Wisselwielen AI Hembrug losmaken

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Micropuller
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 dec 2010 23:57

Wisselwielen AI Hembrug losmaken

Bericht door Micropuller »

Ik wil voor het eerst draad gaan snijden op mijn Hembrug, maar ik heb geen idee hoe ik de wisselwielen eruit krijg.
Ik heb de handleiding online gevonden en daarin wordt gesproken over "snelspanknoppen", maar geen uitleg over hoe je die los moet draaien.
Ik kan ze met de hand draaien, maar ze komen niet los. Drukken of trekken doet ook niet veel.
Kan iemand me een tip geven?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wisselwielen AI Hembrug losmaken

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Zou het kunnen dat je de ring er achter omhoog kunt schuiven ? (zoiets meen ik ergens in m'n grijze massa te herinneren)
Maar het lijkt me logischer dat er dan een verzonken schroef zit, die je een stukje losdraait en dan de ring omhoog schuift.
Dat zou je misschien aan de ring ook nog wel kunnen ontdekken, zit er een gleuf aan de onderzijde in de ring.

Hmm, ik heb er eens even een plaatje bij gezocht om m'n geheugen op te frissen, wordt me nu ook een beetje onduidelijk. :oops:

Ik zou het eerst een lekker inspuiten met WD40, en er dan met gepaste kracht aan trekken, waarschijnlijk gewoon een snap-veer in een groef.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Micropuller
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 dec 2010 23:57

Re: Wisselwielen AI Hembrug losmaken

Bericht door Micropuller »

Klopt, het is gewoon een kwestie van trekken 8)
Ik dacht dat een een combinatie trekken/draaien was en kon ook niet zoveel kracht zetten (de draaibank staat in een hoek met net genoeg ruimte om het deurtje open te maken). Maar met een miniatuur-koevoetje had ik ze er snel afgewipt.
Nog bedankt voor de reactie!
Plaats reactie