Paramotor Drone

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stef stuntpiloot

Re: Paramotor Drone

Bericht door stef stuntpiloot » 20 jun 2018 15:29

Bedankt voor de leuke feedback heren! Om even wat te verheldering te gevenwat toelichting:

Ik heb lijmspray gebruikt bij de tests maar bij de poging om de duct echt te lamineren heb ik een epoxy basecoat er op gesmeerd. Deze heb ik bijna 2 uur laten drogen, op dat moment
is hij nog plakkerig en geeft het zelfde effect als de hobbylijm. Een belangrijk verschil is dat het de zelfde componenten zijn (epoxy) waar dus de vervolglagen goed op zullen plakken.

Er zat inderdaad teveel epoxy op in deze video, het was een wanhopige poging om de vezels plat te houden maar dat is helaas mislukt. Bij de volgende poging (en bij de geslaagde test
die ik eerder liet zien) heb ik zoals je kan zien veel minder gebruikt.

Overgieten heb ik inderdaad niet gedaan, zal ik de volgende keer wel doen! Vacuum kan ik helaas (nog) niet aangezien ik die middelen niet heb.

Ik zal kijken naar krimptape, helaas wordt PLA bij behoorlijk lage temperaturen al flexibel en zal het vervormen. Opzich blijft het wel goed zitten als ik het op die basecoat plak, alleen
moet ik niet weer eigenwijs een naad plaatsen op een plek met een hele kleine radius.

Oh en bedankt voor de complimenten! :)

benkr
Donateur
Contacteer:

Bericht door benkr » 20 jun 2018 21:50

Ik heb denk ik op mijn werk nog een oude vacuumpomp staan die weg moet, interesse?

stef stuntpiloot

Bericht door stef stuntpiloot » 20 jun 2018 22:20

Zeker! Natuurlijk wel afhankelijk van staat/prijs/compatibiliteit

Ik heb 1 vacuumpomp maar die heeft een heel beperkt vacuum en hoog volume, die is oorspronkelijk gebruikt om papier op een grote vacuumtafel vast te houden.

Plaats reactie