Heel soms zit het mee..

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Heel soms zit het mee..

Bericht door Jensorie »

Maar meestal is het gewoon k*t.

2 weken en 3 dagen geleden de sleutel gekregen, vannacht zijn de koperdieven aan de slag gegaan op de eerste etage. Hier moest de hoofdwaterleiding het ontgelden, met alle gevolgen van dien. (50mm waterleiding)

Onderstaand een video, 1x aanklikken en hij is af te spelen.

Afbeeldinghttps://flic.kr/p/S9oSNH by Jens Orie, on Flickr


Vrijwel alle onderdelen voor mijn machines en die van anderen heb ik in kratten opgeslagen staan, wat altijd goed werkt. Maar deze zijn vrijwel allemaal gevuld tot de rand...
Afbeeldinghttps://flic.kr/p/S6MGwU by Jens Orie, on Flickr


Het plafond in mijn ruimte mag er ook weer uit gesloopt worden, en de schimmelvorming tegengaan zal nog wel een uitdaging worden...

Heeft iemand ervaring met het ontvochtigen van grote ruimtes/ gebouwen? Ik wil een ontvochtiger aanschaffen via marktplaats, dit betreft een Remko amt 70. Is dit betrouwbaar, en zet dit zolen aan de dijk?


Groet
Jens Orie
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Swake »

Rot zeg, dat is niet zomaar koper stelen, dat is ook de boel naar de kl.ten helpen!

Vocht: Bouwdroger huren.
Wordt gebruikt na het stukadoren (pleisteren van de muren) en daar zit nogal wat vocht in.
When it fits stop using the hammer.
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Jensorie »

Dank voor je reactie, dat bedoelde ik ook inderdaad.

Huren is mij te duur, 38 euro per dag ex btw. Ik heb er waarschijnlijk één tweedehands op de kop getikt. Volgens mij heb ik hem wel een tijdje nodig namelijk...

Vwb de boel naar de kloten helpen, ik snap niet hoe dit ''werk'' lonend kan zijn, zo veel levert het nou ook weer niet op, en je hebt heel wat meters te maken wil je met een beetje gewicht kunnen vertrekken...
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Ballegooijen »

Dat is goed balen zeg. Waarom kunnen die klootzakken niet van andermans spullen afblijven!!!!! Ik wordt hier altijd zo kwaad over :cry: :cry: :evil: :evil:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door spinningwheels »

Daar ben je lekker mee,
Alles van metaal aan gereedschap en machines maar in de wapenolie zetten of zo, dat beschermt het goed tegen vocht
In theorie kan ik praktisch alles
Tolp2
Donateur
Berichten: 476
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Tolp2 »

Dit is toch echt van de zotte. Duizenden euro's aan schade aanrichten, wellicht zelfs tienduizenden, voor een luizige paar honderd euro aan koper. Soms hoop je gewoon dat ze de volgende keer een bovenleiding proberen te jatten, en dan er achter komen dat bij 25 kV je geïsoleerde schaar niet werkt.

Ik heb je machine-park mogen zien. Ik hoop dat die geen schade hebben ondervonden, of erger dat onderdelen daarvan gestolen zijn. Sterkte met de afhandeling en nasleep!
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
André
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 aug 2007 14:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door André »

Jensorie schreef:Dank voor je reactie, dat bedoelde ik ook inderdaad.

Huren is mij te duur, 38 euro per dag ex btw. Ik heb er waarschijnlijk één tweedehands op de kop getikt. Volgens mij heb ik hem wel een tijdje nodig namelijk...

Vwb de boel naar de kloten helpen, ik snap niet hoe dit ''werk'' lonend kan zijn, zo veel levert het nou ook weer niet op, en je hebt heel wat meters te maken wil je met een beetje gewicht kunnen vertrekken...
Niet best zeg.
Deze gasten hebben geen investering. Alle cm's is winst. Dat ze daarmee een ander met giga veel elende opzadelen maakt ze geen moer uit.
Wat ik uit jouw fotos opmaak is dat ze alleen het koper uit het plafon hebben gehaald? Dit is iets dat je moet weten, of het moet goed zichtbaar geweest zijn. Maar dit lijkt mij geen gelegenheids inbraak.

Ik neem aan dat je wel aangifte gedaan hebt?
Weet je hoeveel er weg is en met name of er iets apparts tussen zat. Mogelijk als er enig onderzoek plaats vindt dat er bij de opkopers iets opduikt. De opkopers moeten een register bijhouden. Hierop wordt gecontroleerd. Althans wel in het noorden.
Damocles
Berichten: 1545
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:12
Locatie: Brussel
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Damocles »

Hoe gek is dit. Voor die enkele 10kg koper...

Komt de verzekering ook tussen in zo een geval van waterschade? Zou het toch eens navragen en veel foto's nemen hoe het er bij ligt. Maar omdat het om schade aangericht door 3den gaat vrees ik er eigenlijk een beetje voor. Veel sterkte met de opkuis!
Wanneer iets perfect dezelfde maat heeft, dan gebruik je geen nauwkeurig genoeg meettoestel.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door DaBit »

:shock: Dan zit je als junk toch wel hoog....

Magoed, aangezien het geen natuurramp oid is schat ik dat je wel bij de verzekering aan kunt kloppen. Dat zou ik ook zeker even doen voor je een bouwdroger koopt. Zou me niks verbazen als het bedrijf dat ingeschakeld word om de schade te herstellen dat droog-verhaal ook op zich neemt.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door John Sellis »

Zag het op je facebook ook al voorbij komen succes met het opbouwen. De mensen die dit gedaan hebben voor de koper die sporen niet. Voor een kleine 50 euro aan koper mee genomen. ze moesten eens weten wat de rest waard is!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Arie Kabaalstra »

Breng ze nou niet op ideeën.. :shock:
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Zee&Zee »

Wat rot voor je !

En toevallig.....Kheb bijna exact die situatie meegemaakt enkele jaren geleden in de hoogtij dagen van de koper prijs en -diefstallen. Die eikels weten wat er te huur (en dus vaak onbewaakt leeg staat) en dan is het is makkelijk shoppen....

Gelukkig voor mij huurde ik het pand met aaneengesloten bedrijfs- en woonruimte.
Ik had ik het contract reeds getekend na bezichting in het gehuurde, maar de sleuteloverdracht zou pas na de zomervakantie plaats gaan vinden.

Ik blij weg op vakantie ... toen ik op de locatie bij terugkeer de sleutel kreeg , wachtte er een hele nare verassing voor mij en de verhuurder bij het betreden van het pand. Alle water en gas leidingen waren eruit getrokken, alle sanitair van waarde, alle electra van waarde ( alle krachtstroom leidingen etc ) voor het gemak ook ingeladen etc. En één grote waterbende.

De verhuurder heeft onder zijn verzekering destijds alles laten herstellen, kostte wel twee weken werk voor een uitegbreid team, en ettelijke tienduizenden euro's.
Ik balen want kon alle verhuizigen e.d uitstellen, en heb twee weken elders gelogeerd met de familie omdat we ons oude pand al uit moesten. Maar ik had enorm geluk dat het mij afgezien van flink schoonmaken niet veel heeft gekost, en alles erna brand-spanking-new was.

Ps1.
Je denk er nu niet aan misschien; watermaatschappij bellen en inlichten over de diefstal. Ik kreeg achteraf een leuke rekening vanwege mijn 'enorme' verbruik ( twee weken een hoofdkraan die staat te spuiten tikt aan ). Die heb ik succesvol aangevochten, maar toch een hoop gezeik gehad.

Ps2.
@ arie; Ik denk niet dat ze binnen zijn geweest, enkel boven hem ? En anders ... een machine van duizend plus kilo is lastig jatten, kost veel tijd met inladen, specifiek vervoer etc, en ook nog eens lastig verkopen vanwege specifiek waar, naam etc. Koper kan naar elke metaalhandel toe, geen haan die daar naar kraait.
CNC you later
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door keesfrees »

Het was me al eens eerder opgevallen dat er mensen op deze wereld rondlopen met een mentaliteit waar ik me niets bij voor kan stellen. Ik heb ook al het een ander van ongewenste invloeden van buitenaf meegemaakt, maar over het algemeen mag ik niet mopperen als ik zo eens wat andere verhalen hoor.

Qua drogen, waarom zou je (met een kostbaar apparaat) het water op willen vangen in een bakje, je kunt het ook het raam uitjagen met een ventilator, voorlopig zal de luchtvochtigheid binnen hoger zijn dan buiten.
Koop een paar "huishoud" ventilatoren, daar heb je later ook nog wat aan.
Gewoon op het te drogen object richten en het raam open zetten.

Waterlekkages zijn idd zeer vervelend, vooral als je er niet bij bent, als ik langere tijd van huis ben dan zet ik de hoofdkraan dicht.
De waterleiding blijft gewoon doorstromen, stadsverwarming ook, weet ik uit ervaring :-<

Zodoende vraag ik me al jaren af waarom er geen automatische afsluiters gebruikt worden voor water, zoals dat bij elektriciteit wel het geval is.
Een detectie als het water langer dan een bepaalde tijd onafgebroken voluit loopt gaat er een alarm, bij geen reactie van de gebruiker gaat na enige tijd de water toevoer uit.
E.e.a. te combineren met aanwezigheid detectie (domotica), en een uitzondering voor de brandhaspels ed.
Ja, voor elke oplossing is weer een probleem :->

O ja, voor water (en lucht, gas) gebruik ik met veel genoegen tyleen slang ipv koper.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Jensorie
Berichten: 731
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:44

Re: Heel soms zit het mee..

Bericht door Jensorie »

Dank allen, het grote probleem is dat het pand volledig is gesloten, er zijn geen ramen die open kunnen en de ventilatie is buiten werking gesteld.

Ze zijn niet bij mij geweest, dan had ik wel het een en ander gemist. De liftschacht zal ook nog wel vol staan, ik heb er eerlijk gezegd niet te lang rondgelopen na een dag dweilen. Het is letterlijk water naar de zee dragen op dit moment. Heel klote dat mijn spullen en gereedschap daar nog onder de spetterende plafondtegels staan, maar momenteel nergens veilig.

Ik kan morgen bij mijn oude werkgever 6 stuks windblowers lenen van 2000 watt per stuk. Hiermee hoop ik genoeg luchtverplaatsing te creeren om het boven een beetje droog te krijgen.

Oh ja, er mag ook nog 500m2 tapijt geruimd worden. Wat mij betreft kan de bobcat erdoor.

Groet
Jens
Plaats reactie