Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door skillalot »

De laatste keer dat ik storing met tv, telefoon of internet had, is toch al weer vele jaren geleden.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door serum »

Toch wel ernstig conservatief Hugo. :) Ik moet zeggen dat ik 'het dorp' van Sonneveld ook goed kan waarderen, begrijp mij niet verkeerd, nostalgie, melancholie, geef het een naam.

Netflix en youtube op Webos, en zo af en toe de NPO app. En zo af en toe zet ik de doos van KPN aan, omdat er iets leuks op nl 1, 2 of 3 is. Nieuws komt meerendeel via internet, hoewel ik het ook wel charmant vond dat we 's avonds om 20u00 allemaal stil moesten zijn omdat Pa en Ma het nieuws wilden zien. (was volgens mij de manier om het gezin van 7 stil te krijgen). Maar het lukte ze maar mooi. Zaten we met ons allen voor de 53cm trinitron met tiptoetsbediening. Ging er een vlieg opzitten, sprong hij weer op een andere zender. (was ook vast een tegen-argument voor de toenmalige conservatieveling)
Laatst gewijzigd door serum op 24 jan 2017 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door javanree »

DaBit schreef:Ik vind die chromecast een redelijk geniaal apparaatje. Kost niet veel, inpluggen, verbinden met wifi, en werken. Wel jammer dat je niet zo vrij bent in keuze van de 'databron'. Youtube enzo is simpel druk op de knop, maar wil je willekeurige media streamen dan moet je al 'apart' doen.
Hoezo apart? Windows laptop, Chrome erop en alles wat je in een Chrome tab kunt openen kun je naar het apparaat sturen. En de laatste Windows VLC versie ondersteunt ook direct streamen naar Chromecast. Dan heb je volgens mij 99% van het gebruik...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ja, misschien ben ik wel conservatief, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ik heb er alleen een hekel aan dat als iets goed werkt, en het moet zo nodig vernieuwd worden, dat er dan kwaliteitsverlies (in de breedste zin) op treed.
Je moet gewoon eerlijk blijven in je oordeel, maar niet klakkeloos alle vernieuwingen verbeteringen vinden.
(er zijn natuurlijk genoeg vernieuwingen die wel verbeteringen zijn)
En ja, als ik 4 gaatje moet boren, tik ik een CNC programma en 3 tellen later ben ik klaar, de zg. moderne generatie vind dat dat met CADCAM moet. ;-)

@serum: ps. ik gebruik tegenwoordig ook (meestal) Greenshot. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2454
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door hainjedaf »

javanree schreef:
DaBit schreef:Ik vind die chromecast een redelijk geniaal apparaatje. Kost niet veel, inpluggen, verbinden met wifi, en werken. Wel jammer dat je niet zo vrij bent in keuze van de 'databron'. Youtube enzo is simpel druk op de knop, maar wil je willekeurige media streamen dan moet je al 'apart' doen.
Hoezo apart? Windows laptop, Chrome erop en alles wat je in een Chrome tab kunt openen kun je naar het apparaat sturen. En de laatste Windows VLC versie ondersteunt ook direct streamen naar Chromecast. Dan heb je volgens mij 99% van het gebruik...

Ik zoek nog steeds naar een genialere oplossing om mijn 3,5Tb aan MP3 en 2,5Tb aan speelfilms te draaien op de tv. Heb daar nu nog een losse linux bak voor aan een HDMI hangen...
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door skillalot »

Raspberry Pi met Kodi er op, werkt perfect Marout
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2454
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door hainjedaf »

misschien een idee idd. een Pi op de TV.
Ik vraag me dan af of de usb aansluitingen van de TV voldoende leveren om je Pi
op te draaien.
Leent een Pi Zero zich daar ook voor?
Laatst gewijzigd door hainjedaf op 24 jan 2017 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door skillalot »

Nee, moet een 5V 2A USB adapter hebben voor een Pi.
Heb de mijne ooit bij sossolutions vandaan, kun je ook voorgeinstalleerde kaartjes kopen, makkelijker kan niet.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11037
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door DaBit »

javanree schreef: Hoezo apart? Windows laptop, Chrome erop en alles wat je in een Chrome tab kunt openen kun je naar het apparaat sturen.
Dat bedoel ik. Op de bank met de familie een vakantie uitzoeken gaat dan wel goed, maar filmpjes van het fototoestel, een MKV+SRT uit euh, dubieuze bronnen, een riedeltje foto's, etc. vereist dan weer Chrome apps zoals Videostream en wat computerkennis. Het kan dus allemaal maar dat hele simpele 'ram op de Cast-knop en voila' is er wel weer vanaf en je moet Chrome installeren, apps installeren, je firewall vertellen dat het echt geen kwaad kan, blah. Op de telefoon mis ik ook de Cast knop bij videootjes en afbeeldingen in de galerij enzo. Jammer, en vandaar 'aparte manier'.
En de laatste Windows VLC versie ondersteunt ook direct streamen naar Chromecast.
Ah, handig! Toen ik dat ding kocht kon het nog niet.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door serum »

@serum: ps. ik gebruik tegenwoordig ook (meestal) Greenshot. :mrgreen:
Ja, dat maakt je weer iets minder conservatief. Nou dat windows 10 nog heer en meester worden :) (en als er een update is geweest, mag je sommige instellingen weer opnieuw uitvoeren) en daar kan ik dan weer pissig om worden. driversigning staat uit om een hele specifieke reden; ik wil geen driversigning. IPv6 idem.. Update later. Driversigning staat weer aan, ipv6 staat weer aan. Grrrrrrr
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

En jullie noemen mij conservatief. :lol: Eerder lui en gemakzuchtig, daar kan ik het mee eens zijn. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
marten optimum
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 jun 2015 21:49
Locatie: augustinusga

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door marten optimum »

Heb de tv de deur gewezen lekker makkelijk. Nergens geen problemen of irritaties meer mee. Heerlijk lekker oubollig andere dingen doen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door serum »

Precies. Beetje sjoelen, bingo-avondje, lekker klaverjassen.

Maar, inderdaad; Pi met kodi erop, en verdiep je eens in de plugins van Kodi, die maken het erg interessant.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Hoe kijkt de moderne mensch TV?

Bericht door John Sellis »

Android kastje met kodi! 70€ werkt super. Alle films en series voor nop
Plaats reactie