste vervangingsonderdelen of spullen. En dan begint het ook tegen een zwart hobbyistenuurloon in de papieren te lopen, want 10-20 uur ben je dan al gauw verder. Geluk hebben dat er een koppelingetje los zit en dat met 5 minuten gepiept is kan uiteraard ook.

Dat probleem dat niemand hier echt de juiste kwalificaties heeft om als servicemonteur op te treden hebben de meesten hier denk ik....

Ik ben er niet superhappig op, maar als je niemand anders kunt vinden dan stuur maar een bericht..
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Pvanmaren
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 feb 2014 23:33

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door Pvanmaren »

Dabit --> Ik ben inderdaad op zoek naar een monteur of iemand die een monteur kent.

Er iets voor betalen heb ik geen probleem mee vindt het al jammer genoeg dat de machine zolang stil staat. Ombouwen ook niet als mijn probleem maar opgelost is dan.

Ik had reeds een afspraak gemaakt met Cees Olgers van cncfrees.nl helaas heeft hij het al twee keer laten afweten en op het laatste moment aangegeven er geen zin en of kunde in te hebben. Erg jammer en onfatsoenlijk!

Het lijkt me toch sterk dat hier geen monteurs en of bedrijven zitten die dit niet zouden kunnen oplossen en of aanbieden.

Ik hoor graag van jullie als jullie er wel zitten natuurlijk.


Groet Pascal
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door DaBit »

Pvanmaren schreef: Ik had reeds een afspraak gemaakt met Cees Olgers van cncfrees.nl helaas heeft hij het al twee keer laten afweten en op het laatste moment aangegeven er geen zin en of kunde in te hebben. Erg jammer en onfatsoenlijk!
Jammer inderdaad. Ik heb ooit een keer zaken gedaan met die meneer en ben prima geholpen.
Het lijkt me toch sterk dat hier geen monteurs en of bedrijven zitten die dit niet zouden kunnen oplossen en of aanbieden.
Zoals ik al zei: ik denk dat het nog wel eens tegen kan vallen om een monteur te vinden die z'n vingers wil branden aan Chinese machines.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik ben bang dat de beste oplossing is:
Zet hem bij iemand neer die er tijd in wil stoppen en de middelen heeft om de problemen te verhelpen ( tegen een redelijke vergoeding ).
Spreek een scenario met bijbehorend budget af.

En hoop dat het goed komt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door keesfrees »

ha Pascal,

ik vroeg me al af hoe het er me staat, ik heb er nog wel over nagedacht
met name toen ik Bert Eding tegenkwam op de cnc-dag onlangs
hij vertelde me een verhaal over een bepaald type drives die niet goed wilden werken op zijn besturing, ook stappenverlies
uiteindelijk bleek dat er in de drives een te grote condensator parallel aan de ingang te zitten
maar op een andere besturing werkten de betreffende drives wel goed, die sturing had dan een trek omhoog en een trek omlaag uitgang, de niet goed werkende sturing had alleen een trek omhoog uitgang en moet dan vanzelf weer leeglopen, de te grote C verhinderde dat dus

hoe dan ook, zoiets zou er bij jou ook aan de hand kunnen zijn, een handige vent (m/v) met een scoop zou daar achter kunnen komen
het heeft ooit wel goed gewerkt, maar misschien net op het randje, de componenten verlopen iets en dan werkt het net niet . .

heb je al op fora gezocht of dit een bekend probleem is bij deze machines ?

er zullen mensen zijn die zeggen "dat heb je er van bij zo'n chinees"
troost je, ik betaalde krap 20x wat jij betaalde voor een soortgelijke machine en ik kreeg ook geen enkele service
Laatst gewijzigd door keesfrees op 07 jan 2018 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
robvos
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 jul 2011 22:51

Re: Reparatie aan chinese cnc gevraagd

Bericht door robvos »

Hoi Pascal,

Is het al gelukt met de machine?

Ben zelf wel monteur, maar dit kan wel een lastige zijn.
Ik sluit me bij de opmerking van Dabit (24 okt) aan.

Als je niemand gevonden hebt wil ik wel een poging wagen.

Groeten
Rob
Plaats reactie