CAM instellingen voor 2,5 mm bolkopfrees

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 2399
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CAM instellingen voor 2,5 mm bolkopfrees

Bericht door benkr » 14 jan 2018 22:13

Ja, die moet ik nog steeds doen in versie 2, maar ik durf er nog steeds niet aan te beginnen, ik heb dit nog niet genoeg onder de knie. Hier gaat het om 2,2 mm diep, bij de visloodmal om veel meer.
Maar eerst dit, dan de volgende stap, de visloodmal komt vanzelf.
De freesmachine van Tony heeft mij al verplicht om verschillende dingen met mijn eigen machine te maken, soms wel met wat vallen en weer opstaan, maar het is tot nu toe allemaal gelukt.
Zonder de push van die machine was dat denk ik nog niet gebeurd mezelf kennende.

Ballegooijen
Donateur
Berichten: 1929
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: CAM instellingen voor 2,5 mm bolkopfrees

Bericht door Ballegooijen » 14 jan 2018 22:21

Ja, soms is het goed als zo'n push er is. Je moet dan vanzelf aan de slag. Aan de andere kant kan die druk er beter niet zijn. Soms maak ik wel eens iets wat ik helemaal niet nodig heb maar gewoon om iets te proberen. Als het dan mislukt geeft het niet. Het is wel zo dat als je het niet nodig hebt dan lukt het en als je het nodig hebt dan mislukt het!! Hoe dat kan weet ik nog steeds niet :oops: :lol: :roll:
Kennis vermenigvuldigd zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl

Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: CAM instellingen voor 2,5 mm bolkopfrees

Bericht door Breaker » 14 jan 2018 22:29

De tegencontour van HTD5M heeft zo te zien geen kleine radiussen.

Kan je het hele stuk niet rechtop zetten, bovenste rand wegfrezen en dan het profiel in één keer doen met zo'n soort frees?
https://www.freesjes.nl/index.php?item= ... 08&lang=NL
Geduld is een schone zaak, frezen niet...

Plaats reactie