Alweer een nieuwe

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jurgen N
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:54

Alweer een nieuwe

Bericht door Jurgen N »

Tja ik heb me ook aangemeld en zal me even voor stellen,

Ik ben Jurgen 33 jaar werk bij een elektrotechnisch installatie bedrijf als planner. Heb als hobby het ouwen van Radiografisch vrachtwagens en grondverzet machines.

En ik ben dit forum ook aan het door spitten om een beetje meer inzicht te krijgen in het cnc gebeuren. Ik heb een HBM draaibankje en een Optimum BF20L vario frees bankje.

Voor de Bf20 zit ik te overwegen om deze om te gaan bouwen naar cnc. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met cnc. Het conventioneel frezen wat ik nu doe heb ik me grotendeels zelf geleerd. Wel heb ik dit jaar een cursus draaien en frezen voor de modelbouwer gevolgd welke door de Nederlandse vereniging van modelbouwers (NVM) was georganiseerd. Daar best het een en ander opgestoken.

Nu verder met cnc. Ik ben al een beetje aan het mailen geweest met Kevin Damen over het hoe en wat en wat ik nodig heb.

En ik verwacht als ik vast loop op bepaalde problemen ik hier wel mag mee genieten van de grote ervaring die hier gedeelt wordt.

Groeten

Jurgen
Te veel ideen en te weinig tijd
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Alweer een nieuwe

Bericht door Erik »

Hallo Jurgen,

Welkom op dit forum. Als je specifieke vragen hebt open dan een draadje in het juiste subforum, ervaring genoeg hier met de BF20. Ook de meeting i.s.m. met HCC Robotica is misschien iets voor je.
Gr.

Erik
DeltaMike1200
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 feb 2008 11:50
Contacteer:

Re: Alweer een nieuwe

Bericht door DeltaMike1200 »

Welkom Jurgen,

Ik ben ook aan de ombouw van mijn BF20 begonnen zonder ervaring in cnc.
Heb het dan maar op veilig gespeeld door een aantal onderdelen bij Optimum zelf te bestellen.