Voorstellen, en is er een markt voor CNCfrees bezitters?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WJUC

Voorstellen, en is er een markt voor CNCfrees bezitters?

Bericht door WJUC »

Goedemorgen allemaal. Ik lurk al een tijdje op dit forum, denk al langer over CNC, en ben al jaren bezig met allerlei hobbies.

Mijn grote uitdaging is het afmaken van dingen waar ik aan begin, dus heb geduld met me! Tot voor kort gebruikte ik het gebrek aan de juiste 'tools' als excuus om geen enkel project tot een einde te brengen. Ik denk nu met een CNC portaalfrees een uitweg te kunnen vinden.

De financien ontbreken nog even(ik ga over twee weken trouwen), maar hoop toch binnenkort gerechtvaardigd gebruik te maken van dit forum.

Nu is mijn vraag aan jullie: Is er een markt voor bezitters van CNC frezen? Ik ken veel creatieve mensen die (volgens mij) door een gebrek aan kennis over cnc mogelijkheden hele moeilijke wegen bewandelen . . .

Heeft iemand hier ooit gekeken naar de semi-commeriele mogelijkheden van een cnc-frees?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Voorstellen, en is er een markt voor CNCfrees bezitters?

Bericht door audiomanics »

Ik denk dat de meesten er wel "bij klussen" met hun machine..
Zo af en toe een klusje erbij en soms een wat groter project.. Ik heb, met al die freesklusjes, toch in zo'n jaar of twee mijn machine terug verdiend (even energie-verbruik en tijd niet meegerekend)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Voorstellen, en is er een markt voor CNCfrees bezitters?

Bericht door rsemotion »

er is markt genoeg,

ik heb nieuw een prof. cnc draaibank gekocht (conventioneel) deze er binnen 8 maanden weer uitgesleept.
ook kwa freeswerk is er genoeg te doen, zolang je maar goed spul hebt en goed spul levert.
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
Plaats reactie