Ik ben pas in het bezit van een Emco F1-p Mill ,
De Assen X,Y,Z,A werken perfect. Via een breakout board (HG08- mach3)
De spindle motor word apart aan gestuurd door een Servo drive genaamd: HG2S-16035 mét een braking circuit genaamd: BRKC-180 (volts)
(Zie tekening in de foto)
Op de spindle motor is een rotery encoder geplaatst, én mechanisch verbonden.
mijn probleem is een raadsel voor mij, ik heb, zover ik weet, alles geprobeerd om mijn spindle motor draaiend te krijgen. de spindle motor is een DC-motor van max. 180 volts, op de spindle motor is een rotery encoder geplaatst, met de uitgangen A en B en Z( maar de Z gebruik ik niet). het breakout board (5-assen)is een HG08 mach3, besteld bij (CNC4YOU) de Assen X,Y,Z, en A, werken perfect. De B ingang word gebruikt voor de spindle motor. ingangen zijn: gnd, VCC, CK, CW, EN (EN Niet aangesloten). De eerste 5 zijn aangesloten op een DG2S-16035 Servo drive (met 8 ingangen totaal) via een UTP kabel. ingang 1(CK) 2(CW) 3(GND) 4(NOT USED) 5/6(VCC) 7(Extern DC power) 8 (Extern DC gnd). de Encoder ingang van de DG2S-16035 is verbonden via een UTP kabel aan een Encoder Interface, en de Encoder Interface is weer verbonden met de rotery Encoder op de spindle motor. samengevat: ik heb alle draden, kabels, gecontroleerd op breuken, maar alle kabels zijn goed. De instellingen in Mach3 (zie foto's). Ik heb voor de zekerheid alle componenten gewisseld met nieuwe componenten, dat wil zeggen, de DG2S-16035, de External Braking Circult Connector, Encoder Interface, en zelfs het Breakout board(HG08), de rotery Encoder, on The spindle motor, het resultaat was het zelfde, geen draaiende spindle.
Ik heb alleen foto's met de extensie . JPG, PNG, maar er kunnen geen JPG, PNG, pic's worden geplaatst hier.....
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen met dit probleem.
Andre...