Biesse Rover A 1659 5 assig (hout)

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bertjerubbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2014 03:54

Biesse Rover A 1659 5 assig (hout)

Bericht door bertjerubbel »

Hoi beste mede Cnc,ers

Ik wilde vragen of er hier iemand is die ervaring heeft met een Biesse Rover A 5 assig
Ik werk met een cad/cam Programma B-Solid en kan best wat hulp gebruiken

Ik heb gewerkt met een 3 assige machine en andere software die op de machine zelf zat , dat ging me redelijk goed af , maar was voornamelijk plaatmateriaal wat ik moest frezen en was meestal goed aan de maat om fijn te kunnen frezen .

Nu werk ik op een bedrijf met een luxe machine maar word alleen massief hout wat ik ga bewerken , ook dat gaat me goed af maar krijg nu met dingen te maken die ik soms moeilijk vind om op te lossen vooral omdat hout werkt en meestal niet 100% vlak is........nog niet erg maar ze willen daar graag werken met grote aantallen........dus de machine zo vol mogelijk leggen , maar ik moet elke keer denken hoe zorg ik dat alle producten blijven liggen en kom er achter dat het tegenvalt om elke keer iets te bedenken .

Ik weet dat je rastertafels kunt maken en cups en mallen maar heb daar te weinig ervaring mee en weet echt niet waar ik moet beginnen daarmee .

Als iemand ook met een Rover A 5 assig werkt en weet hoe B-Solid werkt of iemand die veel ervaring heeft met opspannen van producten van massief hout , of veel stuks opspannen dan zou ik graag hulp willen hebben

Als iemand zich meld dan ga ik mijn vragen stellen die ik in de toekomst zal moeten toe passen

Alvast bedankt

Grt Bert
marco64
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2016 10:38

Re: Biesse Rover A 1659 5 assig (hout)

Bericht door marco64 »

dag Bert.

ik ervaring met biesse rover 5 asig.
ook met raster en cup tafel.
ik heb zelf al diversen mallen gemaakt om producten te kunnen maken.
als je vragen hebt hoor ik het wel.

M.v.g.
marco.
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Biesse Rover A 1659 5 assig (hout)

Bericht door keesfrees »

Marco,

heel mooi dat je hier op reageert, maarrr
"bertjerubbel : Last visited:18 Oct 2015 22:36"
dus de kans dat Bert dit leest is niet zo groot
wellicht ook nog een PM en een Email(via forum) sturen en dan maar hopen dat het aankomt, want dat lijkt/blijkt lang niet altijd het geval
marco64 schreef:ook met raster en cup tafel.
ik heb zelf al diversen mallen gemaakt om producten te kunnen maken.
ben ook wel benieuwd naar, in den beginne maakte ik ook nog wel eens mallen, maar nu nog maar zelden behoefte aan
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Plaats reactie