Kan instelling niet opslaan

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Kan instelling niet opslaan

Bericht door Ballegooijen »

Ik ben bezig om de draaibank en de freesbank samen te bouwen tot 1 machine. Ik heb hiervoor een 2e account aangemaakt en daarmee ook een 2e .ini file gecreëerd. Nu gaat dat op zich allemaal goed maar ik hen 1 instelling die niet wordt opgeslagen. Het gaat hierbij om de softlimit van de Z as. Ik probeer deze op te slaan met 5 maar keert steeds weer terug naar de instelling -405
Ik heb ook de instelling in de ini file zelf gewijzigd en opgeslagen maar bij het opnieuw opstarten van Eding staat er toch weer de oude waarde!!
Ik krijg ook geen foutmelding, alleen de melding dat de file is gesaved. Gek wordt ik van :oops: :evil:

Wie heeft een idee hoe dit komt ??

17285
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kan instelling niet opslaan

Bericht door audiomanics »

Ik denk dat de negatieve limiet nooit hoger kan zijn dan de positieve limiet.. Je hebt bij de positieve limiet -405 staan.. De negatieve limiet moet daar logischerwijs onder liggen

Je kan wat met de plussen en minnen spelen als het gaat om de richting (immers - x - = +)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Kan instelling niet opslaan

Bericht door Ballegooijen »

Dank voor je reactie Kees. Ik weet ook niet wat het is maar ik heb inmiddels wel een oplossing. Ik moest de Eding software nog steeds een keer updaten en dat heb ik nu maar gelijk gedaan. In de nieuwe versie kan ik wel gewoon opslaan.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie