Hulp gezocht bij verslagen voor school

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
twan

Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door twan »

Beste mensen ik heb een vraag!

ik ben een BOl opleiding aan het doen voor matrijzenmaker ik heb de opleiding bijna gehaald.
ik moet alleen nog verslagen hebben maar daar ben ik geen held in mischien kan iemand me daar aan helpen
het mag over vanalles gaan: frezen, draadvonken, zinkvonken enz.

ik hoop dat iemand me kan helpen

bedankt
Laatst gewijzigd door twan op 23 sep 2008 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsemotion
Berichten: 742
Lid geworden op: 02 feb 2007 20:41
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Help!!!!!!!!!!!!

Bericht door rsemotion »

google is your friend
Ook een konijn kan wel eens het haasje zijn...
twan

Re: Help!!!!!!!!!!!!

Bericht door twan »

dat heb ik geprobeerd maar daar das ook niet alles
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1402
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door Erik »

Je topictitel heb ik aangepast voor de duidelijkheid.
Gr.

Erik
klaas van gemerden
Berichten: 488
Lid geworden op: 12 jul 2007 22:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: Help!!!!!!!!!!!!

Bericht door klaas van gemerden »

het is niet zo handig om je @-mail zo open en bloot voor alle bots op het forum te posten!
je loopt de kans dat je de hoeveelheid spam die je op je mail krijgt behoorlijk vergroot!

Wat voor verslag moet je precies schrijven?
Hoeveel kantjes?
Wat is de doelgroep in je verslag?

We kunnen je wellicht helpen aan links waarop intressante info staat maar je moet je werkstuk zelf schrijven!
Anders leer je niets. Schoolboeken zijn meestal ook een goeie bron van informatie je kan hele stukken zo overtypen of inscannen.

Doordat je al aan het eind van de opleiding zit verwacht ik dat de school een redelijk uitgebreid verslag wil hebben.

Als je voor b.v. frezen kiest kun je eerst iets schrijven over wat frezen is, vervolgens iets over wat voor freesmachines je hebt. verschillende manieren van opspannen, verschillende manieren van koelen, toleranties, enzovoort enzovoort........ Ik ken genoeg deel onderwerpen verzinnen om een heel dik verslag te schrijven.

Gr. KvG
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door cocodile »

Je zult waarschijnlijk voor deze opleiding hebben gekozen met het oog op de toekomst, je zult ook stage hebben gelopen bij een aantal bedrijven die in de verspanende industrie actief zijn, dus toon een beetje initiatief en schrijf zelf een verslag die aan de werkelijkheid gerelateerd is, lijkt me beter dan zomaar iets klakkeloos copieren. ;-)
kale kanarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2008 22:56

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door kale kanarie »

Soms is een beetje inzicht in de structuur van zo'n verslag wel makkelijk als je zelf een verslag moet maken.

(oke ik weet het: een beetje naief maar ik heb zelf ook moeite met zaken op schrift zetten :oops: )
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door Arie Kabaalstra »

kale kanarie schreef:Soms is een beetje inzicht in de structuur van zo'n verslag wel makkelijk als je zelf een verslag moet maken.

(oke ik weet het: een beetje naief maar ik heb zelf ook moeite met zaken op schrift zetten :oops: )
toegeven dat je er moeite mee hebt is al de halve oplossing van het probleem, de ander helft is een uitdaging..

@Twan:
als je geen verslagen kunt schrijven, dan had je daar meer aandacht aan moeten besteden.. een Matrijzenmaker moet dingen op schrift kunnen zetten zodat ook "klootjesvolk" nog kan volgen waar't over gaat... je hebt straks op de werkvloer wel verantwoording af te leggen over verrichtte werkzaamheden, en dan waarschijnlijk aan een patroon die de ballen verstand heeft van de materie... bovendien hou je op die manier ook zelf het overzicht, anders weet je na een paar maanden niet meer wat je aan welke matrijs hebt gedaan, en wat het effect daarvan was...

Been there, done that.. je moet wel... of je nu wilt of niet.. , met een paar documenten van internet af, haal je misschien je opleiding, maar neem je jezelf in de maling, en ga je in de praktijk ongenadig op je bek..

bovendien is het een belediging naar je vakbroeders die WEL alles zelf kunnen.. Matrijzenmaker is wat dat betreft nog een van de laatste ambachten..
twan

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door twan »

oke mensen jullie hebben gelijk ik moet het zelf doen!

Ik moet 6 verslagen hebben ik ben er al met 4 bezig daarvan heb ik er 2 klaar
1daar van is over het bedrijf waar ik werk en de andere gaat over de arbo.

Ik snap best dat ik het zelf moet doen ik kan alleen niet genoeg informatie vinden 1verslag moet 25kantjes hebben
een verslag over een matrijs kan ik ook best alleen als ik zelf mag vertellen hoe ik een hele matrijs in elkaar zet stap voor stap!

Dat je als matrijzen maker dingen moet opschrijven wat je aan de matrijs heb gedaan dat snap ik maar bij mij op me werk schrijven we geen hele verslagen!

Als iemand met nuttig informatie over iets heeft zou ik daar blij mee wezen!
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hulp gezocht bij verslagen voor school

Bericht door joopbos »

Voor matrijzen met een variabele vorm kan je kijken op:

http://www.optimalforming.nl/

Helaas minder werk voor de matrijzenbouwers

Joop
Plaats reactie