Snelwissel houder HBM.

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Drekovski

Snelwissel houder HBM.

Bericht door Drekovski »

Hallo
Heeft er soms iemand reeds zo een HBM snelwisselhouderset model O gekocht? Hoeveel beitelhouders zaten er dan bij?
grts
Dre
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Snelwissel houder HBM.

Bericht door serum »

4 stuks, 1 voor een afsteekbeitel, 1 voor zowel een vierkante opname en met een v groef voor centrering van een ronde as en 2 met een reguliere vierkante opname.

Ik weet niet of het op je draaibank past, maar ik zou eerder voor het model 'dixon' gaan. Gebruik die zelf ook (de kleine variant) en deze is erg stabiel.
Drekovski

Bericht door Drekovski »

Hallo Serum
Ik heb dit geplaatst omdat ik bij HBM Nederland zo een set model O besteld had. Zij hadden mij deze aangeraden voor mijn HBM 300 draaibankje. En zoals u zei, past deze set niet. Nu bij ontvangst waren er drie beitelhouders bij. De afsteekbeitelhouder was er niet bij. De plastiekverpakking dat rond het moederbord zat, was geopend. Nu heb ik dit gemeld bij HBM NL en zei zeggen mij nu dat het een vergissing is in de voorstelling op de site, dat er maar drie houders bij zijn.
Ik voel mij wel een beetje genomen.
Ik heb al zitten denken aan zo een Dixon klein model snelwisselhouder. Zien er wel degelijk uit.
grts
Dre
fcnh
Donateur

Bericht door fcnh »

Ik heb nog zo'n Dixon model K artikelnummer 00870 over met twee extra 00875 losse blokken. Alles ongebruikt. (te klein aangekocht). Ik vraag hiervoor €100 verzendkosten koper, of afhalen.
serum
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door serum »

Dat is een keurige prijs en ook nog eens om de hoek :)
Chibs

Bericht door Chibs »

Of anders een Multifix, kost wat meer maar werkt wel heel fijn. :)
fcnh
Donateur

Bericht door fcnh »

serum schreef:Dat is een keurige prijs en ook nog eens om de hoek :)
Ok, foutje. €100 materiaal en verzendkosten koper. Dan begrijpt hopelijk iedereen het :roll:
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Kijk eens bij HBM wat ze momenteel kosten, is dan goedkoper en ook nog garantie.

Ja, ik heb best wel interesse maar het moet wel interessant zijn.
Drekovski

Bericht door Drekovski »

Ik heb persoonlijk een beetje mijn buik vol van HBM, zowel HBM Belgie als HBM Ndereland. Maar heb een site gevonden in Nederland die ook een zeer mooi aanbod heeft, zeer snel verstuurd en aan lage kosten verstuurd. Lemato is het bedrijf.
https://lemato.nl/product/hbm-snelwisse ... odel-dixon

Ik heb een paar dagen terug deze Dixon klein model daar besteld en is reeds aangekomen deze namidag. Ik had mij niet goed uitgedrukt, daarom had FCNH mij zijn set aangeboden. Anders had ik er waarschijnlijk op in gegaan, want je krijgt er toch twee extra beitelhouders bij.
grts
Leeuwinga
Contacteer:

Bericht door Leeuwinga »

eh.......En waar komt dat spul vandaan.......??
HBM :shock:
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Met HBM België bedoel je waarschijnlijk de fa. Alpha metal in Lommel, klopt dat?
Ik ben daar 2 keer geweest, en beide keren hadden ze niet op voorraad wat ik wilde hebben en moest ik ontzettend lang wachten tot ik geholpen werd. Ik ga er denk ik nooit meer heen al kom ik er met regelmaat vlak in de buurt.

Heb al geregeld iets bij HBM gekocht, in de winkel, maar ook via de website, ik ben er steeds uitstekend geholpen, ook met garantie zaken. Voor mij is het gewoon een goed bedrijf. Ja, dat Chinese spul is niet vergelijkbaar met topmerken, maar dat geldt ook voor de prijs. En omdat ik de meeste dingen maar zo af en toe gebruik is het voor mij al gauw goed genoeg.
fcnh
Donateur

Bericht door fcnh »

benkr schreef:Kijk eens bij HBM wat ze momenteel kosten, is dan goedkoper en ook nog garantie.

Ja, ik heb best wel interesse maar het moet wel interessant zijn.
?? 30% korting op de actieprijs van HBM.

Bij Alpha metal Lommel wegblijven. Heb eens een jaar op mijn spullen moeten wachten. Nemen telefoon niet op, reageren niet op mails.
Ik keek aardig op toen er na een jaar opeens iemand met een pakje voor de deur stond zonder enige verwittiging.
assink
Contacteer:

Bericht door assink »

Heb zo'n Dixon gehad. Ik vond het een drama ding, is volgende dag meteen retour voor aangevraagd. Is prima geregeld door HBM.
Heb inmiddels een create tool multifix kloon en ben daar ook erg tevreden over. Kost veel meer, maar icm een dro is een hoge herhalings nauwkeurigheid wenselijk.
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Okee, denk dat ik verkeerd heb gelezen, had die extra beitelhouders over het hoofd gezien.
Maar ik doe even niet mee, ben bezig om wat andere dingen te kopen, kan niet alles tegelijk.
Plaats reactie