draaibank "STAR 150"

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hendrikb
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2018 17:27

draaibank "STAR 150"

Bericht door hendrikb »

goedenavond forumleden,

Ik heb sinds een paar weken een draaibank aangeschaft en dus leek het me leuk om me aan te melden bij dit forum om meer over het draaien te weten te komen, ik ben geen metaalbewerker van beroep maar toen ik 1 keer achter de draaibank van mijn neef had gestaan wist ik het direct. Ik wou ook een draaibank.
Inmiddels heb ik dus 1 gekocht, een STAR 150 had nog nooit van het merk gehoord dus als iemand me daar nog iets over kan vertellen hoor ik het graag.
Gelijk nadat ik de draaibank gekocht heb ben ik hem na gaan lopen en heb hem gedeeltelijk uit elkaar gehaald, hier en daar zat wat speling op en daar worden nu nieuwe onderdelen voor gemaakt. Tot die gemaakt zijn ben ik de machine aan het schoonmaken en probeer ik alles wat erop staat te begrijpen en te bekijken hoe alles werkt.
Alles is in het Frans maar gelukkig is er een vertaalmachine uitgevonden 8)
Echter begrijp ik weinig van de metrische schroefdraad tabel, ik zal hier een foto van als bijlage toevoegen zodat iedereen hem kan bekijken. Als iemand me uit kan leggen hoe dit in elkaar steekt houd ik me van harte aanbevolen.
Tot zover mijn eerste post, ik ben benieuwd naar jullie reactie's!

Groeten,

Hendrik



16428
16427
16429
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: draaibank "STAR 150"

Bericht door Toxiq »

Je dacht, als ik het doe, dan maar meteen een grote :P
Mooie aanwinst (denk ik)
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: draaibank "STAR 150"

Bericht door HD13 »

Waarschijnlijk moet je ergens een 40/100 tandwiel setje zetten of selecteren.
Rode cijfers zijn je keuze knoppen.
Lijkt haast dat ze de spoed per 10 cm opgeven ?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk