Kleine CNC freesmachine aanschaffen

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frank Jaeger
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2016 16:54
Locatie: Utrecht

Kleine CNC freesmachine aanschaffen

Bericht door Frank Jaeger »

Beste Allemaal,

Ik zou graag een kleine CNC freesmachine willen aanschaffen voor eigen projectjes en prototype onderdelen (Ik werk als industrieel ontwerper) Ik heb in het verleden wel eens met een portaalfrees gewerkt met schuim en hout en ik heb ervaring met CAD/CAM en programmeren. Ik heb echter geen ervaring met elektrotechniek of praktijkervaring met zelf metaal bewerken.

Ik wil de machina gebruiken voor het produceren van onderdelen uit (aluminium) plaatmateriaal (2,5D zeg maar) dus een portaalfreesje zou prima zijn. qua werkgebied zit ik te denken aan iets van x 600mm x 300mm x 10mm of iets dergelijks.

Ik zou willen vragen of jullie mij kunnen adviseren over een merk of type freesmachine waar ik mijn zoektocht zou kunnen beginnen. Ik ben niet echt een doorgewinterde hobbyist dus een daarom zoek ik liever naar een kant-en-klare koop dan een zelfbouw. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten qua prijzen dus budget kan ik (nog) niks nuttigs over zeggen.

Ik hoop dat jullie zo voldoende info hebben.

Vriendelijk bedankt.

Tim
Plaats reactie