Techniek, waar is het fout gegaan.

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Techniek, waar is het fout gegaan.

Bericht door janplastiek »

dit is in het Belgisch onderwijs deel van de verplichte leerstof geworden, de kinderen en de juf vinden dit een van de fijnste schooldagen, ook gaan de kinderen dit jaar naar een technische school voor een doe dag, naar een algemeen secundair onderwijs school, een humaniora( ik weet niet hoe dit in Nederland noemt) om een dagje mee te draaien in de lessen
maar meestal wordt bij de kinderen de druk op de schouders gelegd door de ouders, Mijn kind gaat toch niet naar een beroeps gerichte school, dat is te min voor velen.
wij hebben onze kinderen nooit in een richting geduwd, ze hebben hun traject zelf uit gestippeld, maar ze hebben een technische bagage van thuis uit,waar veel mannen nog voor onder mogen doen :mrgreen:
zo heb ik het van thuis ook mee gekregen, ik was dan ook een vervelende leerling die veel dingen in de school beter dacht te weten (en dikwijls was het ook zo :lol:) door dat ik als jongere bij de broers en schoonbroers mee ging helpen, draaien frezen lassen loodgieter schrijnwerker plaatwerker, noem maar op, het voordeel van uit een gezin van 13 te komen, toen vond ik het niet altijd fijn als vader zei die heeft een handlanger nodig voor een werk, of daar moeten balken geschaafd worden, of draaiwerk dat moest gebeuren, en dan kom je in een school, en mag je niet draaien zoals het hoort maar enkel poetsen want de bank moet nog lang mee, of je vliegt uit de les :evil: als je antwoordde dat je met een Gloor acetyleen lasbrander ook lood kon lassen
Breek de dag, frees een lijntje.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Techniek, waar is het fout gegaan.

Bericht door Breaker »

Mijn dochter (7) was er in ieder geval erg enthousiast over. Er waren vandaag kinderen van het vierde tot zesde leerjaar (9-12) bij haar klas langs geweest met robots. Na uitleg moesten ze de robots programmeren aan de hand van een parcours met cijfers en dan op - GO! - drukken en kijken of het parcours goed afgelegd werd. Dat lukte aardig.

Niet helemaal eerlijk, ze heeft al veel ervaring ;-) want gebruikt al een tijdje ScratchJr om interactieve verhaaltjes te maken, daar komen soms ook hele leuke dingen uit.

Nog eventjes en ik kan haar achter de CNC machine zetten en zelf koffie gaan drinken! :mrgreen:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie