Virus warning!

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Virus warning!

Bericht door cocodile »

Kreeg vandaag tot voor een paar uur geleden een warning dat deze site malware zou verspreiden (Avast).
Maar als ik zo de posts zie, is het business as usual, iemand anders problemen gehad?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door audiomanics »

De site bleek bij mij een paar uur niet te bereiken (meldingen als Under-construction en gewoon 404..)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12055
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ja, kreeg een melding dat JAVA vereist was (eenmalig voor deze site uitvoeren of altijd?), maar daarna bleef het scherm leeg, met op het tabje 'site under construction'.
Vreemd ?
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
thebigbozz
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 mei 2012 01:02
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door thebigbozz »

hier ook problemen met avast.

Sinds deze ochtend kan die niet meer opstarten op m'n laptop.
Op m'n desktop doet de email bescherming het niet meer.

Weet niet of het iets met cnczone te maken heeft.

Groet, Mark
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4051
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Virus warning!

Bericht door Mcgyver »

Ik heb van create gehoord dat er een probleem was bij de provider..


wat precies weet ik niet..


van meldingen met malware heb ik geen last gehad wel dat het forum geruime tijd niet te bereiken was..


de melding kan ook komen dat de site raar gedrag vertoonde .. ik had ook vanochtend rare meldingen dat explorer afgesloten moest worden en iets met java..


maar het is weer opgelost ;-) geen malware op mijn computer ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
cocodile
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 sep 2007 08:46
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door cocodile »

Heuul apart, kreeg de melding alleen op deze site, en zag bovenin de blauwe balk ook "under construction".

Had overigens wel een paar maanden geleden dat Avast m'n tcpip.sys voor iets engs aanzag, en vervolgens m'n hele networking verneukte. :evil:
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Virus warning!

Bericht door Floppy »

Ook ik had die problemen met java en site under construction. Ook werd ik doorgelinkt naar cona.com. Exact dezelfde problemen had ik met de site mediatv.nl. Maar alles werkt nu weer normaal.
Gebruikersavatar
adv
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 dec 2011 20:27
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door adv »

Ik had vanmorgen ook geruime tijd dat de site niet te bereiken was. Geen meldingen van malware, java of zo iets. Werk meestal vanaf Linux of een ipad.
Gebruikersavatar
minitreintje
Berichten: 145
Lid geworden op: 10 mar 2012 12:21
Locatie: België
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door minitreintje »

Deze morgen Site under construction. Nu werkt de site weer!

Maar geen viruswarnings, java problemen, ... dankzij Linux (Xubuntu) :lol:


groeten Dylan
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Virus warning!

Bericht door Floppy »

Ik denk dat die problemen hier mee te maken hebben, zie tweakers:
De dns-servers van de Nederlandse hostingbedrijven Digitalus, VDX en Webstekker, die onder hetzelfde moederbedrijf vallen, lijken te zijn gekraakt. Daardoor hebben de domeinen van een onbekend aantal klanten doorverwezen naar malware.
http://tweakers.net/nieuws/90566/websit ... -hack.html
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door create »

Idd floppy,

Dat is hem, conrad ik en vele sites lagen plat

Ik probeerde hele dag al een post te plaatsen maar elke keer lag me site er weer uit! Ik kan wel mijn excuses aanbieden maar deze keer is het een heel groot probleem bij digitalus

Oke dan, sorry voor de overlast ;-)

Greetz create
floriske.nl
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 jan 2008 14:38
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door floriske.nl »

Problemen lijken nog niet helemaal opgelost te zijn.

De site is erg traag en gallery afbeeldingen worden niet weergegeven in de posts.

Hopen dat ze bij digitalus hun zaakjes snel weer op orde hebben.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Virus warning!

Bericht door diepchess »

De meeste providers hebben wel professionele hardware maar geen professionele security zoals ze eigenlijk zouden moeten hebben. Probleem zit hem in de prijs van professionele securityhardware.

Alleen al one-way onderdeeltjes kosten per netwerkonderdeeltje 5000 euro en daar heb je er dan bendes van nodig.

Alles tot nivootje secret wordt eigenlijk toch relatief simpel gehackt door de veelvuldige inlichtingendienstjes (vooral commerciele) en die onderdeeltjes van 5000+ die werken dan wel voor (special) top-secret en worden simpelweg niet gehackt.

Je kunt je voorstellen dat als je een ton per machine op die manier kwijt bent dat meeste providers ervoor kiezen om dat niet te doen. Daar komt bij dat ze allemaal langzaam maar zeker meer en meer Chinese hardware aanschaffen voor de telecom (die was goedkoper), waar natuurlijk hardware gaten inzitten, die op gegeven moment ook door bedrijven elders op de planeet gevonden worden; dus dit soort problemen zullen we steeds meer zien in de toekomst.

Opmerking: USA staat voor hun telecom netwerk geen hardware van andere bodem dan USA toe, dus dit hardwarematige probleem op ISP nivo is met name in de EU en niet in Noord-Amerika.

Het probleem waar de huis en tuingebruiker veel meer mee geconfronteerd wordt en wat ook niet helpt bij bovenstaand hardwarematig probleem, dat is dat alle besturingssystemen monolithisch zijn.

Dat betekent dus dat elke driver dus het hele operating systeem overnemen kan. Het gevolg is dat browsers dit ook dus kunnen. Simpelgezegd heet dit 'out of the box' komen vanuit een browser om een machine dan op die manier te hacken. Elke website kan dit simpel doen. Het is nog veel simpeler als java enabled is op browsers.

Het hacken van websites is dus heel lucratief, het is met name iets wat goedkope consultants uit 3e wereldlanden doen om een paar dollar te verdienen. De hacks van inlichtingendiensten op websites die gaan geheid goedgekeurd worden door je anti4ussen (inlichtingendiensten volgen REGELS).

Een simpele handeling die veel consultants buiten de deur houdt, is dus browsen met een browser zonder java enabled en een andere browser met java enabled die je echt alleen gebruikt voor zeer beperkt aantal websites waar je niet om java heenkunt.

Bovenstaand monolithisch probleem zal niet snel opgelost worden.

De enige "distributie" die niet onbetaalbaar is voor de huis en tuin en kleinzakelijke gebruiker en het niet zo zeer op kernel level aanpakt maar een 'hok' creeert waarin dus sessies gegooid worden, dat is de distributie linux distributie Qubes. Die gebruikt aanpassingen aan Xen hiervoor.

Wel heel veel RAM voor nodig. 2GB is aan magere kant al, minimaal 4GB nodig. Vooralsnog zou ik 't zien als iets wat nog in beta zit. Weliswaar is het dus monolithisch (linux kernel problematiek), maar het gooien van bijvoorbeeld een browser in een apart hok voorkomt al heel veel ellende en houdt met name de consultants weg van je computer.

Project wordt geleid door Joanna Rutkowska

De CIA heeft in verleden al aantal pogingen gedaan om haar uitgeleverd te krijgen vanuit Polen richting USA, die zijn niet zo blij met distributies die een poging doen de zaak veiliger te krijgen. Huidige status van conflict ken ik niet.

Elk jaar neemt de kwaliteit van de hacks toe, terwijl de besturingssystemen gewoon een gatenkaas blijven.

Linus heeft aangegeven die gatenkaas niet te willen oplossen, (mijn woorden:) hij is juist blij dat hij drivers die hij nu krijgt Linux meer functionaliteit geven die het eerst niet had en als zijn besturingssysteem niet monolithisch zou zijn en dus stuk veiliger dan zou hij die drivers wellicht niet krijgen (omdat er dan niks te halen valt voor die bedrijfjes met het leveren van een driver waarmee ze de zaak kunnen hacken - mijn woorden).

Het probleem wordt dus alleen groter. Simpelweg daar al de inlichtingendiensten (Nederland heeft er 100+, USA 2000+) juist helemaal geen rommel willen opruimen en zelfs maar elke POGING tot verandering zoals we ook hierboven zien, dus tegenwerken.

Pas als directeurtjes van zo'n dienstje met pensioen gaan, dan doen ze een keer hun mond open en zijn er een aantal die WEL zeggen dat de default security die iemand heeft, omhoog dient te gaan. Maar dan zitten ze niet meer in het zadel van de macht, dus je mond opendoen nadat je niet meer in 't zadel zit, dat is altijd nog beter dan niks zeggen, maar het is dan wel te laat.
Plaats reactie