OmnioCNC X6-2200L-USB

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

petje66
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2015 22:35

Re: OmnioCNC X6-2200L-USB

Bericht door petje66 »

Ik heb de X6-2200L-USB staan.
Misschien heb ik geluk gehad, maar ik ben tevreden met de machine en met de communicatie met Omio.
Het materiaal wat ik bewerk is hoofzakelijk hout en een beetje plexiglas, aluminium zal ook nog wel een keer gebeuren.
Voor staal ( of steen ) zou ik het niet aanraden, niet stabiel genoeg
Lecram
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2017 00:53
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: OmnioCNC X6-2200L-USB

Bericht door Lecram »

Ik heb vorige week mijn X6-2200L USB 4 axis binnen gekregen. Alles werkt. Ik heb wel moeten vragen om de handleiding en de software, maar die kreeg ik dan ook snel. Op vragen over de levering werd ook snel gereageerd.

Ik heb alleen wat graveertests gedaan en dat werkt prima. De machine voelt degelijk en stevig aan, veel degelijker dan een van Stepcraft.

Ik heb de 4 axis genomen omdat dat niet zo heel veel scheelde en ik het wellicht nodig ga krijgen in de toekomst.
Vervangings tellerplaten voor oldtimers en tellerrestauraties.
http://www.cb750faces.com
Bobvanderhoest
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:34

Re: OmnioCNC X6-2200L-USB

Bericht door Bobvanderhoest »

Wellicht een beetje laat maar als je nog op zoek bent naar antwoorden, heb ik ook een X6 2200 USB. Ik had voor mijn aankoop 0 ervaring met CNC buiten een slechte 3d printer. Ik heb deze machine aangekocht om mooiere onderdelen te maken.

Ben er al redelijk wat uurtjes/dagen/maanden mee bezig geweest en ben over het geheel best tevreden.

Pros:
- Op marmer na heb ik alle genoemde materialen kunnen frezen.
- Alles werkte uit de doos.
- voor de hobby is het bed goed genoeg. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem ondervonden.
- Handleidingen en instellingen voor mach3 werden per mail toegezonden.
- Snelle levering.

Cons:
- Eens in de zoveel uur raakt mach3 de verbinding met de USB controller kwijt, zeer lastig om alles weer recht uit te lijnen.
- Na 6 maanden gingen de schakelaars van de controller kappot.
- Omio cnc heeft na de aankoop geen enkele mail meer beantwoord.
- Draad op de spantang is al vanaf het begin beschadigd. Ik ga binnenkort een andere bestellen.

Ik gebruik V-Carve pro en ben hier best tevreden over. Soms wat rare volgorde maar dit is op te lossen. Het meeste moeite heb ik gehad met het uitzoeken van de juiste snelheden (feedrate, spindel en step down) voor de verschillende materialen. De juiste instellingen maken veel uit voor het eindresultaat.

Naar mijn ervaring zat Ergo65 dichterbij de kosten voor het invoeren mits je de frees zakelijk koopt.
Plaats reactie