Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door DaBit »

Als ik een langer stuk over de snelweg moet met de motor vind ik een muziekje wel lekker.
Dat doe ik dan door het stekkertje van een Sony in-ear koptelefoontje in de (Android-)telefoon te steken, op play te drukken en de telefoon in de binnenzak te proppen. Oordopjes in, helm op, vroem. En al die automobiloten maar raar kijken omdat er een zot aan het springen is op de motor.

Voor de bediening heeft dat koptelefoontje een drukknop. En wat die telefoon moet doen als je daarop drukt kun je kiezen. 1x drukken is niks want dat gebeurt per ongeluk nog wel eens, 2x drukken is volume omlaag, 3x drukken is volume omhoog, 4x drukken is play/pauze.
Met handschoenen aan was het al niet al te handig vanwege door de rijwind rondflapperend 5mm knopje, maar vooruit, beter dan niks.

Nu is die koptelefoon al een keer of wat meegeweest in de wasmachine. Wat dat ding schijnbaar goed kan hebben. Alleen het knopje doet wat moeilijker, en 20km nodig hebben om het volume een tikje hoger te krijgen is wat gortig.

Nu, een bluetooth audioding voor motorgebruik zou de oplossing kunnen zijn maar hoef ik niet; die helm heeft zonder aanhangsels al genoeg te lijden, weer een ding dat opgeladen moet worden, geluidskwaliteit en demping van windruis is bij de in-ear koptelefoon oplossing uitstekend, het werkt tot in ieder geval 200km/u en bellen tijdens het rijden doe ik uit principe niet.

Wat ik eigenlijk zou willen is een bedieningspaneeltje dat ik via Bluetooth met de telefoon kan verbinden en dat de muziekspeler bestuurt. Volume omhoog/omlaag, play/pauze en eventueel nummertje vooruit en terug als ik dan toch luxe mag wensen is voldoende.

Moet best mogelijk zijn om op banggood of ebay ofzo iets te vinden wat dat doet. Het stikt van de BT VR-controllers, smartwatches, whatever, maar welke dit truukje nou goed kan, ik zie door de bomen het bos niet.
Zou zoiets de truuk al doen?

Wie weet raad?
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door spinningwheels »

Is een Honda Goldwing geen simpelere oplossing?
Zit standaard al het een en ander aan audio op. en bediening op het stuur toch?
In theorie kan ik praktisch alles
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door HD13 »

Neu, da's meer een rijdende tweezitsbank.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door DaBit »

Nee, zo'n Goldwing ergens op mijn stuur plakken zie ik niet zo zitten. Beetje groot en zwaar.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door Sven »

Plakken? Jij freest daar toch een beugeltje voor?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Zitz
Berichten: 200
Lid geworden op: 20 jul 2008 14:26
Locatie: Vaals
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door Zitz »

Als ik je link bekijk zou dat ding precies moeten doen wat jij wilt, ik heb echter geen ervaring hier mee.
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door Zee&Zee »

De reviews door lezende kom je een heel eind meestal op dx en bang. Al doende lijkt het me wel een testje waard dat ding, schijnt het te doen met android en tel, en redelijk battery life te hebben. Dus je hebt je eigen vraag beantwoord :mrgreen: .
CNC you later
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door hainjedaf »

kijk eens naar een JABRA street 2

https://www.jabra.nl/supportpages/jabra ... 3030001-60

Jou kennende, Bart, kan jij dat ding uit elkaar halen, er een 'lompe handschoenen bestendige' bediening aan knopen..
Klaar! :lol:

(en dat ding is bluetooth receiver voor je audio, dus dat ding zou vb op je arm van je motorpak kunnen, met een draadje naar je helm/oor

enne: Goldwing?! da's toch japans voor 'gemotoriseerd chemisch toilet op wielen' :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
johan jorez
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jan 2010 20:26
Locatie: waregem (belgie)
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door johan jorez »

One machine can do the work of fifty ordinary men. No machine can do the work of one extraordinary man.
Gebruikersavatar
jacksat
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 jul 2014 10:52
Locatie: Oostende

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door jacksat »

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door DaBit »

Een BT headset wilde ik nou juist net niet, enkel het remote control deel.
Die dingen van jacksat hebben in ieder geval knopjes met bekende pictogrammetjes. Ik denk dat ik zo'n ding maar eens probeer.

Inmiddels ook uitgevogeld dat wat ik zoek het Bluetooth AVRCP profiel heet. Al die elcheapo OVC3860 BT modules kunnen dat ook, dus als het complete apparaatje niet werkt dan kan ik nog eens $3 investeren in zo'n ding.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door hainjedaf »

Van veel van die IoT modules kan je het bt profiel toch instellen?
Sommige bevatten genoeg intelligentie om een knopje in een bt commando om te zetten, zonder losse mcu
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door DaBit »

Ja, klopt. Maar als meneer de Chinees er ook een leuk doosje en een accu-tje bij gedaan heeft voor een paar dollar meer dan heb ik dat net zo lief.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Bluetooth besturing voor Android muziekspeler

Bericht door DaBit »

Inmiddels is de Chinees gearriveerd:

Afbeelding

Even gauw geprobeerd: doet precies wat ik wil.

Komt ook mooi op tijd, want ik ben m'n Sony oordopjes kwijt en heb ter vervanging een setje Shure SE-215 oordopjes gekocht. Meer monitoren voor muzikanten dan oordopjes, en die dingen hebben helemaal geen bedieningsmogelijkheid.

Afbeelding

Die dingen dempen omgevingsgeluid 35-40dB, ze steken niet uit, de kabel is een stuk dikker en degelijker, en die valt met een lus achter de oren dus met een rukje aan de kabel trek je de oordoppen niet uit je oren. Niet alleen prettiger op de motor, maar ook tijdens herriewerkzaamheden zoals langdurig frezen of slijpen.
Enige nadeel van die dingen: inbrengen vereist wat oefening. Ik moet regelmatig nog even smokkelen met een spiegeltje.

En klets maar over Goldwing enzo, maar ik reed afgelopen week na een paar dagen offroad rijden 's nachts de 480km vanuit Frankrijk naar Oss terug, en dan is goede demping van windgeruis en een muziekje toch echt wel heel erg prettig.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie