Proxxon MF70 CNC opstartproblemen

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mug13

Proxxon MF70 CNC opstartproblemen

Bericht door Mug13 »

Hallo,
Ben sinds kort in het bezit van de Proxxon MF 70 cnc (Fraxeon), heb Deskproto 4.1, Filou, Autocad 2009 WinPC (alles geregistreerde software) en probeer een werkstukje te maken.
Kan iemand met meer ervaring met deze machine dan ik, mij enigszins op weg helpen, met software instellingen enz.

Groet,
Mug
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Proxxon MF70 CNC opstartproblemen

Bericht door Erik »

Noem eens een paar specifieke problemen waar je tegenaan loopt? Dat maakt het antwoorden een stuk makkelijker.
Gr.

Erik
Mug13

Re: Proxxon MF70 CNC opstartproblemen

Bericht door Mug13 »

Hallo Erik,

Ik heb wat middagen uitgetrokken om er eens rustig voor te gaan zitten en uit te zoeken wat mijn problemen zijn.
Uiteindelijk is het me toch gelukt om ee bestandje over te zetten uit Autocad naar DeskProto en van daar via WinPC naar de slijpmachine, en de machine doet toch uiteindelijk wat er van hem gevraagd wordt.
Het is een hele uitzoekerij geweest met instellingen, m.n. software om alles goed te laten verlopen met risico van brekende frazen enz. enz. mogelijk jou allemaal bekend.
Dus tot zover gaat het wel. Momenteel loopt de spindel in de x richting bijna vast mogelijk zit er aluminium vijlsel tussen dus ik met de boel demonteren en schoonmaken, een heel gedoe...
De vraag die voor mij voorlopig nog overblijft is of jij misscihen ervaringen hebt met het programma Filou.

Nou ja voorlopig bedankt even voor je reaktie.
Groet Mike
Plaats reactie