advies gevraagt
Moderator: Moderators
advies gevraagt
Hoi,
Het is niet echt een CNC gerelateerd onderwerp maar ik weet dat er hier wat motor/scooter liefhebbers zijn
Aangezien ik over 2 weken 16 wordt, en dan zo snel mogenlijk mijn scooter praktijk wil gaan halen (ben dus een van de ongelukkigen die 400 euro kan lappen ipv 25) Was ik al een beetje aan het kijken naar een scooter...
Ik had een half jaartje geleden 1 gekocht om een beetje te kijken hoe zo'n scooter in elkaar zit.. deze is alleen afgekeurd voor de weg (frame is iets krom).. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en kwam uit op de categorie cross brommers, veel herrie, (relatief) meer snelheid als een opgevoerd brommertje, en ze zijn nog redelijk betaalbaar...
Het eenige wat ik zou willen weten is... is een Chinees betrouwbaar genoeg. (wel weg klaar maken maar dat lukt wel) of moet ik meer richting de Honda / Yamaha...
alvast bedankt..
Gr
Jens
ps het gaat over brommers, dus niet dat er het ''professionele'' spul wordt opgenoemd.. ook al zou ik dat graag willen whaha
Het is niet echt een CNC gerelateerd onderwerp maar ik weet dat er hier wat motor/scooter liefhebbers zijn
Aangezien ik over 2 weken 16 wordt, en dan zo snel mogenlijk mijn scooter praktijk wil gaan halen (ben dus een van de ongelukkigen die 400 euro kan lappen ipv 25) Was ik al een beetje aan het kijken naar een scooter...
Ik had een half jaartje geleden 1 gekocht om een beetje te kijken hoe zo'n scooter in elkaar zit.. deze is alleen afgekeurd voor de weg (frame is iets krom).. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken en kwam uit op de categorie cross brommers, veel herrie, (relatief) meer snelheid als een opgevoerd brommertje, en ze zijn nog redelijk betaalbaar...
Het eenige wat ik zou willen weten is... is een Chinees betrouwbaar genoeg. (wel weg klaar maken maar dat lukt wel) of moet ik meer richting de Honda / Yamaha...
alvast bedankt..
Gr
Jens
ps het gaat over brommers, dus niet dat er het ''professionele'' spul wordt opgenoemd.. ook al zou ik dat graag willen whaha
Re: advies gevraagt
Reserve onderdelen worden je grootste probleem voor die chinese dingen.
Ik heb daar enige ervaring mee omdat ik nogal sleutel aan die dingen.
Honda en yamaha zijn wat beter vertegenwoordigd wat onderdelen betreft.
Ik heb daar enige ervaring mee omdat ik nogal sleutel aan die dingen.
Honda en yamaha zijn wat beter vertegenwoordigd wat onderdelen betreft.
Re: advies gevraagt
Lekker nog twee jaar op de fiets en doorsparen voor je motor rijbewijs....
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13519
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: advies gevraagt
Inderdaad.. Verzekering is niet veel duurder, rijbewijs wel iets.. afhankelijk van het aantal lessen.. maar, met een motor mag je meteen overal komen.. en het gaat een stuk sneller..
alleen jammer dat je tegenwoordig eerst met dat "kleine rijbewijs" zit.. hoewel dat ook geen beletsel hoeft te zijn.. met 25 Kw kun je ook behoorlijk "opschieten"..zeker als je voor een lichte off-road gaat..
Ga je toch voor een bromfiets ( op zich niet gek natuurlijk, je bent meteen "mobiel"), kijk dan voor een Yamahaatje of een Hondaatje.. of.. ik zag laatst een Derbi voorbijflitsen, een Supermotard model.. zegmaar een crosser op straatbanden.. die was ook wel gaaf.. ( was ik maar weer 16... )
ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar vroeger.. ( eind jaren '80, begin '90 ) was er een groot verschil tussen de fabrikanten onderling.. die Honda's stuurden allemaal voor geen meter.. .'t liep wel hard met een beetje moeite, maar ik was met mijn Suzuki vaak sneller ondanks de lagere topsnelheid... ik hoefde voor veel bochten niet te remmen..
Yamaha's stuurden ook wel aardig.. ik had een klasgenoot met een DT50, die ging er ook serieus hard de hoek mee om.. Suzuki had ook zo'n crossertje, de TS50, stuurde ook veel beter..
Kreidlers en Zündapp's zijn tegenwoordig klassiekers, dus die worden duur..
't lastige is dat versnellingsbrommers onevenredig duur zijn in de verzekering.. dat was toen ook al zo...toch heb ik er geen spijt van gehad dat ik toen toch voor een versnellingsbrommer gegaan ben, een Suzuki GT50, ik kon tenminste al schakelen toen ik mijn motorrijlessen ging volgen.
Op zich vind ik het geen verkeerd idee dat je tegenwoordig ook een praktijkproef moet doen voor een bromfiets.. ik zie genoeg ellende op straat, deels door onwetendheid.. een bromfiets is wel iets meer dan een fiets met een motortje d'ran..
alleen jammer dat je tegenwoordig eerst met dat "kleine rijbewijs" zit.. hoewel dat ook geen beletsel hoeft te zijn.. met 25 Kw kun je ook behoorlijk "opschieten"..zeker als je voor een lichte off-road gaat..
Ga je toch voor een bromfiets ( op zich niet gek natuurlijk, je bent meteen "mobiel"), kijk dan voor een Yamahaatje of een Hondaatje.. of.. ik zag laatst een Derbi voorbijflitsen, een Supermotard model.. zegmaar een crosser op straatbanden.. die was ook wel gaaf.. ( was ik maar weer 16... )
ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar vroeger.. ( eind jaren '80, begin '90 ) was er een groot verschil tussen de fabrikanten onderling.. die Honda's stuurden allemaal voor geen meter.. .'t liep wel hard met een beetje moeite, maar ik was met mijn Suzuki vaak sneller ondanks de lagere topsnelheid... ik hoefde voor veel bochten niet te remmen..
Yamaha's stuurden ook wel aardig.. ik had een klasgenoot met een DT50, die ging er ook serieus hard de hoek mee om.. Suzuki had ook zo'n crossertje, de TS50, stuurde ook veel beter..
Kreidlers en Zündapp's zijn tegenwoordig klassiekers, dus die worden duur..
't lastige is dat versnellingsbrommers onevenredig duur zijn in de verzekering.. dat was toen ook al zo...toch heb ik er geen spijt van gehad dat ik toen toch voor een versnellingsbrommer gegaan ben, een Suzuki GT50, ik kon tenminste al schakelen toen ik mijn motorrijlessen ging volgen.
Op zich vind ik het geen verkeerd idee dat je tegenwoordig ook een praktijkproef moet doen voor een bromfiets.. ik zie genoeg ellende op straat, deels door onwetendheid.. een bromfiets is wel iets meer dan een fiets met een motortje d'ran..
Re: advies gevraagt
Denk dat Jens nog niet met 25Kw mag rijden. Hij is nog maar 16 (nuja over 2 weken pas)Arie Kabaalstra schreef:...
alleen jammer dat je tegenwoordig eerst met dat "kleine rijbewijs" zit.. hoewel dat ook geen beletsel hoeft te zijn.. met 25 Kw kun je ook behoorlijk "opschieten"..zeker als je voor een lichte off-road gaat..
Je mag dan max 49,9 cc cilinder inhoud. Dan krijg je een 1,9Kw.
Of zitten de regels in Nederland anders in elkaar?
Re: advies gevraagt
1.9Kw is aardig rap;
Volgens mij is/was 0,5Kw het max vermogen. en voor snorfietsen 0,25.
Snelheid Snelheid Vermogen Boete
Bruto Netto Kw
23.58 20.58 0.1
32.69 29.69 0.2
38.48 35.48 0.3
43.36 40.36 0.4
47.66 44.66 0.5
51.12 48.12 0.6 Sepot (geen boete)
54.18 51.18 0.7 € 30,-
56.95 53.95 0.8 € 30,-
59.51 56.51 0.9 € 45,-
61.58 58.58 1.0 € 45,-
64.04 61.04 1.1 € 70,-
66.13 63.13 1.2 € 70,-
68.08 65.08 1.3 € 95,-
69.91 66.91 1.4 € 95,-
71.64 68.64 1.5 € 95,-
72.33 69.33 1.6 € 95,-
74.95 71.95 1.7 € 125,-
76.50 73.50 1.8 € 125,-
+ 78.00 + 75.00 1.9 en meer Officier van Justitie bepaald
Volgens mij is/was 0,5Kw het max vermogen. en voor snorfietsen 0,25.
Snelheid Snelheid Vermogen Boete
Bruto Netto Kw
23.58 20.58 0.1
32.69 29.69 0.2
38.48 35.48 0.3
43.36 40.36 0.4
47.66 44.66 0.5
51.12 48.12 0.6 Sepot (geen boete)
54.18 51.18 0.7 € 30,-
56.95 53.95 0.8 € 30,-
59.51 56.51 0.9 € 45,-
61.58 58.58 1.0 € 45,-
64.04 61.04 1.1 € 70,-
66.13 63.13 1.2 € 70,-
68.08 65.08 1.3 € 95,-
69.91 66.91 1.4 € 95,-
71.64 68.64 1.5 € 95,-
72.33 69.33 1.6 € 95,-
74.95 71.95 1.7 € 125,-
76.50 73.50 1.8 € 125,-
+ 78.00 + 75.00 1.9 en meer Officier van Justitie bepaald
Re: advies gevraagt
In belgië zijn de regels anders
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13519
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: advies gevraagt
wat ik daarmee bedoelde is: dat als ie nu geen bromfiets koopt, maar munten opzij legt voor een motor en rijbewijs, dat ie de eerste jaren met een klein rijbewijs moet rijden..
maar die 25Kw regel is een wassen neus.. los van de methoden om het één en ander te omzeilen.
het "terugtunen" van motorfietsen gebeurt vaak op nogal knullige wijze.
Bijvoorbeeld: bij Ducati 600 modellen, zit er een "stelboutje" aan de carburateurs, die de stand van de gaskleppen begrenzen, je kunt dus eigenlijk alleen maar "halfgas" rijden.. en ja.. Ducati's trillen nog wel eens , en zo'n boutje zou er dan zomaar uit kunnen trillen..
een vriend van mij kocht ook een Ducati 600 met "klein rijbewijs", thuis heeft ie meteen dat boutje verwijderd, en Hopsa.. van 34 Pk meteen naar 49.. toch een dikke 15 Pk erbij, en dat merk je..
maar die 25Kw regel is een wassen neus.. los van de methoden om het één en ander te omzeilen.
het "terugtunen" van motorfietsen gebeurt vaak op nogal knullige wijze.
Bijvoorbeeld: bij Ducati 600 modellen, zit er een "stelboutje" aan de carburateurs, die de stand van de gaskleppen begrenzen, je kunt dus eigenlijk alleen maar "halfgas" rijden.. en ja.. Ducati's trillen nog wel eens , en zo'n boutje zou er dan zomaar uit kunnen trillen..
een vriend van mij kocht ook een Ducati 600 met "klein rijbewijs", thuis heeft ie meteen dat boutje verwijderd, en Hopsa.. van 34 Pk meteen naar 49.. toch een dikke 15 Pk erbij, en dat merk je..
Re: advies gevraagt
thanks voor de reacties Motorrijbewijs wordt als het goed is, over 2 jaar door de Marine betaald, over 2 maanden medische keuring zelfs
en een schakelbrommer is weer is wat anders dan al die scootertjes die zogenaamd gepimpt zijn. maar eigenlijk allemaal hetzelfde lijken en spuug lelijk zijn... Een Honda MT5, die is dus slecht in sturen? wat is slecht? het is gewoon voor het ''stadswerk'' en ik hoef niet echt topsnelheden te halen ofzo... maar het lijkt me gewoon veeeeel leuker dan fietsen... de tijd hoef ik het ook niet voor te doen... want ben op de fiets net zo snel als een scooter of auto die voor t rode licht staat te wachten en uiteindelijk gewoon net zo snel zijn dan een fietser
De Honda MT5 en Suzuki MTX vind ik wel erg mooi
en een schakelbrommer is weer is wat anders dan al die scootertjes die zogenaamd gepimpt zijn. maar eigenlijk allemaal hetzelfde lijken en spuug lelijk zijn... Een Honda MT5, die is dus slecht in sturen? wat is slecht? het is gewoon voor het ''stadswerk'' en ik hoef niet echt topsnelheden te halen ofzo... maar het lijkt me gewoon veeeeel leuker dan fietsen... de tijd hoef ik het ook niet voor te doen... want ben op de fiets net zo snel als een scooter of auto die voor t rode licht staat te wachten en uiteindelijk gewoon net zo snel zijn dan een fietser
De Honda MT5 en Suzuki MTX vind ik wel erg mooi
Re: advies gevraagt
Ja jammer dat we geen 16 mmer zijn.........
Zo`n Derbi supermotard of aprilia, wat gaaf zeg, zie het helemaal voor me,
Mooie 70cc aluminium cilinder erop, andere uitlaat,krukas, carberateur en ga zo maar door.
En gaan met die banaan......ze zien me aankomen......
http://www.youtube.com/watch?v=gnaq8DdCY0c
Alleen wel levensgevaarlijk zo`n opgevoerde brommer, lekker met 160 door smalle straatjes....
http://www.youtube.com/watch?v=maBuC_F_ddQ
Het is er allemaal niet op berekend heh...je ligt zo op je smoel..
http://www.youtube.com/watch?v=6Kl3BYPs0Co
Had zelf altijd zo`n piaggo Zip SP met 70 cc alu etc.etc.etc.....
Blijft toch wel cool.....
Zo`n Derbi supermotard of aprilia, wat gaaf zeg, zie het helemaal voor me,
Mooie 70cc aluminium cilinder erop, andere uitlaat,krukas, carberateur en ga zo maar door.
En gaan met die banaan......ze zien me aankomen......
http://www.youtube.com/watch?v=gnaq8DdCY0c
Alleen wel levensgevaarlijk zo`n opgevoerde brommer, lekker met 160 door smalle straatjes....
http://www.youtube.com/watch?v=maBuC_F_ddQ
Het is er allemaal niet op berekend heh...je ligt zo op je smoel..
http://www.youtube.com/watch?v=6Kl3BYPs0Co
Had zelf altijd zo`n piaggo Zip SP met 70 cc alu etc.etc.etc.....
Blijft toch wel cool.....
Re: advies gevraagt
honda mt is en blijft geweldig!
Jammergenoeg net vorige maanden mijn hele zolder opgeruimd, de halve wereld aan motorblokken, frames enzo weggedaan. Ook paar racertjes, mt en nsr. heel leuk :)
Onderdelen zijn heel goed te krijgen tweedehands, en niet duur.
Ookal is het maar 2 jaar, ik heb wel heel veel lol gehad in die tijd met die oude meuk
edit: mt is voor stadswerk en beetje spelen in de modder prima, voor echt crossen en/of opvoeren is het frame te zwak en zul je hem aan alle kanten moeten verstevigen. Maar je kunt lassen toch? dan is het geen probleem :)
Jammergenoeg net vorige maanden mijn hele zolder opgeruimd, de halve wereld aan motorblokken, frames enzo weggedaan. Ook paar racertjes, mt en nsr. heel leuk :)
Onderdelen zijn heel goed te krijgen tweedehands, en niet duur.
Ookal is het maar 2 jaar, ik heb wel heel veel lol gehad in die tijd met die oude meuk
edit: mt is voor stadswerk en beetje spelen in de modder prima, voor echt crossen en/of opvoeren is het frame te zwak en zul je hem aan alle kanten moeten verstevigen. Maar je kunt lassen toch? dan is het geen probleem :)
Re: advies gevraagt
Ja ik kan wel lekker lassen :) maar ben niet van plan mn rug kapot te maken door onwijs te gaan crossen met dat ding... denk dat ik aan wat modder genoeg zal hebben, zonder heuvels en alles Ik kwam deze tegen: http://www.onewheeldrive.net/wp-content ... over_1.jpg Chinees merk, Konker... ''slechts'' 2400$... ik neem wel een marktplaats koopje... is sneller bij elkaar gespaard
Re: advies gevraagt
Hey
ben nieuw op cnczone.nl, dan wel voor iets anders maar kan t niet laten om hier eerst te reageren.
Het type dat je hier laat zien in de bovenstaande link is een Konker ksm 200
De type aanduiding omschrijft het al dat het een 200cc betreft...
Deze uitvoering "de ksm 200" is (naar verluid) een kopie van de Suzuki's DR200
motor. In hoe verre dit een kopie is en of het uberhaupt wel een kopie genoemd mag worden daar laat niemand
zich over uit. Suzuki verwacht ik tenminste wel kwaliteit van.....
Wat onderdelen betreft, veelal heb je met dat chineese spul wat sneller last van de lagers en de oliekeringen die wat
sneller gaan zweten. Zulke onderdelen vaak tijdig vervangen zodat het geen onnodige slijtage en dus ruimte optreed. Zoek dan wel een paar goede lagers die van de europeese markt af komen
Hoofdzaak is dat de delen die echt onderhevig aan slijtage zijn snel bij een motorcrosszaak gekocht kunnen worden zoals, zuiger met zuigerveren, natte koplingsplaten, etc. Op zich ben ik zelf niet bang om zo'n chinees aan te schaffen, vooral als je voor je brommerleeftijd gewoon een leuke brommer voor 2 jaar wil hebben.
2e hands zou ik ze dus niet aanschaffen, denk dat hij naar een aantal jaar intensief gebruik toch wel zijn grensen gaat bereiken.
Als ik een tip mag geven, ik reed toen ik 16 was +/- 10 jaar terug op het eerste model dat Derbi leverde, de rode Senda R 23.000 km gereden in 2 jaar en moet zeggen dat hij mij nooit in de steek heeft gelaten en dat zonder al te veel onderhoud. Als ik advies mag geven bij aanschaf, koop een 2e hands Derbi Senda R of SM zie er zat op marktplaats staan van iets meer dan 10.000 km op de teller. Daar kan je zeker een hoop plezier aan beleven, en onderdelen bij de fleet....
ben nieuw op cnczone.nl, dan wel voor iets anders maar kan t niet laten om hier eerst te reageren.
Het type dat je hier laat zien in de bovenstaande link is een Konker ksm 200
De type aanduiding omschrijft het al dat het een 200cc betreft...
Deze uitvoering "de ksm 200" is (naar verluid) een kopie van de Suzuki's DR200
motor. In hoe verre dit een kopie is en of het uberhaupt wel een kopie genoemd mag worden daar laat niemand
zich over uit. Suzuki verwacht ik tenminste wel kwaliteit van.....
Wat onderdelen betreft, veelal heb je met dat chineese spul wat sneller last van de lagers en de oliekeringen die wat
sneller gaan zweten. Zulke onderdelen vaak tijdig vervangen zodat het geen onnodige slijtage en dus ruimte optreed. Zoek dan wel een paar goede lagers die van de europeese markt af komen
Hoofdzaak is dat de delen die echt onderhevig aan slijtage zijn snel bij een motorcrosszaak gekocht kunnen worden zoals, zuiger met zuigerveren, natte koplingsplaten, etc. Op zich ben ik zelf niet bang om zo'n chinees aan te schaffen, vooral als je voor je brommerleeftijd gewoon een leuke brommer voor 2 jaar wil hebben.
2e hands zou ik ze dus niet aanschaffen, denk dat hij naar een aantal jaar intensief gebruik toch wel zijn grensen gaat bereiken.
Als ik een tip mag geven, ik reed toen ik 16 was +/- 10 jaar terug op het eerste model dat Derbi leverde, de rode Senda R 23.000 km gereden in 2 jaar en moet zeggen dat hij mij nooit in de steek heeft gelaten en dat zonder al te veel onderhoud. Als ik advies mag geven bij aanschaf, koop een 2e hands Derbi Senda R of SM zie er zat op marktplaats staan van iets meer dan 10.000 km op de teller. Daar kan je zeker een hoop plezier aan beleven, en onderdelen bij de fleet....
Re: advies gevraagt
gewoon op zoek naar een oude (of nieuwe) kreidler
Daar heb ik jaren lang plezier van gehad, die dingen zijn onverwoestbaar
Daar heb ik jaren lang plezier van gehad, die dingen zijn onverwoestbaar
universeel is gemaakt om nergens op te passen...