Ervaring Chinese besturingen ?

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Je komt tegenwoordig steeds meer low cost (<€200.-) chinese besturingen tegen.
Ik weet dat er inmiddels minstens 1 forum lid zo'n besturing bezit ( zag een foto voorbij komen )
Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar de ervaringen met dit soort controllers.
128771287812879
Waarbij deze http://www.ebay.com/itm/4-axis-CNC-Cont ... 2016564542 er voor m'n gevoel het minst wazig vanaf komt in de omschrijvingen. En ook nog 16 inputs en 16 outputs heeft.

Natutuurlijk, alle waar naar z'n geld, maar dat wil niet zeggen dat je niets leuks kunt verzinnen met dit soort kant en klaar besturinkjes. Per slot heb je eigenlijk alleen maar een groene knop om op te heien nodig.

Ze zijn er ook in 1 en 2 assig. Er was laatst ook een vraag van iemand die een enkele as wilde besturen (aanslag) voor dat soort zaken helemaal geen gek ding lijkt me.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door FSSF »

Ik heb een tijdje geleden er een gekocht en een kastje voor gemaakt. Nog geen echte gebruikerservaringen aangezien ik het ding enkel even getest heb. Wat problemen met de jogsnelheid en askeuze input via schakelaar. Verder leek alles opzich wel te werken. In mijn geval was een twee-assige sturing wel beter op zijn plek geweest dan een drie-assige.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Maar het functioneert in ieder geval wel, dat is al heel wat.
Heb je specifieke redenen dat je voor dit type gekozen hebt ?
( als ik alleen op het plaatje af zou gaan zou ik ook die keuze maken, ziet er wel strak uit )
Blijkbaar doe je er iets 2 assigs mee, wij zijn nieuwsgierig. ;-)
Zitten die andere 2 assen een beetje in de weg met de setup of bediening ?
Ben wel benieuwd of er ook nog iets van documentatie bij dit soort spul zit, het meeste wat bij mij via die beroemde bubbeltjes enveloppen naar binnen komt, zit nooit iets bij wat op documentatie lijkt.

Helaas is de website van de fabrikant potentieel gevaarlijk http://www.ddcnc.com
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door benkr »

Ik heb ook een stuurkaartje van deze fabrikant liggen, een hele tijd geleden overgenomen van een medeforumlid.
Heb er nog steeds niets mee gedaan, de voornaamste reden daarvan is het feit dat ik nergens recente software kan vinden voor dat kaartje, de website is heel moeilijk bereikbaar en nog veel moeilijker te lezen (ik ken geen Chinees) op mails wordt totaal niet gereageerd, als ik adverteerders van Ebay etc. een mail stuur dan vragen ze mij om een ordernummer en doen verder niets meer. Ik zou er niet aan beginnen, als je tegen een probleem aanloopt dan mag je het gewoon helemaal zelf uitzoeken want er is nergens niemand thuis.

Heb ervaringen met andere Chinese leveranciers (o.a. van Huang, van de VFD's) die reageren wel, en sturen wel informatie. Dus het is niet zo dat alle Chiunezen onbetrouwbaar zijn, maar deze heeft zich wel heel goed verborgen.
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door arjancnc »

Hier een vrij uitgebreide video. Ben ook wel benieuwd.

Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
assink
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door assink »

http://madmodder.net/index.php/topic,11 ... cseen.html

Hier, een hele berg leesvoer over zo'n controller :lol:
Ze zijn de firmware aan het aanpassen/opnieuw schrijven geloof ik. :roll:
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door arjancnc »

assink schreef:http://madmodder.net/index.php/topic,11 ... cseen.html

Hier, een hele berg leesvoer over zo'n controller :lol:
Ze zijn de firmware aan het aanpassen/opnieuw schrijven geloof ik. :roll:
Gaaf zeg, hele unit toegankelijk gemaakt die reverse engineering. Ben benieuwd wat hier allemaal mee mogelijk is.
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door Stephan »

Ervaring heb ik er eigenlijk niet mee maar ik ken wel een inporteur in nederland welke ook goede support levert. Zelf in eigen huis machines ombouwd (dus kennis van zaken heeft). Ik ben al meerdere keren bij hun geweest.

http://www.benbruns.nl Hij levert GSK besturingen
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door John Sellis »

Heb er ook al aan gedacht om er 1 te bestellen voor de achteraanslag van mijn zetbank. weet alleen niet of je ook zonder programma kan werken, maar gewoon de afstand kan invoeren en klaar. dan is dit een simpele en goedkope oplossing voor mij! ik ga dus dit draadje volgen
Gebruikersavatar
H@ns
Donateur
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 jan 2009 22:32
Locatie: Vierlingsbeek

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door H@ns »

Stephan schreef:..... Zelf in eigen huis machines ombouwd (dus kennis van zaken heeft).......levert GSK besturingen
Ik hoop dat hij (veel) meer verstand heeft van besturingen dan van mechanische constructies.

Als ik die plasma bekijk :cry: :cry:

Of zijn weg werp machines na eenmalig gebruik :roll:
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door John Sellis »

H@ns schreef:
Stephan schreef:..... Zelf in eigen huis machines ombouwd (dus kennis van zaken heeft).......levert GSK besturingen
Ik hoop dat hij (veel) meer verstand heeft van besturingen dan van mechanische constructies.

Als ik die plasma bekijk :cry: :cry:

Of zijn weg werp machines na eenmalig gebruik :roll:
jij zegt het ik dacht het. Zie ook zeker 10 verbeter punten.
skillalot
Donateur
Berichten: 3252
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door skillalot »

Ook dat is zo'n grotius machine, die laatst ook in een ander topic voorbij kwam.
Geld niet waard idd.
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door Stephan »

Hee hee, Ik had het over de GSK besturingen. Ik had niet verteld dat je naar die plasma mocht kijken :lol: Dat zie ik ook wel dat het een "speciaal chinees geval is". Die besturing waar ik mee gespeeld zat op een stevige draaibank (klauwplaat van 500mm) en het werkte boven verwachting goed. USB stick er in en draaien met dat ding 8)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Ervaring Chinese besturingen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Stephan schreef: Die besturing waar ik mee gespeeld zat op een stevige draaibank (klauwplaat van 500mm) en het werkte boven verwachting goed. USB stick er in en draaien met dat ding 8)
Waarom ga je een USB stick afdraaien in een klauwplaat van 500 mm ? dat kan toch ook gewoon in een klein klauwplaatje. :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie