gat in buis, inwendig afbramen ?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: gat in buis, inwendig afbramen ?

Bericht door keesfrees »

Dank allen voor het meedenken.
Er zijn vele mooie oplossingen, dat had ik wel verwacht, maar de meeste alleen zinvol voor de veelgebruiker.
Ik heb weer veel geleerd, wellicht dat iemand anders die in de toekomst op dit onderwerp komt er ook nog iets aan heeft.
Uiteindelijk heb ik iets verzonnen, alweer met de spullen die ik al in huis had, dat gebeurd me best vaak eigenlijk.
Er daar bij bleek de braam enorm mee te vallen, met een scherpe "normale" metaal spiraalboor.

16984
16983
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: gat in buis, inwendig afbramen ?

Bericht door Ballegooijen »

Slim bedacht!!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Robbie
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: gat in buis, inwendig afbramen ?

Bericht door Robbie »

Hallo Kees,

Fijn dat je terugkoppeling geeft, want het gebeurt nogal eens dat je nooit meer iets hoort of leest zodra de vraagsteller denkt dat ie geholpen is of dat ie verder kan.
Vaak heb ik dan de gedachte, hoe zou het zijn afgelopen? Het gaat me dan te ver om via een E-mail navraag te doen.

Ook mooi om te zien dat je zelf een hele mooie en eenvoudige oplossing hebt gevonden, hebben wij ook weer wat aan.

Groet,
Robbie.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: gat in buis, inwendig afbramen ?

Bericht door Arie Kabaalstra »

Breaker schreef: 16 mei 2018 08:31 Het gat is 10mm? Die tools zijn toch veel te groot dan? Kijk even met deburr tools, kom je ook zoiets tegen:

linkje naar Aliexpress

Gaat om het principe, zullen er ook vast wel zijn in andere maten en kwaliteiten.
Heb je in dit geval niets aan. .die dingen zijn bedoeld voor vlakke platen

Die NOGA ontbramer doet het wel.. maar niet met het standaard mesje... je moet een mesje hebben met een 45 graden, en een 90 graden hoek erin
Plaats reactie