Ik ben 'm even kwijt..(as-selectie bij JOG)

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Ik ben 'm even kwijt..(as-selectie bij JOG)

Bericht door audiomanics »

Ja, ik ben 'm even kwijt... kan 't ook niet meer vinden eigenlijk:
Als je (bij de CPU5A) in de Jogmode gaat (F9-F9) kan je met het ene knopje de as selecteren en met de andere knop de geselecteerde as nullen.
Normaal heb ik dat als je de as selecteert en herhaaldelijk op die knop drukt, dat de selectie in een lus geselecteerd kan worden, dus X-Y-Z-X-Y-Z-X-Y-Z- enz.
Nu heb ik dat ik slechts één keer van X naar Y naar Z kan selecteren. daarna gaat hij weer uit de jogmode..
Er was ergens een instelling die gewijzigd moest worden.. Ik heb het in het verleden gedaan en er ook wel eens over geschreven meen ik.. maar ik ben 't kwijt..
Pleh!
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Ik ben 'm even kwijt..(as-selectie bij JOG)

Bericht door serum »

Hmmmm, da's bijzonder. Ik heb inderdaad ook een pendant, en die doet keurig xyzxyzxzxyz. Moet je mijn cnc.ini hebben dat je daarin kan kijken?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Ik ben 'm even kwijt..(as-selectie bij JOG)

Bericht door audiomanics »

Nou, het is op mijn testcomputertje waar ik de nieuw gebouwde systeemkasten op test.
Ik heb ondertussen de cnc.ini en macro.cnc van mijn portaalfrees overgezet en daarmee is het probleem weg.
MAAR... wat was het nou?? ik heb het in het verleden al eens gehad en toen met iets opgelost, maar ik weet mijn god niet meer wat het was..
Ook het doorlezen van de CNC.INI deed me geen lichtje branden..
Bij mij is een probleem niet opgelost als het weg is.. ik wil gewoon de oorzaak weten..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie