Bezoekje Fa. Stephan Köhler

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Bezoekje Fa. Stephan Köhler

Bericht door André »

Kort verslagje van mijn bezoek aan de Fa. Stephan Köhler van de website http://www.maschinen-werkzeuge.com.
Opzoek naar materiaal voor een volgende project en mijn huidige FB2 kloon, de Trapezium vervangen door kogelomloop kwam ik bij de bovenstaande firma terecht.
Nu bleek net voor mijn vakantie dat Hettenrodt waar deze firma gevestigd is vlak in de buurt is.
Op de bonnefooi eropaf.

Hettenrodt is een typisch klein Duits Eifel dorpje. Kerk,kroeg en een paar huizen.
Het voordeel van die Duitse huizen is dat ze groot zijn, de firma zit dus nog tijdelijk onder en naast het huis.
In een deel van het huis is het magazijn gevestigd. Eronder de machinebouw werkplaats.
Deze firma is eigenlijk een machinebouwer welke is door gegroeid. (zo dat ze nu met nieuwbouw bezig zijn)
Slijpmachines voor de edelstenen, maar ook veel industriele CNC machines.
Ondanks mijn on-aangekondigde bezoek heeft Stephan zelf heeft mij uitvoerig rondgeleid, en veel informatie gegeven, voor een leek zeker erg handig.
De firma is niet ingericht om DHZ te ontvangen, zoals hij zelf zegt materialen halffabrikaten leveren is prima.
Maar machines aan particulieren geeft te veel gezeur, ik bouw ze wel voor firma's en die vangen de klanten wel op.

Waarom mijn keuze op deze firma, ze kunnen de spindels voor je bewerken!
En ze zijn niet de duurste, wat ook helpt. :mrgreen:
Na mijn bezoek, overtuigd dat ze wel van de hoed en de rand weten, en geduld hebben met Nederlanders welke steenkool duits spreken. :oops:
Plaats reactie