Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

het is vandaag dan ook weer flink afgekoeld :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 10989
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Psies, dan heb ik die filmpjes van die wandelende koker Chinese siliconenkit ook niet meer nodig. Die keek ik om wat af te koelen met het warme weer.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Erik schreef: 05 aug 2018 16:54
En dan probeert Erik ons weer terug bij de les te krijgen, wat door de 'warmte' natuurlijk helemaal niet lukt. :lol:
Maar nu de temperaturen weer normaler zomers zijn, is het misschien een goed moment om ook even een ander stukje techniek te bekijken waar sommige harten ook sneller van gaan kloppen.
Je moet er wel tijd voor nemen, of af en toe maar even op pauze zetten om later terug te komen, 45 minuten vind ik best lang.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1125
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Bjornski1976 »

Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Wat vinden jullie van deze tip?
Ik kan me voorstellen dat de bout nu veel zwakker is geworden en zelfs kan afbreken.

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Danny »

Kjelt schreef: 14 aug 2018 23:04 Wat vinden jullie van deze tip?
Ik kan me voorstellen dat de bout nu veel zwakker is geworden en zelfs kan afbreken.
In het filmpje wordt maar een steuntje van een leiding of kabeltje vast gezet.
Om remklauwen te monteren zou ik het echt niet proberen. ;-)
Als het doorgezaagde stuk van de bout dwars door de te verbinden onderdelen zit zou je het kunnen proberen.
Het blijft echter een noodoplossing. Je leest het ook in de commentaar die op Youtube gegeven wordt.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11973
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 14 aug 2018 23:04 Wat vinden jullie van deze tip?
Ik kan me voorstellen dat de bout nu veel zwakker is geworden en zelfs kan afbreken.
Ik begrijp hem het niet. (maar dat zal aan m'n beperkte technisch inzicht liggen) :mrgreen: Of gewoon omdat ik nog niet echt wakker ben ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
skillalot
Donateur
Berichten: 3247
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door skillalot »

Ja, als de schroefdraad beschadigd is zou ik ook eerst proberen een bout door te zagen en die er toch in proberen te draaien , ipv gewoon even een tap er doorheen te halen :roll:
Zee&Zee
Donateur
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 mar 2012 11:24

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Zee&Zee »

Context is everything. Lijkt me simpelweg een in the field farmers hack. Dus je staat ergens in de middel of nowhere met een laar basis tools en je moet iets fixen. Vanuit een werkplaats in de bewoonde wereld oogt het vreemd, en zou ik het niet toepassen...maar in bovenstaand kan het je redding zijn.

Anders kun je die how to make fire hacks ook allemaal afbranden ( pun intended ) als, kerel waarom pak je niet gewoon een aansteker ;-)
CNC you later
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13307
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Fire piston, fire bow, vuursteen sticks..is er nou nooit iemand die op survival een vergrootglas meeneemt,?..of in elk geval een klein lensje?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Arie Kabaalstra schreef: 16 aug 2018 10:18 is er nou nooit iemand die op survival een vergrootglas meeneemt,?..of in elk geval een klein lensje?
Je legt overdag afstanden af en stopt pas als het donker gaat worden, s'avonds wordt het pas koud en krijg je honger, daar sta je dan met je vergrootglas :lol:
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Danny »

Arie Kabaalstra schreef: 16 aug 2018 10:18 is er nou nooit iemand die op survival een vergrootglas meeneemt,?..of in elk geval een klein lensje?
Op bewolkte en regenachtige dagen werkt het niet. Dat zijn net de dagen waarop een vuurtje het meest van pas komt.
Kjelt schreef: 16 aug 2018 11:20 Je legt overdag afstanden af en stopt pas als het donker gaat worden, s'avonds wordt het pas koud en krijg je honger, daar sta je dan met je vergrootglas :lol:
Er is natuurlijk een verschil tussen kampeer- of trektochten en een echte noodsituatie
Als je pas stopt met wandelen als het donker wordt ben je niet goed bezig. Je moet dan nog voor een onderdak voor de nacht zorgen en eten en drinken zoeken.
Voor je het weet is het hartstikke donker en zie je niets meer.
Trouwens: Vergeet die Discovery reportage's a la Bear Grills en collega's. Da's allemaal in scene gezet om zo spectaculair mogelijk te lijken.
Hessel Oosten
Berichten: 462
Lid geworden op: 17 mei 2011 16:33
Locatie: Molenhoek, bij Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Hessel Oosten »

.
Een (goed…:-) huwlijk tussen techniek en schoonheid !

Duurt 5 minuten.



Hessel
benkr
Donateur
Berichten: 7699
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door benkr »

Als ik nog eens niet weet wat ik moet gaan doen dan wil ik ook wel zoiets maken.
Ik denk alleen dat dat nog wel even zal duren.

Maar wel ontzettend gaaf gemaakt.
Plaats reactie