Machineklem bruikbaar maken, tappen in gehard staal?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Lude
Berichten: 862
Lid geworden op: 04 jan 2008 21:01
Locatie: Groningen

Re: Machineklem bruikbaar maken, tappen in gehard staal?

Bericht door Lude »

Vraag VDH eens; daar heb ik paar jaar terug voor dit type klem ook extra vervangings bekken gekocht.
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Machineklem bruikbaar maken, tappen in gehard staal?

Bericht door FSSF »

Poging gedaan, twee plaatjes gefreesd en gelijmd met twee componenten metaallijm. Vervolgens bovenkant vlakgefreest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was er toch niet heel veel voor nodig om de bekken weer los te krijgen. De lijm zou 130kg/cm² moeten kunnen hebben, de hechting zal dus wel niet lekker zijn geweest ondanks het opruwen en ontvetten.

De bout van de snelverstelling is ook niet 100% meer, daarbij is het ding zelden nodig dus zomaar een setje dure klemmen bestellen is het niet waard voor mij. Zal eens vragen of VDH wat betaalbaars heeft liggen.
Laatst gewijzigd door FSSF op 11 nov 2017 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Machineklem bruikbaar maken, tappen in gehard staal?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja, dat kon ik je op een briefje geven.. je gaat er uiteindelijk een moment op uitoefenen.. geen rechtstreekse kracht.. dan duw je de boel zo los.

wat ik al zei.. Maak nou gewoon een setje bekken zelf.. de klem die je nu hebt is niet volledig onbruikbaar.. maak nieuwe zooi met ouwe zooi..
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Machineklem bruikbaar maken, tappen in gehard staal?

Bericht door willy wonka »

Als het een gerardi is kun je zo een nieuwe bek kopen (evt niet geharde).
Maar volgens mij is het een imitatie. Probeer vdhbv of hoffman (hebben imitatie genaamd holex en de echte gerardis)
Plaats reactie