Mesh naar Solid (T Spline)

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wetronic
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:10
Locatie: mijdrecht
Contacteer:

Mesh naar Solid (T Spline)

Bericht door wetronic »

Bijna nieuw jaar en eens tijd voor een nieuwe uitdaging.

Tegenwoordig is bijna overal 3D mesh tekeningen te vinden veelal geschikt voor 3D printen of computer spelletjes. Veelal zeer mooie tekeningen echter helaas vrijwel altijd in het mesh formaat.

Nu heb ik een hele mooie tekening maar ik moet het nodige aanpassen om het passend te maken op iets en ook wil ik het kunnen frezen. Dus mesh is daarmee geen optie meer.

Nu gebruik ik fusion 360 deze kan een mesh redelijk omzetten naar t-spline.
Echter blijft het probleem dat het alleen maar een vorm is dus geen inhoud of dikte toegekend.
Nu loop ik al een aantal avonden te stoeien met verschillende opties en pakketten om dit om te zetten naar een body met dikte. Helaas loop ik steeds weer tegen problemen aan. Of de resolutie gaat drastisch omlaag, of de dikte gaat twee kanten op. Of de body's moeten per vlakje gemaakt worden maar sluiten vervolgens niet mooi aan.

Het lijkt me toch dat hier een oplossing voor zou moeten zijn zonder het gehele model opnieuw te tekenen.

Is er iemand die dit wel eens al eerder heeft gedaan?
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: Mesh naar Solid (T Spline)

Bericht door carlo »

kan je iets met dit doen
https://knowledge.autodesk.com/support/ ... 0-htm.html
heb je de video's van lars christensen al eens doorlopen, die heeft er enkele ivm mesh gemaakt
https://www.youtube.com/user/cadcamstuff/featured

mvg
carlo
Gebruikersavatar
wetronic
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:10
Locatie: mijdrecht
Contacteer:

Re: Mesh naar Solid (T Spline)

Bericht door wetronic »

Hallo Carlo,
De eerste is me bekend maar dat werkt alleen als je mesh een quad is. Met triangles werkt dit niet.

Ik ga eens op mijn gemak kijken naar de video's van Lars.
Plaats reactie