CTC tools eu warehouse

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

CTC tools eu warehouse

Bericht door assink »

Hallo Allen,

Lees dat CTC nu ook een EU warehouse heeft.
Heb gisteren een freesbank gekocht, een heuze prvomajska ALG100 (Deckel FP1 kloon uit Joegoslavië)
En ik wil nu wat frezen aan gaan schaffen, iemand ervaring met de kwaliteit van dit spul?
De HSS of carbide? Denk dat ik voor carbide de juiste toerentallen niet haal(max 1840 rpm)
En d'r zullen vast genoeg "oeps" momentjes komen en dat doet minder pijn met HSS uiteraard :mrgreen:

En ben d'r ook alweer achter dat voor de freesbank zeker hetzelfde geld als een draaibank, de aanschaf van de machine is 1, toebehoren lopen ook alweer behoorlijk op :roll:
DRO zal d'r ook wel op gaan komen, twijfel nog of ik zo'n yuristoys DRO ga maken met buitelaar lineaaltjes van 40 eu per stuk. Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: CTC tools eu warehouse

Bericht door DaBit »

assink schreef: En ik wil nu wat frezen aan gaan schaffen, iemand ervaring met de kwaliteit van dit spul?
Ik ben er best tevreden over, zowel de HSS als de carbide. Vergelijkbaar met wat verspaningonline.nl en freesjes.nl verkopen.
Denk dat ik voor carbide de juiste toerentallen niet haal(max 1840 rpm)
En d'r zullen vast genoeg "oeps" momentjes komen en dat doet minder pijn met HSS uiteraard :mrgreen:
Niks mis met HSS. Het lijkt alsof de hele wereld met wisselplaten en gecoat VHM aan elkaar hangt, maar stiekum vind ik de spiegelende afwerking die ik krijg met een 10mm HSS viersnijdertje op aluminium wel erg lekker.
DRO zal d'r ook wel op gaan komen, twijfel nog of ik zo'n yuristoys DRO ga maken met buitelaar lineaaltjes van 40 eu per stuk. Iemand daar ervaring mee?
Als je die 'schuifmaatjes met een uitleeskastje aan een touwtje' bedoelt, meh.
Ik heb ze vaker toegepast. Opzich doen ze het prima, maar ze zijn wel knap gevoelig voor rotzooi, vereisen een goede montage om niet zo af en toe 25,4mm te verspringen en ze zijn best gevoelig voor elektrische storing.
Ik zou ze meer zien als overbrugging tot je ergens wat leuks op de kop kunt tikken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: CTC tools eu warehouse

Bericht door assink »

Hmm, ik denk ook dat ik maar voor een echte DRO ga. Eens weer een maitlje naar Trabiss toe doen.
Met een software matige oplossing ben ik bang dat dit over 10 jaar bijvoorbeeld niet meer draait. Als je ziet hoe snel dat met telefoons/tablets gaat dat de versie niet meer ondersteund wordt ed..

Maar eens wat bestellen bij CTC dan, wat endmills en roughing endmills in HSS. Maar zorgen dat een soort van minimaalsmering op de machine bouw. Er zit wel een koelpomp op, maar dat geeft zo'n bende.
Plaats reactie