Spaceclaim software

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dezeis
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2018 22:05

Spaceclaim software

Bericht door Dezeis »

Goedendag,

Zijn er inmiddels al wat meer gebruikers hier van het spaceclaim pakket?
Ik had er wel een draadje over gevonden maar dat stamde uit 2010..

Ik gebruik het op mijn werk en ben eigenlijk op zoek naar goeie cam software om hiermee samen te werken.
Spaceclaim kan tekeningen omzetten naar dxf en step, maar als er iets is dat ook direct spaceclaim (.scdoc) files kan lezen?
Dat zou een hele hoop klikken en schijfruimte schelen 😁.

Ik lees dat er hier een hoop fusion360 fans rondhangen, is dit een goeie optie?
Spaceclaim zelf heb ik inmiddels redelijk onder de knie.
We hebben laatst een demo gehad van de egecam software.. harstikke mooi, maar mn baas wil er geen 13.000,- voor neerleggen. (De vrek :lol: )

Het is de bedoeling om programma's te schrijven voor een style cnc freesbank.
Heeele ingewikkelde producten zijn het meestal niet.
Denk aan een bol frezen waar afgeronde gaten in zitten. Voorfrezen met een mantelkop, nafrezen met een bolfreesje.
Ook hebben we vaak vlakken met bv twee radii die over lopen in een schuine kant.
Die laatste doe ik nu in iso programmeren met een herhaling, maar dit zou veel efficiënter en gladder kunnen...

En de (beun) onderdelen voor mn motorfiets gaan er ook steeds ingewikkelder uitzien dus daar heb ik ook een oplossing voor nodig. :mrgreen:

Alle hulp is welkom!

Ga ik nu ff wat filmpies kijken van die nyc cnc. Op aanraden van een ander draadje 😊

Met vriendelijke groet,

Erik Joppe
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Spaceclaim software

Bericht door keesfrees »

Jaren terug deed ik freeswerk voor een bedrijf waar ze toen spaceclaim hadden.
Ik weet niet of ze het nog gebruiken, voor het maken van de cnc code hadden ze iig (ook) alphacam.

Aanvulling :
He ! Dat is apart, na het plaatsen van dit bericht zie ik 'm niet terug op de voorpagina.
Een ander bericht (rhino) wat ik kort hier voor plaatste staat er wel.
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Spaceclaim software

Bericht door rien1959 »

Ik gebruik SpaceClaim al enkele jaren beroepsmatig. Het exporteren naar BobCad doe ik via STEP bestanden. SpaceClaim heeft add in's voor Mastercam, Esprit, GibbsCam en Edgecam. Kijk maar op hun site. Koppelen met Fusion gaat ook via de STEP bestanden en werkt foutloos. Al zit ik zelf te twijfelen om op Fusion over te gaan als CAD programma, maar ben nog niet honderd procent zeker of dit een goede stap zal zijn.
Dezeis
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2018 22:05

Re: Spaceclaim software

Bericht door Dezeis »

Thanks! Dus gewoon opslaan als step file en een keer proberen.
Ga ik doen!

Ik heb inmiddels van Lars zijn tutorials wel begrepen dat t allemaal wel onder de knie te krijgen is.
Ik denk dat de cad kant van fusion best wel te vergelijken is met die van spaceclaim,

Alphacam ga ik ook nog es onderzoeken.

Het punt is dat het vooral betaalbaar moet zijn. We hebben nog niet zo heel veel werk waar cam persee voor nodig is.
Dus om de baas over te halen wil ik de drempel zo laag mogelijk houden.
Plaats reactie