Even Voorstellen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
opa aart
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:26
Locatie: Elst ut
Contacteer:

Even Voorstellen

Bericht door opa aart »

Hallo CNC Freaks,

Mijn naam is Aart en ik woon in het :lol: mooiste dorp :lol: aan de rijn op de utrechte heuvelrug.
Ik ben bijna 48 jaar en heb 3 kinderen en 2 kleinkinderen
Mijn hobby's zijn Motorrijden (Kawasaki ZXR 750) Zie Motor-Forum.nl
Radiografische Modelbouw ben ik ook een tijdje mee zoet geweest, staat nu op een zeeeeeer laag pitje.
En computers vind ik ook leuk om mee bezig te zijn.
T.I.G. Lassen vind ik ook leuk om te doen, moet nog wel een hoop leren.
Ik kwam bij toeval vorige week op dit Forum terecht en heb werkelijk met verbazing zitten kijken/lezen wat er mogelijk is met een CNC machine. Werkelijk geweldig.
Nu wil het toeval dat ik 2 Freesmachine's thuis heb staan, een Proxxon en een HBM WDM20V
De HBM WDM20V ombouwen dat lijkt mij wel wat, moet eerst wel ff wat eurie's bij elkaar sparen, maar dat gaat goed komen.

2090
Laatst gewijzigd door opa aart op 27 sep 2009 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
boutje
Berichten: 939
Lid geworden op: 22 jan 2007 00:13
Locatie: spaarnwoude
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door boutje »

Welkom op het forum. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Erik »

Hallo Opa,

(Of moet ik Aart zeggen?) :P

Welkom op dit forum. De ombouw van die machine gaat wel lukken, er is hier genoeg kennis aanwezig m.b.t. die specifieke machine. Gebruik de zoekfunctie en je zal verschillende ombouwprojecten van die machine tegenkomen.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
opa aart
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:26
Locatie: Elst ut
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door opa aart »

Dank je,

Moet nog wel een hoop leesvoer doornemen, kom nog wel wat namen van onderdelen tegen waarvan ik geen idee heb wat het is.
Gebruikersavatar
opa aart
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:26
Locatie: Elst ut
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door opa aart »

Erik schreef:Hallo Opa,

(Of moet ik Aart zeggen?) :P

Welkom op dit forum. De ombouw van die machine gaat wel lukken, er is hier genoeg kennis aanwezig m.b.t. die specifieke machine. Gebruik de zoekfunctie en je zal verschillende ombouwprojecten van die machine tegenkomen.
Dank je,

Aart mag ook hoor.
Ja dat had ik al gezien, er zitten wel mooie machine's tussen.
Informatie is ook ruim voorradig, en als ik iets niet kan vinden dan horen jullie het wel.
Gebruikersavatar
buitermark
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:46
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door buitermark »

Hallo 'Opa',

Wouw een jonge Opa hoor! Ik hou het gewoon op Aart.
Met je 48 jaren ben je er vroeg bij geweest. (of ik laat... ben bijna 40 en pas sinds bijna 4 jaar papa)

Ben overigens 'bijna' je buurman, kom nl. uit Rhenen het mooiste 'stadje' langs de Rijn op de utrechtse heuvelrug, en sinds een jaar flink verdiept in het het hele CNC gebeuren, maar dan meer op hout-/kunststof werk gericht, en is daardoor ook forser van formaat.

Mijn machine (onderaan deze pagina te zienhttp://members.home.nl/zoltar/CNC/igussystem/index.htmlis weliswaar nog steeds niet af, maar de aansturing bijv. wel, dus als je wat wilt weten, kan ik je ook proberen te helpen.

Groet Bart
Gebruikersavatar
opa aart
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:26
Locatie: Elst ut
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door opa aart »

buitermark schreef:Hallo 'Opa',

Wouw een jonge Opa hoor! Ik hou het gewoon op Aart.
Met je 48 jaren ben je er vroeg bij geweest. (of ik laat... ben bijna 40 en pas sinds bijna 4 jaar papa)

Ben overigens 'bijna' je buurman, kom nl. uit Rhenen het mooiste 'stadje' langs de Rijn op de utrechtse heuvelrug, en sinds een jaar flink verdiept in het het hele CNC gebeuren, maar dan meer op hout-/kunststof werk gericht, en is daardoor ook forser van formaat.

Mijn machine (onderaan deze pagina te zienhttp://members.home.nl/zoltar/CNC/igussystem/index.htmlis weliswaar nog steeds niet af, maar de aansturing bijv. wel, dus als je wat wilt weten, kan ik je ook proberen te helpen.

Groet Bart

Hoi Bart,

Ja Bart met sommige dingen moet je vroeg beginnen. :lol:
Dat kan wel eens handig zijn dat je lekker dichtbij woont, als ik vragen heb weet ik je wel te vinden.
Plaats reactie