Arie Kabaalstra schreef:Ik was vandeweek even bij Peter Kuijpers van HKS machines, en die liet me iets moois zien.. een electrische actuator die 2KN kracht levert bij 24 V.. 2KN!.. da's flink.. dat zou ook een mooie optie zijn in plaats van een pneumatisch systeem.. als 2KN niet voldoende is.. dan zet je er gewoon een armpje bij..
waar zou dat nodig voor zijn? ik gebruik niks pneumatisch die blauwe tank die je ziet is voor de mist koeling.
Nu maar een pneumatische power drawbar gaan knutselen voor het makkelijk wisselen van de houders.
Nu spreek je jezelf dus tegen.. niets pneumatisch?.. ik ben je even helemaal kwijt geloof ik.. maar goed.. in plaats van met Pneumatiek je drawbar bedienen, kan dat dus ook met een electrische actuator..
of dat snel genoeg is, zoals Michel Pet zich afvraagt.. snelheid maakt niet uit voor het functioneren.. dus wat is nou eigenlijk de vraag?..
Een Acuator op 24v met 2kN....zo....
Trekt vast ook wel wat vermogen denk ik?
Is dat nog in ontwikeling of al zo te koop?
Mooie kast Stef! Nog mooi fris kleurtje en dan is het helemaal af.
Betreft het mepscherm...Ik zou deze met een arm aan het frame maken zo dat je naast de machine kan staan.
\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO
Zal best wel leuk werken maar bedenk dat het schakelen van dergelijke vermogens toch wel wat voorzorgen vraagt op EMC gebied, hoeft niets bijzonders te zijn, maar een simpel relais zou toch wel eens wat te kort door de bocht kunnen zijn en de rest van de machine te kunnen storen. Ik moet er niet aan denken dat de machine dan zo maar in ijlgang ergens heen gaat om maar iets te noemen.
zo goedemiddag, ik dacht dat het over een ondersteuning van de z as ging geen idee waarom...
maar een elektrische drawbar is ook nog niet zo gek. ik heb wegens me grote spindel motor niet heel veel plek voor een lucht cilinder een spindel zou ik wel kwijt kunnen.
als ik het tormach princiepe aan hou kwa kracht gebruiken die iets van 2500lbs om get gereedschap vast te houden. dat is zoon 1200kg kwa slag zal 20mm ook al genoeg zijn.
Okee, helemaal verkeerd begrepen dus, afhankelijk van de vertraging kan dat inderdaad met een heel klein motortje en kost dat vrijwel geen vermogen. Heb denk ik zelfs nog een paar van die dingen liggen op mijn werk, zal morgen even goed kijken (als ik er dan nog aan denk) ze zijn zoals ik me nu voor de geest haal iets van 80 x 80 x 200 mm.
Mocht er iemand interesse hebben, laat maar weten.
Ik liep een beetje tegen de beperking van de Y as aan. Heb besloten om de Yas te gaan verlengen wat wel meer gedaan wordt bij de Amerikaanse G0704. Door de kolom wat meer naar achteren te plaatsen en de freeskop naar voren te halen creëer je een veel groter bereik voor de slee. Ben wel benieuwd wat dit gaan doen met de stabiliteit. Vandaag wel al stukje gefreesd met alleen de kolom spacer er tussen dat ding goed. Van de week wil ik de head spacer gaan monteren. Ik ben van 175mm verplaatsing naar 250mm verplaatsing gedaan.
Door deze verbouwing kan ik straks ook meer ruimte creëren boven op me freeskop voor het plaatsen van de ATC cilinder.
stef110 schreef:als ik het tormach princiepe aan hou kwa kracht gebruiken die iets van 2500lbs om get gereedschap vast te houden. dat is zoon 1200kg kwa slag zal 20mm ook al genoeg zijn.
Ik heb een splinternieuwe cilinder liggen die Tormach ook gebruikt.
Kan je eventueel de specs wel even opzoeken als je dat interessant vindt.
Cilinder wordt te koop gezet want ik kan er niets mee (Uiteindelijk toch geen Tormach gekocht).
stef110 schreef:Ben wel benieuwd wat dit gaan doen met de stabiliteit.
Ik heb er destijds voor mijn BF20 ook aan gedacht, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Die kolom van een BF20 is al vrij slap en met spacers ertussen word het rap erger.
Wel leuke stukjes freeswerk!
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Head spacer er vanavond tussen geknutseld. Morgen eens wat proberen te frezen kijken hoe het gaat. Heb de ATC cilinder van D9R overgekocht. Daar is nu namelijk ruimte genoeg voor.