tekeningen files omzetten naar machinetaal,

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

ludo
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:07
Locatie: ESSEN (Belgie)
Contacteer:

Re: tekeningen files omzetten naar machinetaal

Bericht door ludo »

dit zou prachtig zijn.Het is dikwijls al voldoende om op de goede weg gezet te worden om weer verder te kunnen.Jullie nederlanders hebben een plezierig jargon,moet soms wel even nadenken.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13493
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: tekeningen files omzetten naar machinetaal

Bericht door Arie Kabaalstra »

Jargon, da's wel eens lastig.. Jargon kun je mooi misbruiken om een Leek te overdonderen met je kennis, maar soms kan jargon ook in de weg staan van duidelijke uitleg..

In de Heidenhain besturing waar ik mee gewerkt heb, spreekt men bijvoorbeeld van een Cyclus, in CamBam heet dat een Mop ( machining Operation ) eigenlijk ook wel een logische kreet, maar ik moest er wel even aan wennen..

Ohja... Vond vanavond nog wat leuks.. a9Cad, een GRATIS cad programmaatje dat ook nog eens helemaal niets kost... :?: :lol:

en.. het heeft grote overeenkomsten met AutoCad.. zelfs de icoontjes zijn hetzelfde, en je kunt ook commando's geven op de Command line!!

ik was er na 2 minuten al aan gewend.. ik heb er een nieuw Cad-Speeltje bij... en.. omdat ik niet Egoistisch aangelegd ben.. :

http://www.a9tech.com/

Asjeblieft!... Voor Jullie!!..
ludo
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:07
Locatie: ESSEN (Belgie)
Contacteer:

Re: tekeningen files omzetten naar machinetaal

Bericht door ludo »

veel dank ,ga direct eens kjiken
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13493
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: tekeningen files omzetten naar machinetaal

Bericht door Arie Kabaalstra »

Daar was je geloof ik al mee bezig.. ook al aangemeld op 't CamBam Forum?..

Ik denk dat ik de Tutorial in A9Cad ga maken.. 't lijkt zoveel op AutoCad dat degenen die AutoCad hebben, er zo mee vertrouwd zijn, de genen die met autocad kunnen werken, maar het niet hebben, er snel genoeg aan wennen, en degenen die nog geen Cad Pakket hebben, na een poosje A9Cad ook met AutoCad aan de slag kunnen.. eigenlijk heel leuk dat die pakketten zo op elkaar lijken..
Plaats reactie