Horloge op kickstarter

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door willy wonka »

Ze doen toch iets goed als ze al 1,1miljoen bij elkaar hebben gesprokkeld :roll:
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door Arie Kabaalstra »

Leeuwinga schreef: 16 jul 2018 15:28 Kijk naar Max Verstappen. Ontwerpt bij fabrikant speciaal Verstappen F1 horloge.
Oplage 3000 stuks, Max verkoopt ze voor E 1350,00 per stuks.
Zijn winst E1000,00 per horloge zo 3 miljoen op bankrekening bijgeschreven, en dat zonder 1`(een) KM
te hebben moeten rijden.

Arie, jij had met hem kontakt moeten opnemen voor een speciaal Nederlands F1 horloge.
Max heeft denk ik niets ontworpen.. hji zal hier en daar wat dingetjes aangegeven hebben.. maar hij 's echt niet met een blanco vel papier gaan zitten om een horloge te ontwerpen..

Da's ook een Marketing verhaal.. maar dat ie er de hand in gehad heeft.. dat staat vast.. anders mag TAG-Heuer niet eens een horloge met zijn naam erop op de markt brengen..

Kickstarter en dergelijke sites worden overspoeld met lui met een marketing achtergrond.. die gasten kunnen alles verkopen, maar ze kopen "publiciteit" in.. zodat ze "viral" gaan op Social Media, met horloges heeft dat niets te maken.. met een zelfde strategie verkoop je koelkasten aan Eskimo'sm Paraplu's aan Bedoeïenen, en grootverpakkingen Condooms aan een Nonnenklooster..
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door Arie Kabaalstra »

willy wonka schreef: 16 jul 2018 17:35 Ze doen toch iets goed als ze al 1,1miljoen bij elkaar hebben gesprokkeld :roll:
Ja.. maar je weet niet wat ze aan marketing uitgegeven hebben.. je kunt wel een miljoen omzetten.. maar als je een 9 ton aan kosten hebt.. dan hou je nog maar een ton over..
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door willy wonka »

ze hebben vast en zeker het e.a. uitgegeven aan marketing. Maar ik denk dat je je daar in dit geval op verkijkt.

Ze presenteren het product goed! Losstaande van het feit dat het waarschijnlijk zooi is. Ik ben geen kenner van horloges maar in de markt waar ik in zit gebeurd hetzelfde.
Alles gaat op vandaag om de presentatie. Mooie foto's en/of video's. De kwaliteit van het product doet er niet eens zo heel erg toe.
Leuk verhaaltje erbij en voila. Mensen willen op vandaag "uniek" zijn. Daar maken de personen van de kickstarter mooi gebruik van :)
De mensen die oog hebben voor kwaliteit en vakwerk zijn er nog maar weinig.

Ik ben verre van een marketing persoon, maar het is wel interessant.
Wat zaken die ik tot nu toe geleerd heb zijn o.a.
- Goeie product foto's en website
- Social media

Vooral die laatste heb ik een hekel aan. Maar als je ziet wat het oplevert aan naamsbekendheid en verkoop. Daar kan weinig anders tegenop.

Heel eerlijk....als totale leek op het gebied van horloges.
Stel ik zou opzoek gaan naar een nieuw horloge.
Ik kom bij jouw site uit en op die van kickstarter. Dan is de keus snel gemaakt.
Goeie foto's, video's, product info etc etc in overvloed op de kickstarter site.
Op jouw site zou ik wat fouten m.b.t. uitlijning van pagina onderdelen, slechte resolutie foto's, een aantal renders die niets toevoegen en op welk menu je ook klikt. Je hebt steeds die irritant grote afbeelding (van het horloge) in beeld voordat je de tekst kunt zien. En geen idee wat je nu precies aanbiedt? Crowdfundung project? Maatwerk? En/of een standaard model?
Ik lees overal dat je kwaliteit horloges maakt, maar je website doet dit geen recht aan.
Dan kun je wel miepen dat het China brol is, maar hun hebben wel marketing begrepen.
Ja een nieuwe site kost geld, levert wel geld op. En heb je nodig om te groeien anders blijf je door hobbyen.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door Leeuwinga »

dan hou je nog maar een ton over..
En is dat niet genoeg...... mijn AOW is een stuk minder :lol:
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Horloge op kickstarter

Bericht door zeeschuim »

willy wonka schreef: 17 jul 2018 11:20 ze hebben vast en zeker het e.a. uitgegeven aan marketing. Maar ik denk dat je je daar in dit geval op verkijkt.
Goed en opbouwend duidelijk verhaal!
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Plaats reactie