Nieuw speeltje uit China

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door skillalot »

Volgens mij zijn de afmetingen van die micro-atx voeding vrijwel hetzelfde als een normale voeding.


En nou ik dit zo weer allemaal zie, en ook nog eens bij EMC2 aan t kijken ben, begin ik toch weer te twijfelen of ik niet ook een mini itx moet nemen, met zo'n pico psu van 35 dollar op ebay.
EMC2 heeft niet zo'n heel krachtig systeem nodig, en met die mini itx kom je toch een stuk lager uit als met een micro atx. Ook heb ik nog een 10" tft schermpje liggen, als emc2 nou een resolutie gebruikt van 800x600 ben ik verkocht, en dan maak ik een mooi klein kastje waar alles in komt te zitten.

Gr Sascha
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door Jfwiet »

skillalot schreef:Volgens mij zijn de afmetingen van die micro-atx voeding vrijwel hetzelfde als een normale voeding.

*knip*

Gr Sascha
De voeding is ongeveer de helft zo dik als een normale (vanaf achterkant pc gezien) en als je dat dan combineert met zo'n ITX bordje; Dan heb je alsnog een heel klein kastje. Nu kan je ook gewoon kant en klare ITX kastjes kopen, die niet eens zo heel duur zijn. Dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

Probleem met dat pico-psu ding is dat er nog een adapter bij moet (kosten!), dus zo'n kleine voeding is dan goedkoper denk ik.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door skillalot »

nee dat wil ik dus niet.

Ik wil een kastje maken met toetsenbord eronder, trackbal eronder, scherm in frontpaneel, en rechts daarvan wat knoppen voor start/stop cycle, pauze, joggen etc. En in de kast dus het moederbord/voeding/psu etc, voeding voor de stappenmotoren, driverkaarten, interfacekaart, etc...

kijk maar eens op http://www.machmotion.com, zoiets wordt t...
Gebruikersavatar
Jfwiet
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 aug 2007 12:25
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door Jfwiet »

Zoiets zou je ook gewoon moeten redden met een microatx voeding. Maar als je het scherm ook inbouwt etc dan kan je net zo goed ook een adapter inbouwen ;) of misschien vanuit je 12volt van de voeding van je motoren door linken. Moet je alleen zo'n connector bij conrad ofzo kopen.
Gebruikersavatar
Barcosmurf
Berichten: 198
Lid geworden op: 27 feb 2008 23:24
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door Barcosmurf »

Jfwiet schreef:
skillalot schreef:Probleem met dat pico-psu ding is dat er nog een adapter bij moet (kosten!), dus zo'n kleine voeding is dan goedkoper denk ik.
Een micro-atx voeding is goedkoper dan een pico-psu, en voor een pico-psu kun je beter niet de gele (12V) maar de rode/blauwe met variabele voedingsspanning nemen, deze kun je eenvoudig voeden met een laptopvoeding en deze zijn goedkoop tot 150W te vinden.
De ruimte besparing is beperkt als je de netvoeding niet extern wilt hebben t.o.v. micro-atx voeding. De pico-psu heeft in de meeste gevallen een beter rendement dan een micro-atx voeding (erzijn wel enkele 80plus van) waardoor de warmte ontwikkeling beperkt is, de meeste warmte veroorzaakt de externe voeding.
EMC2 gebruiker
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door serum »

emc is meen ik 1024X768, ik had er ook een 800X600 scherm op, maar kan me herinneren dat dit niet ideaal was.
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje uit China

Bericht door skillalot »

werk jij nu nog met EMC?

Gr Sascha
Plaats reactie