Ik heb een de Backer compressor gekocht, type 802 Vergelijkbaar met deze:
http://www.keesgreeve.nl/nl/materials/M ... /De-Backer
Nu is hier 1 uitlaatklepje van defect, iemand enig idee waar ik aan zoiets kan komen?
Het is een eigen fabricaat pomp, geen Chinook oid.
Of is zelf maken een optie? Het is gewoon een vlak stalen plaatje opgesloten met een spiraalveer in mijn ogen.
Pakkingen ed kan ik zelf wel maken, dat is geen probleem. Zuigerveren zijn vast ook wel te vinden in de goede maat, cilinderwand ziet er nog goed uit, kan nog hoonsporen zien.
De Backer 802 compressor pomp delen
Moderator: Moderators
Re: De Backer 802 compressor pomp delen
Je maakt kleppen van verenstaal blad.
Bij een veren fabriek kan je het kopen en zelf nabewerken.
Ik heb ze vaker gemaakt.
Bij een veren fabriek kan je het kopen en zelf nabewerken.
Ik heb ze vaker gemaakt.
Re: De Backer 802 compressor pomp delen
Dit zijn niet zgn reed valves zoals de meeste compressors.
Hier wat fotokes.
1 van de klepzittingen is beschadigd, en van deze klep mist ook de klep zelf.
Afmetingen hiervan zijn zo'n Ø8.8mm inwendig, uitwendig Ø24.8mm. 1mm dik.
Verwacht dat dit gehard is?
Wat te doen? Kan de klepzitting dieper proberen te leggen op de draaibank.
Zo'n klepje kan ik wel maken op de draaibank, alleen uit normaal staal zal het niet lang uit houden verwacht ik?
En met harden zal het wel niet vlak blijven?
Misschien inslijpen met kleppenslijppasta?
Alle andere klepzittingen zien er nog prima uit en de rest is ook nog intact.
Mocht dit niet wat worden, dan komt er gewoon een andere pomp op
Hier wat fotokes.
1 van de klepzittingen is beschadigd, en van deze klep mist ook de klep zelf.
Afmetingen hiervan zijn zo'n Ø8.8mm inwendig, uitwendig Ø24.8mm. 1mm dik.
Verwacht dat dit gehard is?
Wat te doen? Kan de klepzitting dieper proberen te leggen op de draaibank.
Zo'n klepje kan ik wel maken op de draaibank, alleen uit normaal staal zal het niet lang uit houden verwacht ik?
En met harden zal het wel niet vlak blijven?
Misschien inslijpen met kleppenslijppasta?
Alle andere klepzittingen zien er nog prima uit en de rest is ook nog intact.
Mocht dit niet wat worden, dan komt er gewoon een andere pomp op
Re: De Backer 802 compressor pomp delen
Ik zat zelf te denken om de klep uit een stukje zilverstaal te maken dan te harden?
Of een ander goed te harden materiaal voor de leek?
Of dit rondstaf is of plaatmateriaal van 1mm maakt niet zo veel uit.
Of een ander goed te harden materiaal voor de leek?
Of dit rondstaf is of plaatmateriaal van 1mm maakt niet zo veel uit.
Re: De Backer 802 compressor pomp delen
Zo te zien is de klepzitting van gietijzer,
En wordt de kelp (plaat) er op gedrukt door de veer.
Even een idee neem een stuk rond en draai er een gelijderprop aan en aan de andere kant een steel zo dat je hem in de kolomboor kan zetten.
Dan de kop vlak op het bed opspannen en slijppasta de zitting vlak slijpen.
Dan als nieuwe klepplaat kan je maken van een stuk rvs dat is taai zat. Deze ook als laaste in slijpen.
Dat moet de truck wel doen voor ons als hobbyisten
En wordt de kelp (plaat) er op gedrukt door de veer.
Even een idee neem een stuk rond en draai er een gelijderprop aan en aan de andere kant een steel zo dat je hem in de kolomboor kan zetten.
Dan de kop vlak op het bed opspannen en slijppasta de zitting vlak slijpen.
Dan als nieuwe klepplaat kan je maken van een stuk rvs dat is taai zat. Deze ook als laaste in slijpen.
Dat moet de truck wel doen voor ons als hobbyisten
Re: De Backer 802 compressor pomp delen
Inmiddels de klepzitting weer vlak gekregen, nieuwe klep gemaakt. Heeft allemaal niet mogen baten, na 10 minuten stampen zit de tank nog maar op 4,5 bar. Tank is zo'n 300Liter, met een pomp van 500 liter aanzuig zou deze allang gevuld moeten zijn dunkt me.
Heb besloten om een andere pomp te monteren, prijs was bij aanschaf dusdanig laag dat dit wel "uit" kan.
Nu is de vraag welke pomp er komen moet.
Heb een 3kw 2840rpm motor met ster/driehoek schakeling.
Iemand ervaring met de pompen van Spierings?
Heb besloten om een andere pomp te monteren, prijs was bij aanschaf dusdanig laag dat dit wel "uit" kan.
Nu is de vraag welke pomp er komen moet.
Heb een 3kw 2840rpm motor met ster/driehoek schakeling.
Iemand ervaring met de pompen van Spierings?