In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Hier kunnen de echte profs onderons praten over besturingen die gebruikt worden in de industrie bijv; Fanuc, Fagor, Siemens, Mitsubishi, heidenhain besturingen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door Robin-e30 »

Gezien het feit dat ik met mn haas met een floppy werk. Waar ik wel vanaf zou willen maar geen goede andere optie voor heb gevonden maar dat terzijde.

Ik loop tegen het probleem aan dat mn werk steeds complexer wordt en dat gaat de 1.44mb niet meer trekken..
Ik zat er aan te denken het programma op te delen om aan het einde van het programma het 2e deel van het programma op te roepen prog 1 is O1000 prog oproep O2000. Zijn hier mogelijkheden voor?

Bij heidenhain gebruik ik het wel eens maar bij haas heb ik er geen idee van...

Iemand tips?

Gr Robin
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door keesfrees »

dit raakt hier wel aan :
Sinumerik 810M GA2 geheugen (te) klein...
viewtopic.php?f=59&t=10932&
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Dit is wel een heel erg besturingsspecifiek probleem, dan moeten we dus exact weten welke besturing je gebruikt. (ik denk dat die nieuwere haasjes gewoon van USB of ethernet werken)
Misschien kan er iets gehackt worden op de floppy-interface, waardoor je er een USB aan kunt hangen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_di ... e_emulator
Geen idee of die haas dan begrijpt dat er meer dan 1.4 MB op staat.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door Robin-e30 »

Bedankt voor de reactie's zover 8)

Hugo:

Klopt de nieuwere hazen werken met usb en ethernet.

Deze emulator ken ik het schijnt alleen best omslachtig te zijn om programma's werkend door te sturen.
Ik moet soms 4x heen en weer lopen van woonkamer naar garage om het programma te fine tune.
Ik heb nu een externe floppy drive ben in enkel seconden klaar en kan weer frezen.

Met de emulator moet je nog aardig wat handelingen doen om het programma door de haas te laten lezen. (dit is wat mijn internet zoektocht mij heeft verteld)

Gister nog even zitten rondsnuffelen op het net en kwam ik een floppy disk tegen met daar in een micro sd kaart.
deze ga ik even bestellen en kijken of ik daar wat mee kan. ik denk dat her er wel mee moet lukken??
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door Robin-e30 »

Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door Breaker »

Ik heb een paar keer met die floppy emulators gewerkt als vervanging in een home computer en op zich werkt het best goed. Of een Haas floppy drive nu iets heel anders is dan een PC floppy drive daar heb ik zo mijn twijfels over. Als je er toch een €300 aan uit wilt geven zou je eerst een goedkoper alternatief kunnen proberen:

http://www.ebay.com/itm/Haas-Biesse-Hur ... QRuxr1roLg
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Robin-e30
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 dec 2012 18:17

Re: In een programma een volgend programma oproepen (haas)

Bericht door Robin-e30 »

Breaker:

Bedankt voor de tip ik heb hem besteld! ik post het even als hij er in zit en wel of niet werkt. Omdat het zeker ineressant kan zijn voor anderen.
Plaats reactie