Info gevraagd over Witte MKF 1001

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door skillalot »

hugo stoutjesdijk schreef: 17 sep 2018 17:47 Inderdaad best een geniaal ding, je moet er alleen wel werk voor hebben. Maar zo is het wel met meer gereedschappen.
Volgens mij kunnen sommige CNC draaibanken hetzelfde, dan is die freeskop een aangedreven gereedschap en zorgt de besturing voor de synchronisatie van het werkstuk met de frees.
Maar in een land waar ze nog met handen en voeten een trapdraaibank bedienen hebben ze er vast wel iets aan.

Ik heb zojuist een Pentax waterpasinstrument gekocht, gewoon omdat ik dat een geinig instrument vind, en die koffer is best €20.- waard. Maar gebruiken zal ik hem waarschijnlijk nooit, daar hebben ze tegenwoordig best handige laser dingetjes voor.
Afbeelding
Die gebruiken wij op werk nog regelmatig
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door Ballegooijen »

Ja, idd. Nu zijn alle foto's weg ;-) RAAR :roll:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Haraldje, gefelicieerd met de verkoop van die geniale tig-kanten frees.
M'n opmerking was natuurlijk een beetje op het randje en ook niet zo negatief bedoeld, gelukkig heb jij maar 1 koper nodig om hem kwijt te raken. En gelukkig zijn er nog steeds mensen die dingen op een wat 'conventionele' manier doen, maar dat wordt heel snel minder.

Verder hoop ik misschien op de CNC zone dag van Skillalot wat meer te leren over dat waterpas instrument, misschien is m'n beperkte kennis over zo'n kijker debet aan het feit dat ik denk dat een laser makkelijker werkt.
Ik kan me voorstellen dat op grotere afstanden de laser gaat verliezen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door spinningwheels »

Ik weet het niet hoor.
Een handelaar plaatst hier foto,s van een ding waarvan hij geen idee heeft wat het is.
Hij word geholpen met wat het is, maar krijgt ook een antwoord wat misschien niet helemaal in zijn straatje past.
Vervolgens worden de foto,s maar geblokkeerd zodat het topic eigenlijk waardeloos is geworden.
Buiten dat maar het betreft dus een handelaar met lange tenen , toch een reden om daar in ieder geval niets te bestellen.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door Breaker »

Zo een probleem is dat toch niet? D’r zijn hier verschillende handelaren/producenten die ook hier informatie weghalen. Erover opscheppen is misschien niet zo’n goed idee, maar lange tenen dat gebeurt soms, werd ook wel een beetje uitgelokt... En daarbij, een donatie aan het forum kan dit natuurlijk allemaal oplossen :mrgreen:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door spinningwheels »

Vind het weghalen / blokkeren van de foto,s eigenlijk een beetje boze kleuter gedrag , Ik ga er dan maar vanuit dat als ik bij zo iemand iets zou kopen wat achteraf niet helemaal 100 % blijkt te zijn ik hetzelfde gedrag kan verwachten.
Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar voor mij toch echt een reden om daar niets te kopen .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door Breaker »

Eens op het internet, altijd op het internet.
En ik ben in een goede bui ;-)

17466
17467
17468
17469
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Robbie
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 sep 2011 21:44
Locatie: Haarlem

Re: Info gevraagd over Witte MKF 1001

Bericht door Robbie »

Ik vind het ook een ingenieus en mooi (maar voor mij onbruikbaar) ding, maar ik zou als handelaar er ook wat bescheiden mee omgaan.
Je kan bijna dagelijks op Discovery e.d. kanalen zien hoe handelaren werken en dat is volgens mij heel menselijk.
Ze kopen bijna ongezien een huis, opslageenheid (of gereedschap) en hebben geen idee van de de inhoud en de waarde.
Ze vragen deskundigen wat het is en wat de waarde ervan is en als het uiteindelijk positief uitpakt wordt er gezegd; "that's how its done".
Grote broek aantrekken nadat ze per ongeluk (of dankzij anderen) hebben gewonnen.
Het is niet anders en ik maak me er ook niet druk om, sommigen past het en anderen niet.
Ik zal ook dingen hebben waar anderen zich aan storen, maar ik heb wel de hoop dat ik ervan leer.
Het is goed dat anderen fijntjes wijzen op zo'n karaktertrek, dat geeft de mogelijkheid om er wijzer van te worden.

Groet,
Rob.
Plaats reactie