Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

Ventilatiesystemen wordt door hen geregeld, ik ben nu op vakantie maar kan thuis wel even kijken. De panelen van de werkplaats krijgen een eigen omvormer, die van de woning zelf heeft niet de capaciteit en upgrades via hen zijn veel te duur.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

T werk gaat rustigaan door, het beton van de ringbalk wordt begin komende week gestort!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

Intussen zijn de ringbalken klaar en is vandaag de vloer gestort! Vandaag zijn ook de vloerplaten van de eerste verdieping geplaatst (van de woning zelf)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu wordt het een lange tijd wachten totdat de hele boel klaar is en opgeleverd wordt. Daarna kan ik zelf verder met de opbouw.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

Het schiet mooi op met de woning, de betonvloer is intussen uitgehard en na een paar laatste details is de rest van het werk voor mij om de werkruimte er op te bouwen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

Dit schiet intussen ook mooi op, over een week of 5 is de oplevering gepland. De fundering ligt mooi klaar, deze zomer ga ik daar een mooie werkplaats op bouwen.
De voorkant van het huis heeft een uitbouw met gekke steenkleur, dat is niet de eindkleur. Dat wordt nog gewit

Afbeelding

Afbeelding
keesfrees
Berichten: 3106
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door keesfrees »

Heel mooi, maar ook bijzonder dat je blijkbaar toestemming krijgt voor een redelijke schuur (tov. de tuin).
Ik kocht ook eens een nieuwbouwhuis uit een project en daar mocht heulemaal niets aan toegevoegd worden naderhand, er is wel eens een poging gedaan door een vd buren maar tevergeefs.

Ik vermoedde nog even dat het om België ging hier, maar dat blijkt niet het geval zie ik een pagina terug.

In elk geval zou ik de buren te vriend houden, ik ken nu meerdere gevallen van gedoe, ik ben bv. uit een werkplaats aan de rand van een industrieterrein getrokken waar een huis naast werd gebouwd, de huurders na mij konden vertrekken wegens vermeende overlast.
Gebruikersavatar
stef stuntpiloot
Berichten: 1421
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:18

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door stef stuntpiloot »

Het valt binnen de grenzen van vergunningvrij bouwen, ik heb daarnaast al goed contact met de buren die het
prima vinden. Ze hebben beiden ook een uitbouw overigens aan de woning zelf. Geluid verwacht ik niet dat een
issue wordt aangezien het maar sporadisch voorkomt dat wat ik doe een noemenswaardig geluidsniveau bereikt.
Het bouwwerk wordt overigens ook niet als werkplaats bestempeld maar als hobbyruimte/atelier.

Het is inderdaad in Nederland, Zwolle om precies te zijn.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Natuurlijk veel te druk met bouwen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig of het allemaal nog een beetje wil lukken en of er nog leuke vorderingen zijn.
(zegt iemand die zelf al 3 jaar met een bouwproject bezig is)
:mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
keesfrees
Berichten: 3106
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door keesfrees »

Goeie gedachte, maar, echter :
Last active: 25 Jan 2020 23:08
Een email via forum en een pb sturen en dan afwachten.
hugo stoutjesdijk schreef: 04 aug 2021 10:03 (zegt iemand die zelf al 3 jaar met een bouwproject bezig is) :mrgreen:
O, dat valt nog mee, ik/wij al veel langer en ik had al een leuk beginnetje, maar misschien is dat juist lastiger, in ons geval zeker wel.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

keesfrees schreef: 04 aug 2021 10:16 Goeie gedachte, maar, echter :
Last active: 25 Jan 2020 23:08
ja had ik gezien, maar dacht misschien komt er wel reactie, ga hem verder niet lastigvallen hierover, iedereen moet vooral doen en laten zien wat ze kwijt willen
hugo stoutjesdijk schreef: 04 aug 2021 10:03 (zegt iemand die zelf al 3 jaar met een bouwproject bezig is) :mrgreen:
O, dat valt nog mee, ik/wij al veel langer en ik had al een leuk beginnetje, maar misschien is dat juist lastiger, in ons geval zeker wel.
Het is ook veel te leuk om er mee bezig te zijn, en dan moet je er geen tijdsdruk op zetten. (al heb ik de komende 3-4 weken best wel het een en ander op de planning staan)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 30 jul 2018 16:51 Je hebt ook van dat enorm dikke inbraakproof glas, geloof iets van 15cm dik ofzo, weegt hetzelfde als een muur.
Dat heb ik ook altijd gedacht, maar 15 cm glas in een gebouw geeft iets van 5 minuten vertraging voor een professionele inbreker. Ik heb een aantal jaren in een clubje gezeten wat de plannen voor nieuwbouw van ons gebouw op de vliegbasis Woendrecht moest realiseren, in dat clubje zaten naast de gebruikers (daar was ik er één van) ook de architect, mensen die alles wisten van beveiliging (dat hangt vooral af van de tactische waarde van een object of stuk elektronica) het is dan een heel verschil of er in dat gebouw een F16 (tegenwoordig een JSF) of een doodordinaire vrachtwagen komt te staan.
Ons gebouw zou een zgn. Cat 2 beveiliging moeten krijgen, dat betekende inderdaad 15 cm dik glas waar er glas moest komen, of hele dikke stalen deuren die 's nachts allemaal dicht moesten. Er werd dan gerekend hoe lang het zou duren voordat de wacht ergens aan de rand van zo'n complex (vliegbasis) ter plaatse kom zijn, 15 cm dik glas zorgde voor iets van 5 minuten uitsteltijd. De verdieping, op zo'n 6 a 8 meter boven de grond, hoefde verder niet beveiligd te worden mits trappen en liften en dergelijke goed afgeschermd konden worden, in de praktijk moesten ze dan binnen die schil die 's nacht werd aangebracht zitten, een lift moest 's nachts altijd op de verdieping staan om deze reden.

Leuke dingen waar je niet bij stilstaat zijn b.v. PDP11 computers voor automatische testen van F16 delen die nu ruim 30 jaar oud zijn hebben een hele hoge veiligheidsclassificatie, niet omdat ze zo gewild zijn, maar omdat ze totaal niet vervangbaar zijn, die staan in een cocon zoals dat genoemd wordt met een eigen halon blussysteem, klimaatregeling, ESD omgeving en nog wat van die hele dure voorzieningen om ze onder elk denkbaar scenario zo weinig mogelijk schade te laten oplopen.
Ja, waar vind je nog PDP11 onderdelen, en dan ook nog de unieke speciaal voor die toepassing gebouwde interfaces als het geheel in rook opgaat?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door Kjelt »

:lol: tja ik denk dat de eisen voor militaire geheime installaties inderdaad hoger liggen dan bij woonhuizen. ;-)
Maar hoe komen ze in 5 minuten door 15cm glas heen Ben :shock:
En dan zonder geluid want zodra er flink lawaai gemaakt moet worden of er grote en zware apparatuur nodig is dan heb je het over een heel ander soort inbreker dan die woonhuizen nemen.
Die laatste zijn meer opportuun bv openstaand raam etc. Volgens de politie slaan die bv rolluiken al over of huizen met alarminstallatie want dat maakt teveel lawaai en dan hebben ze te weinig tijd om te zoeken.
Dat is een heel anders soort kraak dan bv bij een museum waar ze precies vantevoren weten waar iets staat of hangt hoe groot het is en wat de snelste vluchtweg is. Daar zouden ze met een grote explosie en achterlaten van zwaar gereedschap nog wel weg kunnen komen met de buit.
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 04 aug 2021 19:40 :lol: tja ik denk dat de eisen voor militaire geheime installaties inderdaad hoger liggen dan bij woonhuizen. ;-)
Maar hoe komen ze in 5 minuten door 15cm glas heen Ben :shock:

Geen idee, maar de architect was daar heel stellig in, zij was bij diverse demo's aanwezig geweest waar dit werd bewezen.
Ik denk verder dat dit soort dingen niet aan de grote klok worden gehangen, als je weet hoe zoiets moet dan wordt het natuurlijk veel meer gedaan.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Nieuw huis met nieuwe werkplaats! Wie heeft hier ervaring mee?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Oke, we zijn nu van het bouwen van een huis met werkplaats/atelier aangeland bij een geheime militaire operatie. Heel bijzonder. :lol:
benkr schreef: 04 aug 2021 19:10 het is dan een heel verschil of er in dat gebouw een F16 (tegenwoordig een JSF) of een doodordinaire vrachtwagen komt te staan.
Sommige van die ogenschijnlijk doodordinaire vrachtwagens zijn die strenge beveiliging ook wel waard trouwens. (maar zijn dan natuurlijk ook niet doodordinair ) :mrgreen:

En als die benedenverdieping zo dik glas nodig heeft om veilig te krijgen, zou ik de werkzaamheden die glas nodig hebben naar een hogere verdieping verplaatsen, en de benedenverdieping gewoon een betonnen wand maken... Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie