Verzending uit America

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Verzending uit America

Bericht door cocodile »

Er moet iets hierheen komen, maar de tarieven lopen nogal uiteen, $50 voor USPS (hun Postnl) tot $150 of meer voor Fedex etc.

Heeft iemand hier ervaring met verzending via USPS?
Gebruikersavatar
mark v
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mar 2013 10:43
Locatie: heemskerk

Re: Verzending uit America

Bericht door mark v »

ik kijk hier altijd even:

http://ircalc.usps.com/Default.aspx?cou ... 6&p=10&o=0

de amerikanen willen altijd alles met express verzenden (koerier) leuk als je wat snel nodig hebt maar reteduur.
en dan de btw 21% en de inklaringskosten van de douane er nog bovenop.

heb al diverse keren (keer of 10)wat met usps laten verzenden, gaat tot nu toe prima gemiddeld 2-4 weken
if everything else fails... read the manual
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door audiomanics »

Niks mis met USPS.. de tarieven zijn nog relatief normaal en ik heb er geen negatieve ervaringen mee. Veel van mijn spulletjes uit de joe-es-of-eee komen met USPS
Fedex en dat soort bedrijven zijn way-out-too-expensive en het is er bijna net zo snel.
Extra services als verzekeren moet je ook extra betalen, maar ik twijfel aan het nut daarvan want er is dan vast wel een clausule die jou uitsluit van schadeloosstelling... (ja, heb ik ook wel eens gehad, namelijk...)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
nielsnl
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 mar 2013 14:29
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door nielsnl »

USPS is inderdaad redelijk geprijsd echter ik heb er ook zo mijn issues mee gehad. Waar bij een pakje gewoon 3+ weken hier bij de douane heeft gelegen. Hun track & trace stopt bij de poort van het internationale verzend depot.
Ik heb toch liever een vervoerder waarbij je de levering van deur tot deur kan volgen. En daar betaal ik dan graag voor. Een ander voordeel, zover ik begrepen heb, zou zijn dat je aan de deur minder hoeft te betalen.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door audiomanics »

nielsnl schreef:Een ander voordeel, zover ik begrepen heb, zou zijn dat je aan de deur minder hoeft te betalen.
Aan de deur misschien niet, dan krijg je later gewoon de rekening.. Maar de douane heeft hetzelfde tarief, of het nu door vervoerder X, Y of Z afgehandeld wordt.. En aangezien de verzendkosten bij Y en Z hoger zijn moet je zelfs meer betalen.
Je moet soms wat geluk hebben en anders moet de waarde van het artikel onder de 21 euro ( afhankelijk van de koers is dat ca 25$) opgegeven worden..
Komt het daar boven, dan moet je een bepaald percentage belasting betalen over de waarde van het artikel PLUS de verzendkosten. Daarbovenop komt nog het tarief voor afhandeling (iets van 17,50) Dat percentage hangt af van de soort goederen.. Een ipod is bijvoorbeeld iets van 21%, maar als daar een microfoontje in zit (opnamemogelijkheid) is dat ineens bijna 40%..
Ook die tarieven varieren per dag bijna.. Boven op dat hele verhaal kan ook nog accijns geheven worden voor bepaalde producten..
Al met al: een kwestie van goed onderhandelen met de verzender.
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
leopard
Berichten: 200
Lid geworden op: 23 jun 2011 06:30
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door leopard »

Boven op dat hele verhaal kan ook nog accijns geheven worden voor bepaalde producten..
Echt niet op freesjes en hardware hoor, wel op bijvoorbeeld alcohol en tabak.....

Maar de materie lijkt volkomen onlogisch, uit het verre oosten krijg ik mijn "Samples" en "Gifts" bijna altijd heffingsvrij binnen.
Ik bestel maar zelden uit de USA maar een paar maanden terug bestelde ik iets van $81 inclusief verzending.
Van PostNL kreeg ik een rekening, van € 11,55 BTW bij invoer en voor het doen van de ze aangifte voor mij rekende PostNL nog eens € 13,00. :roll: :roll: , dus meer kosten kwijt aan PostNL dan aan BTW!!
Zonder speling staat alles vast............ Zero Backlash?
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door cocodile »

So USPS it will be then.

Het lijkt me ook niet uitmaken voor de doorlooptijd bij de Douane welke transporteur je gebruikt, bij de recentste zendingen uit China varieerde de tijd ook nogal behoorlijk.
Het enige verschil is dan, dat Postnl het hier oppakt, itt. UPS en consorten.

Het betreft trouwens een soort van "gift" maar wil er als het ff kan wel een bepaalde waarde aan toe laten kennen, ivm. zoekraken en zo, wat zich onvermijdelijk zal vertalen in de een of andere heffing, maar so be it.

En tsja, accijns of invoerrechten, what's in a name, beiden vallen in dezelfde categorie graaibelasting. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arendjan1959
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2007 20:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door Arendjan1959 »

En tsja, accijns of invoerrechten, what's in a name, beiden vallen in dezelfde categorie graaibelasting
Het is maar hoe je het bekijkt. Als dit soort heffingen er niet waren konden we heel Nederland wel sluiten. Dit soort belastingen zijn min of meer ontstaan om de nationale markt te beschermen tegen b.v. kledingfabrieken zoals in Bangladesh.

Het is maar wat je wilt.
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door cocodile »

Het is maar hoe je het bekijkt.
En dan? Iemand die er voor opteert om zijn/haar handel van daar te betrekken, betaalt die heffing(en) grif.
Waar denk je dat Nike die overgeprijsde trendy shit laat maken? In Thailand net aan de Myanmarse grens, waar arbeid nog goedkoper is dan elders, en hoogstwaarschijnlijk wordt verricht door Myanmaren, die wss. worden gewipt als het payday is!

Ga jij 2000 Euri neertellen voor een broekie die in NL wordt gemaakt?

Maar w8 ff, waarom bestellen wij onze "goodies" in China? Oh ja, omdat het zo lekker goedkoop is. ;-)

En maak je maar geen illusies omtrent NL, in 070 zijn ze heel erg creatief in het verspillen van de opbrengsten van dit soort heffingen en alle andere heffingen die ons worden opgelegd, maar daar ging het draadje eigenlijk niet over. :lol:
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Verzending uit America

Bericht door DaBit »

Arendjan1959 schreef: Het is maar hoe je het bekijkt. Als dit soort heffingen er niet waren konden we heel Nederland wel sluiten. Dit soort belastingen zijn min of meer ontstaan om de nationale markt te beschermen
Nee, 't is iets genuanceerder. De roverheid eigent zich graag een groot deel toe van geld dat ergens verdiend word. Als ze dan geen importheffing zouden doen, dan gaan de bedrijven in NL op de fles. Nu zal ze dat op een enkel bedrijf zoals een willekeurige bank na een zorg wezen, alleen kun je dan niet meer graaien en da's niet de bedoeling.

Voor wat betreft verzenden vanuit de USA: sinds er geen boot-post meer is moet het echt niet elders te krijgen zijn wil ik het uit de USA laten komen. Je betaalt je scheel aan transportkosten tenzij het echt licht/klein is en de douane houd alles uit de USA scherp in de gaten. Maar als het dan toch moet, dan gewoon de USPS. Dat is tenminste nog enigzins betaalbaar.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Leeuwinga
Berichten: 2989
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door Leeuwinga »

Ben ik blij dat mijn zoon in de VS woont en regelmatig voor zijn werk overkomt
met een "forse"koffer :lol:
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door hugo stoutjesdijk »

uit america kan toch gewoon met de post ?
https://maps.google.nl/maps?q=america&h ... g&t=m&z=10
:lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door cocodile »

@Dabit, het ligt nog ietsje anders, de 070 Mafia is hoe vreemd het ook klinkt in het geheel niet geinteresseerd in de belangen van bedrijven, doch slechts in het structureel manipuleren, afpersen en chanteren van burgers en andere easy targets.
Zou eens Googlen op hoe dat ze o.a. de RDM heel fijntjes om zeep hebben geholpen.
En hier nog een aantal sterke staaltjes van overheidskunnen:
Hmm, probleempje met linken, google anders ff op "gek door de gemeente", dan kom je al snel op de page van Zembla.

@Cees, wanneer komt ie weer?

@Hugo, net zoiets als Kees en Cees? :mrgreen:
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Verzending uit America

Bericht door cocodile »

Nou, het was op de 21e verzonden met USPS First Class, en alhoewel de naam anders zou doen vermoeden is dit zo'n beetje de goedkoopste optie zonder T&T, en het arriveerde de 29e, dus zo'n 6 dagen.

Viel niet tegen dus. :mrgreen:
Plaats reactie