Standtijd wisselplaten in RVS

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door spinningwheels »

Dat valt wel wat tegen de standtijd van wisselplaten in RVS of ik doe het niet goed.
Gecoate wisselplaten, snijsnelheid 90 meter minuut.
Voeding 0.08 snijdiepte slechts 0.25 , Geef ik meer dan krijg ik een redelijke braam op het eind van de snede en die moet juist glad zijn .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door javanree »

Welke kwaliteit RVS ? Voor RVS 303 zit je 50% te langzaam met snijsnelheid en factor 4 voor aanzet/snedediepte als het voordraaien is. Mits de bank het trekt natuurlijk...
Voor RVS 316 klopt je snijsnelheid wel redelijk maar is aanzet en voeding nog steeds aan de lage kant.
Een en anders deels afhankelijk van de plaat geometrie... wat is exacte plaat type?
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door spinningwheels »

TNMG plaat , 316 RVS
Moet over een lengte van 4 mm 0.8 diep weghalen. Na 30 stuks moet ik plaatje al draaien .
Dieper er in geeft dus een braam op het einde , en dat mag dus niet. Meer voeding er op gaat de plaat nog sneller af.
Heb nu een net iets verkleurde spaan, dat lijkt mij voor rvs wel goed, heb er geen koeling op staan .
In theorie kan ik praktisch alles
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door assink »

Ik heb in RVS meer geluk met een gepolijste plaat.
Zoiets al CCGT, deze zijn vlijmscherp en geven met een geringe snede ook een goed resultaat.
De gecoate plaatjes hebben een grotere neusradius en een radius op het snijvlak door de coating.
willy wonka
Berichten: 1071
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:20

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door willy wonka »

Gebruik je ebay/ali plaatjes of iets fatsoenlijks?
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door javanree »

spinningwheels schreef: 24 jul 2018 01:46 TNMG plaat , 316 RVS
Moet over een lengte van 4 mm 0.8 diep weghalen. Na 30 stuks moet ik plaatje al draaien .
Dieper er in geeft dus een braam op het einde , en dat mag dus niet. Meer voeding er op gaat de plaat nog sneller af.
Heb nu een net iets verkleurde spaan, dat lijkt mij voor rvs wel goed, heb er geen koeling op staan .
TNMG waarschijnlijk met een forse radius ook nog... Ik zou switchen naar een scherpe DNMG met een 0.2mm neusradius.
Je verspaant te weinig voor dit type plaat, daardoor krijg je overmatige slijtage. Je wilt eigenlijk nooit minder snedediepte dan de neusradius.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Standtijd wisselplaten in RVS

Bericht door spinningwheels »

Gebruik merk plaatjes niet die dingen van geperste rijst.
Koop het spul in restpartijtjes , dus vaak de codering op de doosjes niet meer leesbaar of helemaal weg.
Net eens met een DNMG 16-6 plaat geprobeerd. zo te zien idd een beter resultaat , maar volgende serie maar eens kijken hoelang die blijven snijden.
En even in de elektronica uitvogelen hoe ik er dieper in kan. kan nog net op de stikker ontcijferen dat 3 mm max is ,
In theorie kan ik praktisch alles
Plaats reactie