Aansluiten iCNC600

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Aansluiten iCNC600

Bericht door Looy »

Ik heb een iCNC600 printplaat en ik wil hiermee mijn plasmasnijder aan gaan sturen.

Er zijn een paar dingen waar ik tegenaan loop;

1. Als ik in mijn software de drivers uitschakel, dan schakelen ze pas in. En als ik ze inschakel dan gaan ze uit. En dat terwijl ik ena+ van de printplaat en ena+ van de driver heb verbonden en ena- idem dito.
2. de microswitches voor het homen kan ik op twee manieren aansluiten; het contact wordt verbroken bij het indrukken vd knop of het contact wordt gemaakt bij het indrukken vd knop.
3. eding spreekt over alarm - en alarm + Maar leadshine over fault - en fault +. Mijn vraag is; bedoelen zij hetzelfde hiermee?

Ik heb er nu nog geen beweging in gekregen, maar hopelijk na het oplossen van deze 3 punten wat meer actie!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Aansluiten iCNC600

Bericht door benkr »

Ena sluit je vaak niet aan, maar dat moet je zelf weten, de reactie van het commando kun je vaak kiezen met een vinkje, begin eerst eens om de Ena gewoon niet aan te sluiten, dat kan later altijd nog.
Ook de home switches kun je vaak kiezen hoe daar op gereageerd wordt, staat ongetwijfeld ook in de manual.
Die fault en alarm zijn vast en zeker dezelfde signalen.
Looy
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jan 2017 18:10
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Aansluiten iCNC600

Bericht door Looy »

Het loshalen van de ENA heeft geholpen; er is beweging!
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Aansluiten iCNC600

Bericht door Breaker »

Als het gebruik van enable toch gewenst is kan geprobeerd worden om het signaal om te keren via: Setup -> Invert IO -> Amp Enable
16353

Het zou ook nog kunnen dat de drivers initiëel 0 of juist 5V nodig hebben, dit is te veranderen volgens de handleiding:
OUT_AMPEN (2x) are switched on when the amplifier enable is activated in the software. The polarity of this output can be configured by jumper JP3.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Aansluiten iCNC600

Bericht door Bjornski1976 »

Ik zou de home switches als NC aansluiten. Bij draadbreuk detecteert ie meteen een onderbroken circuit
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Aansluiten iCNC600

Bericht door Breaker »

Looy schreef: 09 feb 2018 13:35 3. eding spreekt over alarm - en alarm + Maar leadshine over fault - en fault +. Mijn vraag is; bedoelen zij hetzelfde hiermee?
Dan heb je waarschijnlijk closed-loop drivers? Ja, FLT of ALM is de uitgang voor een signaal als de drive in error gaat. Die kunnen op de estop of alarm ingang van de kaart worden aangesloten. Dit kan in serie als de uitgang van de drives naar Normally Closed (NC) wordt gezet door de drive op die manier te configureren m.b.v. de driver software.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Plaats reactie