Waterbestendig instrumentenkastje

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Waterbestendig instrumentenkastje

Bericht door DaBit »

Ik zal niet zeggen dat ik al alles gezien heb, maar zo'n kastje van PE in ieder geval nog niet. Dat is na een paar jaar warm/oud zo krom als een wokkel. Is meestal toch ABS of polycarbonaat.

Beide kunststoffen laten zich best redelijk lijmen met epoxy (als de voorbereiding goed is), dus die schroefbusjes erin plakken moet kunnen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6004
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Waterbestendig instrumentenkastje

Bericht door Sven »

Ik ben er niet zeker van wat voor plastic dit kastje is, teflon in ieder geval niet. (dat was wat Dan Gelbart aanhaalde)

Pvc zou best eens kunnen. In mijn herinnering is het materiaal te hard om PE te zijn maar ik heb geen schilfers in de fik gestoken.

Als het pvc is dan ik plaksel al helemaal geen probleem en is het klusje een heel stuk makkelijker :)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12050
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Waterbestendig instrumentenkastje

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Materialen kennis is niet zozeer hoe je een materiaal kunt herkennen, je moet ook bedenken of het logisch is dat dat materiaal toegepast wordt voor dat doel. Eigenlijk andersom. Je kijkt wat de functie van het onderdeel is, en gaat dan je lijstje af, wat kan het dan zijn en wat in ieder geval niet. En Teflon staat boven aan het lijstje NIET :lol: .

Doosje, spuitgietwerk, consument, goedkoop > ABS, polystyreen. (zijn wel broertjes van elkaar)
Raampje er in, wordt al iets spannender, dat raampje er ultrasoon in lassen zou goed kunnen.
Lijkt me geen reden om moeilijk te doen (voor de fabrikant)
PP zou ook kunnen, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk (raampje).
PC begint al duur te worden.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Waterbestendig instrumentenkastje

Bericht door Erik »

Sven,

Heb er laatst 1 weggegooid, Autohelm ST4000? De andere zal ik volgende week zoeken op de boot, weet niet meer of ik 'm ook heb weggegooid of niet....

Houd Markplaats in de gaten, ik heb er vorig jaar 1 voor een tientje gescoord.
Gr.

Erik
Plaats reactie