Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

STT-Products
Donateur
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018 16:11

Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door STT-Products »

STT Products uit Tolbert organiseert speciaal voor verspaners een open middag en avond om rond te kijken in onze moderne CNC verspaningswerkplaats.

Ons machinepark is uitgerust met onder meer een robot beladingssysteem, waarmee een 5-assige freesmachine automatisch kan worden beladen. Daarnaast beschikt STT Products over verschillende zeer moderne CNC multi-assige draai- en freesmachines die worden aangestuurd met behulp van CAM. Met de recente investeringen in automatische beladingssystemen kan onbemand verspaand worden vanaf seriegrootte 1. Wij zijn constant bezig met het vernieuwen, digitaliseren en innoveren van onze kennis, onze werkwijze en onze machines, dit maakt STT Products tot een hoogstaand en vooruitstrevend bedrijf.

Wij nodigen alle verspaners van Noord-Nederland uit op 31 mei tussen 15.30 en 20.00 uur. Onder het genot van een drankje en een snack is er alle ruimte om onze moderne werkplaats te bekijken en samen in gesprek te gaan over het vakgebied en de ontwikkelingen hiervan. Tevens is er ruimte voor het verkennen van de mogelijkheden van een carrière bij STT Products.

Van harte welkom!

STT Products bv, Leuringslaan 39, 9356 VG Tolbert. Kijk ook op onze website www.sttproducts.nl.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Count me in!..

ik doe zelf ook fijnmechanisch werk.. want dat is fijn mechanisch werk!.

Tolbert is wel aan te rijden hiervandaan..
tot de 31ste!
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2129
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door spinningwheels »

Ook toegankelijk voor de hobby bop
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Arie Kabaalstra »

je verspaant toch?.. als ze hier een uitnodiging plaatsen.. dan is dat gericht aan forumleden lijkt me.. 'k zie je morgen!.. :lol:
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2129
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door spinningwheels »

Hoe laat ga jij die kant op dan?
ik kan pas om een uur of 5 - 1/2 6 hier weg . is een uurtje sturen
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik ga zo een hapje eten.. en dan stap ik in het koekblik.. een techneut zoals ik, is niet snel uitgekeken daar.. :)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Arie Kabaalstra »

zo!.. dat was me het tripje wel.. volgens mij had 't KNMI Code Roze gegeven ofzo.. maar ik kreeg onderweg naar Tolbert een bak water op mijn dak.. niet te weinig.. er stond net te weinig water op de snelweg om te zwemmen.. varen zou nog gelukt zijn met een platbodem.. Kanonne..
ook nog een hagelbui gehad.. met hagelstenen zo groot als hagelstenen..maar dusdanig veel dat ik mijn motor, en mijn radio echt niet meer kon horen.. 't voelde tevens alsof ik over een grindpad reed.. zoveel hagel lager op de weg..

Anyway.. gelukkig zijn BMW's van dik plaatstaal.. geen "Golfbal-dak" dus.. ja 1 deukje.. maar die zat er al..

uiteindelijk bereikte ik "Veilige haven"..en kon ik mijn auto bij STT voor de deur "afmeren"

je hebt "Verspanende bedrijven.. en je hebt STT.. alsof je de ontwikkelingsafdeling van een F1 team binnenloopt.. schone vloeren, schone machines, veel licht, kortom.. daar weet men hoe je 't personeel qua werkomgeving tevreden stelt, en houdt..

Wat heeft men daar zoal staan.. diverse CNC Freesmachines en draaimachines, één Hermle met een Robot, en een magazijn met klemmen..
men heeft't daar wel door hoe't werkt.. mij werd verteld "Serieproductie?" da's "Vulwerk".. dat doen we 'savonds en in de weekends.. Stukswerk?.. alles programmeren.. de Pallets staan ook in het CAM systeem, dus het is een geschikte pallet kiezen.. ruwmateriaal erin, 3D model omzetten naar bewerkingen.. overzetten naar de machine, en in de "productielijst" zetten.. , en er even voor zorgen dat de juiste pallet met een stuk materiaal klaar staat in het magazijn.

Dan heb je dus echt begrepen hoe het werkt!..

'k ben heel wat gewend.. er is wel wat voor nodig om mij onder de indruk te krijgen.. bij STT is het ze gelukt..

Kortom.. 't was een leuke middag... en ik heb weer wat ideetjes opgedaan

Dank aan alle medewerkers van STT voor deze leuke, leerzame middag
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4911
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Ballegooijen »

En zochten nou ook nog personeel?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Yup.. mij werd aangegeven ondanks de afstand toch mijn CV maar op te sturen.. moet ik zelf nog even over nadenken.. elke dag 170 Km in de auto zitten.. is iets wat me niet direct trekt..
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4911
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Ballegooijen »

Nee, dat is wel heel ver rijden! Anderzijds, als de prijs goed is ....... ;-)
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Tomdekx3frezer
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:25

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Tomdekx3frezer »

Als het een modern bedrijf is dan zou de mogelijkheid zich moeten aandienen om vanhuisuit te werken programma’s schrijven van de te maken producten en deze door een macineoperator aldaar verder in proces te zetten.
En hooguit twee dagen van de week zelf aanwezig zijn om e.e.a. te bespreken en kort te sluiten.
keesfrees
Berichten: 3106
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door keesfrees »

Er stond vorige week een artikel cq advertentie in het dagblad vh noorden, ze zijn nog steeds naarstig op zoek.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

keesfrees schreef: 16 sep 2018 14:03 Er stond vorige week een artikel cq advertentie in het dagblad vh noorden, ze zijn nog steeds naarstig op zoek.
Het vinden van personeel is een chronisch probleem bij alle bedrijven, en als het dan ook nog een beetje technisch moet zijn, lijkt het een kansloze poging.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Open middag/avond STT Products 31 mei a.s.

Bericht door Kjelt »

Bij ons internationale bedrijf dat niet in de cnc zit komen ze van over de hele wereld.
De vijfer in NL is leeg maar de salarissen stijgen nauwelijks, vreemd.
Plaats reactie