BT30 flexibile collet

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
bma99
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:24

BT30 flexibile collet

Bericht door bma99 »

Dag allemaal,

ik vraag me af of iemand weet waar ik een directe flexibele collet kan vinden voor een BT30 taper. ik heb me gek gezocht maar die dingen zijn bijna niet te vinden.
Het enige wat ik tegen kwam zijn deze op Aliexpress, maar dan moet men gelijk 5 kopen en de verzendkosten zijn hoger dan de product prijs.
Ik bedoel dan zo iets:
https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... autifyAB=0

alvast bedankt.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: BT30 flexibile collet

Bericht door benkr »

Neem contact op met de aanbieder en vraag b.v. of het ook 5 verschillende maten mogen zijn, meestal is dat geen probleem.
En eentje kan vast ook wel, maar dan zal die wat duurder zijn.
bma99
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:24

Re: BT30 flexibile collet

Bericht door bma99 »

benkr schreef: 09 aug 2018 12:47 Neem contact op met de aanbieder en vraag b.v. of het ook 5 verschillende maten mogen zijn, meestal is dat geen probleem.
En eentje kan vast ook wel, maar dan zal die wat duurder zijn.
Het mogen ook verschillende maten zijn, alleen men moet er 5 afnemen. ik heb er maar 1 nodig.
Waarom zijn dit soort collets zo slecht verkrijgbaar eigenlijk?
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: BT30 flexibile collet

Bericht door assink »

directspantangen in deze conische opnames zijn inderdaad niet gangbaar. Bij morseconus komt het nog wel eens voor.
https://www.ebay.de/itm/Spannzange-Dire ... 2437994938

Doorgaans gebruik je een weldon houder of een spantanghouder. Dit werk sneller dan een direktspantang, deze gebruik je alleen als je te weinig ruimte hebt onder de spindel.
Geeft ook meer slijtage in je spindel lijkt me.
arjancnc
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 jun 2014 16:17

Re: BT30 flexibile collet

Bericht door arjancnc »

Ik ben zeer voorzichtig geworden met chinese goedkope spantangen en houders. Mijn ervaring is dat ze te veel slingeren en daarmee onbruikbaar zijn. Youtube video's bevestigen dat. (zoek maar eens op Banggood collets)
Inventor HSM en Fusion 360 CAM Expert
Plaats reactie